Maskvoje – tūkstančiai automobilių lietuviškais numeriais
Apie pavojingus automobilius „iš Lietuvos“ neseniai reportažą parengė pagrindinis Rusijos televizijos „Pirmas kanalas“. Žurnalistai be užuolankų pripažįsta: taip vairuoja ne lietuviai, bet emigrantai iš Kaukazo ar Azijos.
Anot Rusijos televizijos, atvykėliams iš Kaukazo tapo kasdienybe vairuoti automobilį iš Lietuvos. Jie perka automobilius mūsų šalyje, o vėliau išrašinėja šimtus įgaliojimų savo tautiečiams. Su tais įgaliojimais ir važinėja Rusijoje. Vienas žmogus tokiu būdu gali tapti tūkstančių mašinų savininku.
Apribojimų čia nėra. Tokių automobilių eksportas iš Lietuvos į Rusiją tapo didžiuliu verslu. Rezultatas – tūkstančiai automobilių su lietuviškais numeriais vien tik Maskvos gatvėse. O kur dar kiti Rusijos miestai.
Pietiečiams įsigyti automobilius lietuviškais numeriais labai apsimoka: jei „pakliuvai“, nereikia baudų mokėti, automobiliai Lietuvoje kainuoja gerokai mažiau, negu Rusijoje, o muitų mokėti taip pat nereikia. Vienintelis nepatogumas, kartą per tris mėnesius reikia išvažiuoti iš Rusijos.
Baudų kvitus išmeta kaip šiukšles
Rusijos policija skėsčioja rankomis – jokių priemonių kovoje su tokiais pažeidėjais nėra. Radarai, kurie fiksuoja pažeidėjus, taip pat ne pagalbininkai. Vienas atvykėlis iš Azijos, kuris užsiima nelegaliu taksi verslu Maskvoje ir važinėja automobiliu, kuris pirktas Lietuvoje, prisipažino žurnalistams, kad nė karto nemokėjo baudų. „Aš jas iškart išmetu. Kam jos reikalingos, manęs vis tiek nesuras“, – gyrėsi jis.
O pažeidimus, kuriuos fiksuoja radarai, šiuo atveju tiesiog nėra kam siųsti. Ne į Lietuvą gi.
Nukentėjusių nuo tokių vairuotojų - tikrai daug. Maskvietė Natalija Stepanova papasakojo žurnalistams, kaip pateko į avariją. Nuostolių niekas neapmokėjo. Kaltininkas tiesiog pakeitė savo telefono numerį ir dingo. Dabar jai reikės susimokėti už brangų automobilio remontą pačiai.
Padirbinėja techninės apžiūros talonus
15min.lt jau rašė, kad Maskvoje automobilius lietuviškais numeriais vairuoja gal tik koks dešimtadalis lietuvių, visi kiti tokių automobilių vaijai – kazachai, azerbaidžaniečiai ir kiti Kaukazo regiono gyventojai.
Dažnai automobilį perkantis pietietis Lietuvoje jį įsigyja pagal įgaliojimą ir numerių nekeičia. Taip
Skaitytojo Ramūno nuotr./Vilnietis Ramūnas automobilio valstybinių numerių Maskvoje neteko keletą kartų |
paprasčiau, sutaupoma laiko biurokratijai ir, žinoma, pinigų mokesčiams. Rusams tokius automobilius su užsienietiškais numeriais, eksploatuoti draudžiama, o štai kitų šalių gyventojai, įvažiavę į Rusiją, gali ten savo automobiliu važinėtis iki trijų mėnesių.
Po to tenka iš šalies išvažiuoti ir vėl grįžti. Deja, pastaruoju metu pastebima tendencija, kad net tokius veiksmus kaukaziečiai atlikti tingi – jie pradėjo padirbinėti muitinės dokumentus ir lietuviškus techninės apžiūros talonus.
Situacija būtų pakenčiama, jeigu ne šių žmonių pomėgis chuliganiškai važinėti gatvėmis. „Jie laksto kaip nori, važiuoja degant raudonam šviesoforo signalui, transporto grūstis aplenkia per šaligatvius ir t.t. Jie jaučiasi visiškai nebaudžiami“, – kaukaziečių vairavimo stiliumi piktinasi daugelį metų Maskvoje gyvenantis Ramūnas.
Paskutinis automobilio su lietuviškais numeriais vairuotojo ir kelivių išpuolis itin papiktino visuomenę. Per visus žiniasklaidos kanalus nuskambėjo ginkluotas susišaudymas, kai banditai atvažiavo „Mazda“ automobiliu su lietuviškais numeriais. Nuo to laiko Rusijoje automobiliai su lietuviškais valstybiniais numeriais stabdomi gerokai dažniau.
Plačiau apie tai skaitykite ir žiūrėkite Rusijos TV reportažą portalo 15min.lt rusiškoje versijoje.