Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

5 priežastys, dėl kurių dažniausiai susidaro spūstys

Kartais, patekus į transporto spūstis, atrodo, kad joms susidaryti nebuvo nė menkiausios priežasties. Arba tos priežastys atrodo nelogiškos. Vis dėlto niekas šioje žemėje šiaip sau nevyksta. Tiesiog kartais didelius „kamščius“ sukelia visiškos smulkmenos, kurių galėtume ir išvengti.
Moteris  spūstyje
Moteris spūstyje / Vida Press nuotr.

1. Pati paprasčiausia spūsčių priežastis – krituliai. Jau seniai pastebėta, kad lengvai dulkiantis lietutis ar lengvas sniegelis žiemą staiga daugelio vairuotojų smegenyse įjungia stabdymo režimą.

Jie tampa visiškomis priešingybėmis tiems greitkelių skrajūnams, kurie leistiną greitį nuolat viršija mažiausiai 10 km/val. Paprastai apie tokias situacijas įprasta sakyti: „spidometre 40 km/val., o akyse – mirties baimė“.

2. Antrasis kamščių sudarytojų tipas – tai taip pat iš pirmo žvilgsnio niekur neskubantys vairuotojai. Įvardykime tiesiai šviesiai – jie nemoka važiuoti per sankryžas. Todėl, tik užsidegus žaliam šviesoforo signalui, išmina sankabą, įjungia pirmą pavarą, ramiai atleidžia sankabą ir pajuda iš vietos. Taip praeina tikrai daugiau nei 3 sek. O jei dar naršo telefone?

Jei toje pačioje gatvėje netoli vienas nuo kito pastatyti keli šviesoforai, o vairuotojų gyslomis teka stabdžių skystis, gero nelauk.

Žinoma, būtina išlaikyti saugų atstumą ir karščiuotis sankryžoje nevalia. Vis dėlto vairavimo instruktoriai moko, kad srautas pajudėtų tikrai sklandžiai, jei kiekvienas vairuotojas sankabą pradėtų atleidinėti pamatęs iš vietos pajudantį antrą automobilį, esantį priešaky. Taigi, jei toje pačioje gatvėje netoli vienas nuo kito pastatyti keli šviesoforai, o vairuotojų gyslomis teka stabdžių skystis, gero nelauk.

3. Klasikinis kamštis susidaro vienoje iš juostų įvykus avarijai. Ir net jei susidūrimas įvyko priešingoje eismo juostoje, spūstys gali susidaryti abiem kryptimis. Nes juk visad bus norinčių pažiopsoti ir dėl to sumažinti greitį. O juk KET pasakyta, kad vairuotojas turi važiuoti taip, kad nesudarytų kliūčių kitiems.

4. Rečiau pasitaikanti ir lengvai prognozuojama priežastis – kelio remonto darbai: susiaurėjusi juosta, apribotas greitis. Jei įmanoma, venkite tokių ruožų, tik tiek. Prie šios grupės galime pridėti ir neveikiančius šviesoforus – tuomet eismas primena Kiniją.

5. Lietuvoje gana dažnai pasitaikanti priežastis – įžūlūs KET pažeidėjai, blokuojantys sankryžą ir sustojantys ant vadinamojo „vaflio“ – geltonai pažymėtos korinės sankryžos zonos, kurios užblokuoti nevalia. Tačiau piko valandomis taip labai mėgsta elgtis tikrai nemaža dalis. Norite pamatyti tokių vaizdų? 17 val. užsukite į T.Narbuto – Saltoniškių g. sankryžą Vilniuje prie Policijos departamento. Arba kita upės puse (Goštauto g.) pabandykite nuvažiuoti iki Operos – ties Lukiškių aikšte gali tekti ir nusikeikti.

Žinote daugiau spūsčių priežasčių? Parašykite komentaruose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų