Nufilmuotas desperatiškas „mikriuko“ vairuotojo bandymas Vilniuje įveikti sankryžą net degant raudonam šviesoforui

Vaizdo įrašas įrodo, kad dalis maršrutiniais mikroautobusais keleivius sostinėje vežiojančių vairuotojų ne veltui yra įgiję kelių erelių reputaciją.

VIDEO: Marsrutinis taksi vaziuoja per raudona

Naujienų portalo 15min.lt skaitytojas Aleksas užfiksavo ir svetainėje „YouTube“ paviešino, kaip Vilniuje vairuojami keleivius vežantys maršrutiniai mikroautobusai.

Stacionariai automobilyje įrengta filmavimo kamera, vadinamasis videoregistratorius, vasario 27 d. apie 7 val. 42 min. sostinės Kalvarijų ir Žalgirio gatvių sankryžoje užfiksavo maršrutinio autobusiuko vairuotojo siautėjimą.

62-ojo numerio baltos spalvos maršrutinis taksi „Mercedes Benz 311“ (valst. nr. BFE 739) su keleiviais važiavo per sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui. Maža to, vairuotojas sustojo  išlaipinti keleivių nepravažiavęs sankryžos.

Alekso įsitikinimu, vairuotojas pažeidė KET 124 (1) straipsnio 1-ąjį punktą (važiavimas esant draudžiamam šviesoforo signalui arba reguliuotojo gestui).

Redakcijos vertinimu, taksistui gresia atsakomybė ir už Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) 124 (2) straipsnio 1 dalies (pavojingas vairavimas) pažeidimą.

ATPK 124 (2) straipsnio 1 dalyje numatyta atsakomybė už pavojingą vairavimą, kuris apibrėžiamas kaip transporto priemonių vairavimas, vienu metu ar paeiliui padarant kelis eismo taisyklių pažeidimus, keliančius grėsmę eismo saugumui, taip pat KET pažeidimas, sukėlęs pavojingą situaciją, t.y. privertęs kitus eismo dalyvius staigiai keisti judėjimo greitį, kryptį arba imtis kitokių veiksmų savo ar kitų žmonių saugumui užtikrinti.

Atsakomybė pagal  ATPK 124 2 straipsnio 1 dalį (už pavojingą vairavimą) už minėtas veikas numatoma alternatyviai. Kitaip tariant, nebūtina ir padaryti kelis pažeidimus vieną po kito, ir sukelti avarinę situaciją – užtenka bent vienos iš šių aplinkybių.

Vaizdo įraše matoma, kad mersedeso vairuotojas manevrą iš pirmosios juostos daro nerodydamas posūkio. Tarsi pasišokinėdamas mikroautobusas kerta ištisinę linija ir tokiu būdu aplenkia kitas mašinas, jau sustojusias prie raudono šviesoforo.

Į sankryžą keleivinis mikroautobusas įvažiuoja jau degant raudonam šviesoforui, nors pagal KET netgi geltonas signalas draudžia tai daryti. Dar vienas pažeidimas – įveikdamas sankryžą maršrutinis mikroautobusas persirikiuoja iš vienos eismo juostos į kitą. Galų gale, po kelių sekundžių jis sustoja išleisti keleivių važiuojamųjų dalių susikirtimo erdvėje, dar nė nepasiekęs tuo metu užimtos buvusios viešojo transporto stotelės.

Beje, panašu, kad jei šis vairuotojas ketino stotelėje išleisti keleivius, jis neturėjo teisės įvažiuoti į sankryžą net ir degant žaliam šviesoforui, kol neįsitikino, kad nekliudomai galės išvažiuoti iš sankryžos.

Pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą, tokia pažeidimų seka, kuri yra vertinama kaip pavojingas vairavimas, užtraukia baudą vairuotojams nuo 400  iki 800 litų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo 3 iki 6 mėnesių.

Kadras ia filmuotos medžiagos/Užfiksuotas tęstinio pažeidimo momentas
Kadras iš filmuotos medžiagos/Užfiksuotas tęstinio pažeidimo momentas

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų