2013 09 04

Saugos, pagalbos ir tempo palaikymo automobiliai – be jų nevyksta jokios lenktynės

Lenktynių metu trasoje svarbiausias elementas – saugumas. Dalyvių, lenktynininkų ir trasos personalo. Šią saugos misiją atlieka trasoje dirbantys teisėjai, tačiau jiems padeda trys labai svarbūs automobiliai. Jie eina saugos automobilio („Safety Car“), pagalbos automobilis („Rescue Car“) ir tempo palaikymo automobilis „Pace Car“.
„Nissan Juke Nismo” tempo palaikymo automobilis
„Nissan Juke Nismo” tempo palaikymo automobilis / (Algirdo Venskaus nuotr.)

Šių svarbias pareigas einančių automobilių gali būti ir trys, ir daugiau – kiekvienos „pareigybės” atstovų gali būti ir daugiau. Tarkime, „Autoplius Fast Lap“ lenktynėse jų yra keturi – „Safety Car“ ir „Pace Car“ po vieną ir du „Rescue Car“ automobiliai. Sutrumpintai juos vadinsime tiesiog SC, RC ir PC. Skirtingose lenktynėse šie automobiliai gali atlikti skirtingus vaidmenis, tačiau „Autoplius Fast Lap“ jų pareigos yra štai tokios.

„Safety Car“

(Algirdo Venskaus nuotr.)/Saugos automobilis dirba svarbų darbą Bikernieki trasoje Latvijoje
(Algirdo Venskaus nuotr.)/Saugos automobilis dirba svarbų darbą „Bikernieki“ trasoje Latvijoje

Šio automobilio, tiksliau, jame įsitaisiusio personalo misija – įsitikinti ar trasa yra saugi lenktynėms. „Autoplius Fast Lap“ lenktynių metu šį vaidmenį atlieka „Nissan Juke Nismo“ automobilis – pakankamai galingas ir greitas „karštas krosouveris“. Prieš lenktynių startą jis apvažiuoja pilną trasos ratą, įsitikina, kad trasoje nėra pavojingų vietų – žvyro, lenktyninių automobilių likučių po avarijų ir pan.

Tik apvažiavęs pilną trasos ratą šio automobilio vairuotojas duoda „OK“ signalą lenktynių pradžiai. Šį darbą jis atlieka po kiekvieno važiavimo. Taip pat, kontaktinių lenktynių metu jis, važiuodamas visiems dalyviams iš paskos, įsitikina, kad pirmas ratas praėjo sklandžiai. Štai kodėl tai negali būti lėtas automobilis – pirmojo rato metu jo negali pasivyti greičiausi dalyviai.

„Rescue Car“

(Algirdo Venskaus nuotr.)/Nissan Navara pagalbos automobilis  nei vienas lenktynininkas nenori jo matyti priekyje
(Algirdo Venskaus nuotr.)/„Nissan Navara“ pagalbos automobilis – nei vienas lenktynininkas nenori jo matyti priekyje

Šio automobilio vaidmenį galime pavadinti budėtojo vaidmeniu. Į trasą jis išvažiuoja tik tada, kai kažkam reikia jo pagalbos. Tarkime, lenktynininis automobilis išslydo iš trasos ir reikia jį, tempimo virvės pagalba, ištraukti atgal į trasą. Kitas scenarijus, po incidento trasoje reikia surinkti nuolaužas, nuvalyti žvyrą nuo asfalto dangos ir trasą paversti tinkama tęsti lenktynėms.

„Nissan“ šiai misijai „Autoplius Fast Lap“ lenktynėms skiria du automobilius – stiprų „Navara“ pikapą ir talpų „NV200“ krovininį furgoną. Lenktynių metu abu jie budi šalia trasos.

„Pace Car“

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/Nissan 370Z Nismo
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Nissan 370Z Nismo“

Tai – tempo palaikymo automobilis. Šiame automobilyje dirbančio ekipažo misija yra lydėti lenktynių dalyvius apšilimo rate ir reguliuoti dalyvių greitį. Šis darbas – ne lėtam automobiliui. Rugsėjo 7 d. šeštadienį šį darbą atliks greičiausias „Nissan“ sportinių automobilių „Nismo“ šeimos atstovas – „370Z Nismo“. 344 AG galios automobilis trasoje turi būti pakankamai greitas, kad dalyvių padangos ir stabdžiai turėtų galimybę pasiekti darbinę temperatūrą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis