2013 07 27

„Autoplius Fast Lap“ varžybos Bikerniekuose: trasos rekordas kol kas priklauso šeimininkams

Šeštadienį, liepos 27 d. rytą kaimyninės Latvijos automobilių sporto Mekoje – Bikerniekuose įvyko trečiasis „Auoplius Fast Lap“ varžybų etapas. Apjungus automobiliams ir motociklams skirtas trasas, lenktynės pirmą kartą buvo organizuojamos įspūdingo ilgio žiede. Bendras trasos ilgis siekia 5,945 km.
Marekas Matvejevas
Marekas Matvejevas / (Algirdo Venskaus nuotr.)

Susipažinimo su trasa metu savo „Honda Civic“ į orą pakelė Vytenis Ražanas. Vairuotojas nenukentėjo, tačiau dėl automobiliui padarytos žalos jo ir brolio Vaidoto pasirodymas Latvijoje baigėsi.

Greičiausiu Lietuvos dantistu vadinamą lenktynininką Joną Poškų nuo pirmųjų kilometrų Bikerniekuose lydėjo technikės problemos. Penktadienį teko keisti net dvi variklio aušinimo sistemos žarnas, o treniruočių metu paskutinį kvapą išleido ir „Mitsibishi Lancer Evo VIII“ turbokompresorius. Taip sezono lyderis etapą Latvijoje pralaimėjo be kovos.

Mindaugas Rickevičius
Mindaugas Rickevičius

„Race“ lenktynių kvalifikacijoje greičiausias buvo Mindaugas Rickevičius su ryškiai raudonu BMW 330 (E30). Jis trasos ratą įveikė per 2 min 38,885 s. Už jo rikiavosi net trys vairuotojai „tilpę“ į 2 min 44 s – tai Gytis Vaitulionis („Subaru Impreza STI“), Tauras Tunyla („Mazda Miata“) ir Tomas Jurevičius (BMW 325).

„Street“ klasės greičiausiai įveikto rato („Time attack“) važiavimų pirmoje dalyje geriausią tempą demonstravo 2012 m. „Mitsubishi Lancer Evo X“ važiuojantis Ugnius Žiedavičius. Jungtinės Bikerniekų trasos ratą jis įveikė per 2 min 43,203 s. Jam į nugarą kvėpao gerokai senesnį V kartos „Evo“ vairuojantis Nerijus Urbonavičius. Jis nuo lyderio atsiliko tik 1,5 s.   

(Algirdo Venskaus nuotr.)/Nerijus Urbonavičius ir Karolis Raiays
(Algirdo Venskaus nuotr.)/Nerijus Urbonavičius ir Karolis Raišys

Iš varžybų pasitraukus Jonui Poškui „Pro“ klasėje neatsirado kito vairuotojo, kuris greičiausio rato važiavimuose pasipriešintų „Lotus Exige“ vairuojančiam Marekui Matvejevui. Latvis trasos ratą įveikė per 2 min 31,852 ir po pirmojo važiavimo daugiau nei 6 s lenkė M.Rickevičių.

„Time attack“ važiavimų savo eiga baigti nepavyko T.Tunylai. Užkaitus motorui serviso zoną jo „Mazda Miata“ pasiekė tempiama aptarnaujančio „Nissan Navarra“ pikapo. Kaip pasakojo lenktynininkas, penktadienio treniruočių metu greičiausiai buvo šiek tiek „prapūsta“ variklio tarpinė. Jis patikino, kad „Race“ lenktynėse dalyvaus, tačiau jos šiam varikliui jos greičiausiai bus paskutinės.

(Algirdo Venskaus nuotr.)/Dainius Jaruaaitis ir Tomas Sveikauskas
(Algirdo Venskaus nuotr.)/Dainius Jarušaitis ir Tomas Sveikauskas

Pirmosios penkių ratų „Race“ lenktynės Bikerniekuose tapo tikru trileriu. Iš pirmosios pozicijos startavęs M.Rickevičius „traukos“ lenktynes iki pirmojo posūkio pralaimėjo gerokai galingesnį „Subaru“ bolidą vairuojančiam G.Vaitulionui. Visgi, kad ir praleimėjęs startą kvalifikacijos lyderis varžovo į priekį nepaleido, o antrajame rate į finišo tiesiąją jau išvažiavo pirmas.

Deja, trečiajame rate „atsikosėjęs“ visais eksploataciniais skysčiais nusibaigė 3,0 litrų darbo tūrio BMW variklis ir lenktynes M.Rickevičius baigė trasos užribyje laukdamas techninės pagalbos sunkvežimio. Tuojau pat užvirė kova tarp G.Vaitulionio ir ketvirtos kartos „Toyota Supra“ bolidą vairuojančio Tomo Sveikausko. Dėl pakartotinio itin agresyvaus stabdymo atplyšus „Subaru Impreza STI“ priekinių padangų protektoriui ją laimėjo pastarasis lenktynininkas.   

(Algirdo Venskaus nuotr.)/Tauras Tunyla
(Algirdo Venskaus nuotr.)/Tauras Tunyla

Realistiškos, tačiau liūdnos T.Tunylos prognozės pasitvirtino – mažasis „Mazda Miata“ rodsteris antrosiose „Race“ lenktynėse nepasirodė.

Pagal „Fast Lap“ formatą dešimt geriausių pirmojo važiavimo lenktynininkų prieš antrąsias „Race“ lenktynes į startą buvo sustatyti atvirkštine tvarka - paskutinis iš dešimtuko stoja pirmoje pozicijoje, priešpaskutinis antras ir tt. Geriausiai tuo pasinaudojo V.Bilinskas. Lenktynininkas į pirmą posūkį įvažiavo būdamas pirmoje pozicijoje, kurios neužleido iki lenktynių pabaigos.

