– Arnoldai, kada susidomėjote fotografavimu ir pirmą kartą į rankas paėmėte fotoaparatą?
– Fotoaparatą gavau dovanų iš savo tėvų per Kalėdas 2013-aisiais. Stengiausi jam susitaupyti pats, bet greitai to padaryti nepavyko. Kai gavau fotoaparatą, pradėjau užsiiminėti fotografija.
– Ką fotografavote pirmiausia? Gamtos peizažus, ar iš karto ėmėtės automobilių?
– Viskas prasidėjo nuo gamtos, nes fotografuoti automobilius nebuvo galimybių. Sakyčiau, kad tai net nedomino. Orientavausi tik į gamtą ir renginius.
– Kada prasidėjo jūsų „automobilizmo era“?
– Pirmą automobilį fotografavau 2013-ųjų metų vasarą gyvendamas Švedijoje. Ten buvau keletą mėnesių. Švedijoje dažnai vykdavo automobilių renginiai. Vieną dieną užsukau į panašią šventę prie savo namų. Ten pamačiau daug įdomių klasikinių automobilių, superautomobilių.
Visada svajojau įamžinti panevėžiečio Gyčio Vaitulionio „Subaru Impreza“.
Visada svajojau įamžinti panevėžiečio Gyčio Vaitulionio „Subaru Impreza“. Pradėjau ieškoti žmonių, kurie pažinotų Gytį ir suvestų su juo. Vieną dieną susitikome, padariau fotosesiją ir nuo to viskas prasidėjo.
– Kokio gamintojo fotoaparatą ir objektyvus naudojate?
– Šiuo metu naudoju „Nikon“. Fotoaparatas – D7000. Objektyvai – 35 mm šiek tiek šviesesnis ir „Tokina“ plačiakampis. Technika – gana paprasta.
– Kiek per šiuos fotografavimo metus jau padarėte fotosesijų?
– Manau, kad skaičiuojant ir paprastas fotosesijas, ir tas, kurioms reikia didesnio pasiruošimo, būtų daugiau nei 100 automobilių.
– Kaip ieškote automobilių, kuriuos norite fotografuoti?
– Kartais įdomų automobilį pamatau tiesiog gatvėje. Dažnai savininką išsiaiškinu per „Facebook“. Jei noriu nufotografuoti kokius nors prabangesnius automobilius – jų savininkų kontaktų ieškau per tuos žmones, kurių brangius automobilius jau esu fotografavęs. Dažniausiai jie vieni kitus pažįsta.
– Kaip sekasi įkalbėti fotosesijoms naujais automobiliais prekiaujančius salonus?
– Automobilius jie duoda, bet dažnai išgirstu atsakymą, kad salonai gauna nuotraukas iš gamintojų ir jiems fotosesijų nereikia. Tiesa, yra ir tokių salonų, kuriems patiko mano nuotraukos, jie įsileidžia pas save ir net patiki automobilį. Aišku, kol kas sunkiau su BMW ar „Audi“ atstovais, bet ir su jais jau randame bendrą kalbą.
– Kiekvienas žvejys nori pagauti savo gyvenimo žuvį, o fotografas – padaryti gyvenimo kadrą. Koks tas kadras būtų?
– Svajoju kada nors nufotografuoti „Koenigsegg Agera R“, o aplinka galbūt turėtų būti Alpės, serpantinai. Tai turėtų būti „rig-shot“ kadras.
– Labiau patinka fotografuoti stovinčius automobilius ar judesyje?
– Dažniau fotografuoju automobilius statiškai, bet ateityje norėčiau daryti daugiau sudėtingesnių kadrų, tokių kaip „rig-shot“. Manau, kad jie kur kas įdomesni ir techniškai atlikti juos yra sunkiau.
– Ar daug laiko reikalauja nuotraukų apdorojimas?
– Seniau nuotrauką koreguodavau galbūt penkias minutes. Dabar kartais prie nuotraukos dirbu ir valandą, ir kelias, o kartais kruopštumas reikalauja ir daugiau valandų.
– Ar turite savo fotografavimo stilių, braižą, iš kurio galima pažinti, kad tai jūsų nuotraukos?
– Vieni sako, kad savo stilių turiu, o aš pats manau, kad savo stiliaus dar ieškau ir jis išryškės tik ateityje. Juk fotografuoju dar palyginti neilgai. Tiesa, yra efektai, kuriuos dažniausiai naudoju ir tuo išsiskiria mano darbai.
– Ar žvalgotės į užsienio fotografus? Galbūt turite savo idealą, į kurį stengiatės lygiuotis?
– Vienas jų – iš Frankfurto kilęs Fredericas Schlosseris, kuris yra panašaus amžiaus kaip aš. Šis fotografas mane žavi tuo, kad visus efektus stengiasi išgauti fotosesijos metu, kad kuo mažiau reikėtų apdoroti programomis. Netgi tokius efektus kaip dūmai jis kuria vietoje.
– Ar šis pomėgis leidžia užsidirbti?
Dabar stengiuosi orientuotis į užsakymus, nes ateityje ketinu gyventi vien iš fotografavimo.
– Po truputį užsidirbti pavyksta. Žmonės pradeda suprasti, kam reikalingos kokybiškos fotosesijos. Seniau, aišku, viskas būdavo daroma iš idėjos, vien tam, kad pafotografuoti kokį nors įdomesnį automobilį. Dabar stengiuosi orientuotis į užsakymus, nes ateityje noriu gyventi vien iš fotografavimo. Jau dabar bandau iš to ir kažkiek uždirbti.
– Kokia buvo sudėtingiausia jūsų fotosesija?
– Visai neseniai fotografavau naują „Audi TT“ modelį. Sudėtinga buvo todėl, kad oro sąlygos buvo prastos. Automobilis buvo gautas trumpam laikui, norėjosi gražiai sužaisti su apšvietimu. Oras pasitaikė prastas, buvo šlapdriba, lietus, bet norėjosi gero rezultato. Tai buvo sudėtingiausios sąlygos.
– Koks fotografuotas automobilis jums labiausiai įsiminė?
– Visada sunku išskirti tą mėgstamiausią, bet buvo trys, kurie paliko didelį įspūdį. Tai BMW M3 E30 – automobilis, apie kurį visada svajojau, kitas modelis buvo „Audi RS6“, o prabangiausias fotografuotas automobilis buvo „Rolls Royce Ghost“. Visi jie man buvo išskirtinai įdomūs.
– Turbūt tenka ne tik automobilius fotografuoti, bet ir juos pavairuoti?
– Kuo toliau, tuo automobilių savininkai pasitiki labiau ir būna, kad automobilius tiesiog palieka man. Seniau būdavo ir pačiam nedrąsu sėsti prie tokių automobilių vairo, bet šiuo metu tenka pačiam pavairuoti. Todėl, kad fotosesijos dabar jau trunka ilgiau ir kartais savininkai tiesiog neturi laiko būti kartu.
– Kiek trunka viena fotosesija?
– Na, galima fotosesiją padaryti ir per valandą, jei dirbama dieną ir nereikia apšvietimo. Jei kokia sudėtinga, įdomesnė vieta, užtrunka ir kelias valandas. Ilgiausia fotosesija truko 7 valandas.
– Kaip pavyksta rasti vietas fotosesijoms? Ar patenkate visur, kur norite?
– Dažnai tenka prašytis į tam tikras teritorijas, kur reikia specialaus leidimo. Yra vietų, kuriose buvo kategoriškai atsisakyta įsileisti svetimus žmones. Buvo atvejų, kai už dvi fotosesijos valandas teritorijos savininkas paprašė 150 eurų. Tačiau dažniausiai tiesiog užtenka gauti leidimą ir atsidėkoti žmogui padovanojant vieną ar kitą nuotrauką, darytą jo teritorijoje.
– Kur galima pamatyti jūsų darbus?
– Šiuo metu turiu tik savo profilį „Facebook“. Interneto svetainė bus kuriama ateityje, nes manau, kad šis dalykas būtinas. Kai kurie užsakovai į „Facebook“ profilį galbūt nežiūri taip rimtai, kaip į oficialų puslapį internete.