Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

B.Vanago patarimai: kaip taisyklingai sėdėti automobilyje, kad galėtumėte jį suvaldyti ekstremalioje situacijoje

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami taisyklingai galėsime jausti automobilį ir jį suvaldyti esant kritinei situacijai. Kaip teisingai sureguliuoti vairuotojo poziciją pasakoja Dakaro lenktynininkas Benediktas Vanagas.
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis
Benediktas Vanagas / Ryčio Šeškaičio ir Edgaro Buiko nuotr.

Kai kurie vairuotojai pasirenka tokią sėdėjimo poziciją, kuri gali būti patogi, tačiau neefektyvi, nes esant kritinei situacijai ir sėdint netaisyklingai suvaldyti automobilį gali būti neįmanoma.

„Patogu yra viena, bet kas nutinka esant ekstremaliai situacijai, kai vairuojama, pavyzdžiui, gulomis? Tuomet negalima greitai sureaguoti į situaciją ir pasekmės būna kur kas skaudesnes. Lygiai taip pat vairuojant viena ranka negalima tinkamai subalansuoti vairo ir tinkamai reaguoti į situaciją“, – kodėl būtina pasirinkti tinkamą sėdėjimo poziciją, akcentuoja B. Vanagas.

Gamintojo nuotr./Taisyklinga sedėsena už vairo
Gamintojo nuotr./Taisyklinga sedėsena už vairo

Pirmasis žingsnis reguliuojant sėdynę – kojų padėtis.

„Kojomis pedalai turi būti lengvai pasiekiami, bet ne per arti ir ne per toli. Kritiniu atveju kojos negali kliūti už pedalo ir turi būti galimybė veiksmą atlikti tiksliai ir iki galo. Todėl sėdint taisyklingai, kojos turi būti šiek tiek sulenktos“, – sako B. Vanagas.

„Nemažai sėdynių turi aukščio reguliavimo funkciją. Aukštis turi būti toks, kad puikiai viską matytume, bet tarp galvos ir stogo turėtų būtų bent jau pusės sprindžio atstumas.

Sėdynės atlošas taip pat negali būti per daug gulsčias. Teisingoje pozicijoje atlošas turi būti šiek tiek statmenai.

Po to, jei automobilyje yra vairo reguliavimo mechanizmas, atsisėdus ir vairą laikant ties trečios ir devintos valandų pozicijomis ir nykščiais apėmus vairą rankos turi būti sulenktos per alkūnes maždaug 40–45 laipsnių kampu.

Tam, kad pamatuotume, ar viskas teisingai, atsisėdus ir galvą atrėmus į atlošą turėtume riešais pasiekti vairą“, – dėsto B. Vanagas.

„Labai svarbus ir teisingas saugos diržo užsisegimas. Jis turi būti tarp kaklo ir peties, bet neturi būti įsirėžęs į kaklą. Daugelis automobilių turi saugos diržo aukščio reguliatorių, todėl tai sureguliuoti taip pat galima“, – priduria B. Vanagas.

„Visada reikia vairuoti dviem rankomis. Jei turime viena ranka perjungti pavarą ar atlikti kitą veiksmą, po to ranka turi grįžti atgal ant vairo.

Wiki how iliustr./Teisinga rankų padėtis ant vairo
Wiki how iliustr./Teisinga rankų padėtis ant vairo

Taip pat vairas neturi būti nei per aukštai, nei per žemai, nes per jame esančią skylę turi matytis visas prietaisų skydelis“, – pabrėžia B. Vanagas.

„Taisyklingai susireguliavus sėdynę, reikia atitinkamai sureguliuoti ir galinio vaizdo veidrodėlius. Išorinius reikėtų sureguliuoti taip, kad juose matytųsi pilnas vaizdas ir labai maža dalis automobilio galo – tai naudojama kaip atskaitos taškas.

Vidinis galinio vaizdo veidrodėlis turi būti sureguliuotas taip, kad jame pilną vaizdą matytume vos tik pakėlę žvilgsnį, bet ne visą galvą“, – pataria B. Vanagas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?