(Algirdo Venskaus nuotr.)/Rūpestis dėl dingusios Gyčio Vaitulionio Subaru Impreza STI traukos
(Algirdo Venskaus nuotr.)/Rūpestis dėl dingusios Gyčio Vaitulionio „Subaru Impreza STI“ traukos

Jam įkandin bandė sekti G.Vaitulionis, tačiau trečiajame rate dingus jo „Subaru Impreza STI“ variklio traukai lenktynininko pasirodymas antrajame raunde ir šeštadienio varžybose buvo baigtas. Dėl antrosios pozicijos susigrūmė iš pažiūros skirtingų „svorio kategorijų“ sportininkai – „Toyota Supra“ vairuojantis T.Sveikausko ir prie „Honda CRX“ sėdinčio Marius Stankevičius. Pastarasis nepasidavė priešininko spaudimui ir be klaidų įveikęs paskutinius du ratus šiame važiavime užėmė antrąją vietą.  

Naujos konfigūracijos Bikerniekų trasos rekordas – 2 min 31,852 s – nuo šiol priklauso Marekui Matvejevui. Latvis pasakojo, kad šeštadienį nenuobodu buvo tik todėl, kad variklis buvo surinkinėjamas prieš pat lenktynes. Norėdamas turėti stiprius varžovus lenktynininkas stengėsi padėti techninių problemų turintiems kolegoms, taip pat ir J.Poškui, tačiau pastarajam taip pat ir neišvažiavus į trasą, „Time attack“ lenktynėse M.Matvejevas rimto pasipriešinimo nepatyrė.

„Važiavimai netgi nebuvo tokie greiti, kokie galėtų būti. Kiek aš čia šiandien apvažiavau tų ratų? Turbūt kokius keturis ir vis tiek aplenkiau artimiausią varžovą daugiau nei penkiomis sekundėmis. Toks laiko skirtumas yra labai didelis. Pernelyg didelis“, – šiek tiek nusivylęs kitų lenktynininkų pasirodymu kalbėjo latvis čia pat nepraleisdamas progos priekaištingai pasiteirauti greta stovinčio V.Bilinsko, kodėl šis važiavęs taip lėtai.

 Pirmųjų „Race“ lenktynių rezultatai:

1. Tomas Sveikauskas, „Toyota Supra“
2. Gytis Vaitulionis, „Subaru Impreza STi“
3. Vytas Bilinskas, „Mitsubishi Evo VIII“
4. Marius Stankevičius, „Honda CRX“
5. Julius Skirmantas, „Honda Civic“
6. Tomas Jurevičius, BMW 325
7. Konstantin Vedennikov, BMW 325
8. Airidas Šiaurys, „Honda CRX“
9. Karolis Daleba, „Honda Civic“
10. Antanas Vėbra, „Mazda 323“

Antrųjų „Race“ lenktynių rezultatas:

1. Vytas Bilinskas, „Mitsubishi Evo VIII“
2. Marius Stankevičius, „Honda CRX“
3. Tomas Sveikauskas, „Toyota Supra“
4. Airidas Šiaurys, „Honda CRX“
5. Karolis Daleba, „Honda Civic“
6. Konstantin Vedennikov, BMW 325
7. Dainius Jarušaitis, „Honda Civic“
8. Julius Skirmantas, „Honda Civic“
9. Tomas Jurevičius, BMW 325
10. Kasparas Skyrelis, „Honda Civic“

VIDEO: Autoplius Fast Lap powered by Nismo, stage 3

Autoplius Fast Lap powered by Nismo, stage 3 from Mindaugas Plukys on Vimeo.

Visi „Autoplius Fast Lap“ varpybų trečiojo etapo Bikerniekuose rezultatai

Galutiniai „Race“ lenktynių rezultatai:

„Super“ klasė

1. Marius Stankevičius, „Honda CRX“

2. Airidas Siaurys, „Honda CRX“

3. Kasparas Skyrelis, „Honda Civic“

4. Antanas Vėbra, „Mazda 323“

5. Karolis Dalebka, „Honda Civic“

„Extreme“ klasė:

1. Tomas Sveikauskas, „Toyota Supra“

2. Vytas Bilinskas, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“

3. Julius Skirmantas, „Honda Civic“

4. Konstantinas Vedennikovas, BMW 325i

5. Tomas Jurevičius, BMW 325

„Super Lap“ lenktynių rezultatai

„Pro“ klasė:

1. Marekas Matvejevas, „Lotus Exige“, 2 min 32,595 s

2. Vytas Bilinskas, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“, 2 min 37,536 s

3. Tadas Luckaitis, „Nissan 240SX“, 2 min 40,887 s

4. Tomas Sveikauskas, „Toyota Supra“, 2 min 40,971 s

5. Marius Stankevičius, „Honda CRX“, 2 min 45,088 s

„Street“ klasė:

1. Nerijus Urbonavičius, „Mitsubishi Lancer Evo V“, 2 min 44,476 s

2. Benas Černiauskas, „Honda Civic VTI-T“, 2 min 44,644 s

3. Ugius Žiedavičius, „Mitsubishi Lancer Evo X“, 2 min 44,868 s

4. Vilnis Haferbergas, BMW E30, 2 min 46,584 s

5. Karolis Žiedavičius, „Mitsubishi Lancer Evo X“, 2 min 47,302 s

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis