Tuo įsitikinti nusprendė du 15min žurnalistai, Žilvinas Pekarskas ir Paulius Sviklas. Dviem automobiliais pajudėję iš Senajame Ukmergės plente esančios „Lukoil“ degalinės, jie dviem skirtingais keliais važiavo iki to paties tinklo degalinės Kirtimų gatvėje. Ž.Pekarskas naudojosi senuoju keliu ir važiavo Ukmergės, Geležinio Vilko gatvėmis bei Savanorių prospektu, o P.Sviklas – Vilniaus vakariniu bei pietiniu išoriniu aplinkkeliais (atkarpa nuo Gariūnų).
Maršruto ilgis – 22 kilometrai, o abu vairuotojai kelionę pradėjo 8.10 val.
Aplinkkelis tuščias
Vos startavus Senajame Ukmergės kelyje ir nuvažiavus pusšimtį metrų, teko atsiremti į pirmąją spūstį – šio kelio susikirtime su Mokyklos gatve nutįsusi kelių dešimčių automobilių eilė. Pastovėjus joje keletą minučių, pavyko pajudėti Vilniaus link ir bene dešimt kilometrų važiuoti be sustojimo, kurių didžioji dalis vyko pustuščiu aplinkkeliu.
Trečioji Vilniaus vakarinio aplinkkelio atkarpa dar neegzistuoja navigacinėse programose, tad sunkiasvoris transportas važiuoja pro miesto centrą. Gyventojai taip pat nėra įpratę naudotis aplinkkeliu kaip papildoma gatve Vilniaus eisme – tam reikia bent kelių savaičių laiko.
Vienintelis „butelio kaklelis“ bandytoje Vilniaus aplinkkelio dalyje – jo susikirtimas su Oslo gatve važiuojant link Gariūnų. Tačiau ir čia spūstį sukelia ne didelis eismas, o tinkamą laiką eismo juostos pakeitimui pramiegoję ir iš dviejų juostų į vieną paskutinę akimirką susigrūsti bandantys vairuotojai.
Šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje ties Gariūnų turgaviete eismas kiek sulėtėja, tačiau visiškai nesustoja: žalia šviesoforo sekcija šviečia ganėtinai ilgai ir didelis automobilių srautas spėja pravažiuoti nesustodamas. O už šios sankryžos iki kelionės tikslo, degalinės Trakų link, lieka tiesus kelias be jokių trukdžių.
Ukmergės gatvė ištuštėjo
Per Šeškinę pasukęs Žilvinas nustebo: iki pat Šeškinės poliklinikos beveik nereikėjo stoti (išskyrus tuos atvejus, kai degė raudonas šviesoforas).
Ir pro prekybos centrą BIG, ir pro „Senukus“ pavyko prašokti kone su vėjeliu. Eismas sustojo tik ties viaduku, vedančiu į Akropolį. Įspūdis labai neblogas – centrinės gatvės neduso nuo spūsčių. Į akis, tiesa, krito kitas niuansas – kelių policijos pareigūnai, sergstintys bendrojo naudojimo transportui ir taksi bei elektromobiliams skirtas A juostas. Nuo prekybos centro BIG iki pat Saltoniškių sankryžos budėjo trys ekipažai, kai kur net sudvigubinti. Nes pažeidėjų netrūko.
Iš esmės judėjimo greitį labiausiai mažino šviesoforai. Per 15 kelionės minučių Žilvinas pasiekė Šeškinės centrą, po 30 minučių jau buvo pervažiavęs Savanorių pr. ir kilo į kalną. Tuo metu Paulius jau nekantraudamas laukė degalinėje, pakeliui į Trakus, Kirtimų g.
Rezultatas – 56 minutės
56 minutės – bendras abiejų vairuotojų rezultatas. Iš tiesų greitesnis buvo Paulius: bendra kelionės aplinkkeliais trukmė – 22 minutės, vidutinis greitis – apie 61 km/val. Didžiojoje dalyje Vilniaus vakarinio aplinkkelio leistinas greitis gruodžio 20 d. buvo padidintas iki 90 km/val., tad juo galima važiuoti tarsi puikiu užmiesčio keliu.
Žilvinui teko pastoviniuoti prie šviesoforų ir po Šeškinės viaduku. Jis kelionėje užtruko 34 minutes.
Aplinkkeliu – 22 min., įprastu keliu – 34 minutės.
Panašų eksperimentą kartoti reikės po poros mėnesių, kai aplinkkeliu judės didesnis eismo srautas. Gali būti, kad pradėjus juo aktyviau naudotis ne tik miesto gyventojams, bet ir sunkvežimiams, eismas aplinkkelyje sulėtės. Kita vertus, toks ir buvo tikslas – iškelti dalį eismo srauto iš centrinių Vilniaus gatvių į aplinkkelį, taip ne tik mažinant spūstis, bet ir triukšmo, taršos lygius bei didinant eismo saugumą.