Dvi karantino savaitės: eismo intensyvumo pokyčiai Vilniuje užima kvapą

Vilniaus savivaldybės ekonomikos komiteto pirmininkas Kasparas Adomaitis pasidalijo įžvalgomis, kaip, įvedus karantiną, mieste pakito transporto srautai. „Šalutinį teigiamą poveikį“ jis iliustravo taip: automobilių srautas Geležinio Vilko gatvėje sumažėjo ~40 proc., lyginant pirmąją karantino savaitę su pirma kovo savaite. Tad oro ir aplinkos tarša gerokai sumenko.
Eismo pokyčiai Vilniuje karantino metu
Eismo pokyčiai Vilniuje karantino metu / V.Kopūsto ur Ž.Gedvilos nuotr.

Politiko nuomone, taikant nuotolinio darbo modelį, dalį šio sumažėjimo galima išlaikyti ir ateityje.

Savo teiginius K.Adomaitis iliustruoja tokia schema:

Eismo intensyvumo pokyčiai sostinės Geležinio Vilko gatvėje (pirmoji kovo savaitė ir pirmoji karantino savaitė)
Eismo intensyvumo pokyčiai sostinės Geležinio Vilko gatvėje (pirmoji kovo savaitė ir pirmoji karantino savaitė)

Aplinkos ministerija šia tema priduria, kad šalies miestuose dėl visuotinio karantino sumažėjo transporto srautai ir todėl pagerėjo oro kokybė.

Paprastai kovą prasideda pakeltosios taršos sezonas – kai oro užterštumas padidėja dėl transporto ar stipresnio vėjo nuo sausų nešvarių gatvių ir šaligatvių, žole neapaugusių plotų keliamų dulkių. Palyginti su tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu, užterštumas kietosiomis dalelėmis KD10 didžiuosiuose miestuose, esant įprastiniams transporto srautams, būna gerokai didesnis nei šiuo metu.

Viešasis transportas ištuštėjo

Remiantis naujausiais duomenimis, įvedus karantiną vidutinis keleivių srautas greituosiuose maršrutuose sumažėjo maždaug 80 proc., pagrindiniuose ir privežamuosiuose autobusų maršrutuose – 72 proc., troleibusų maršrutuose – 77 proc. Tokius įspūdingus skaičius pateikia įmonė „Susisiekimo paslaugos“.

Bendri viso transporto srautai mieste rytinio ir vakarinio piko metu vidutiniškai sumažėjo 44 proc., lyginant su laikotarpiu prieš karantino paskelbimą.

Transporto srautai mieste rytinio ir vakarinio piko metu vidutiniškai sumažėjo 44 proc

Greituosiuose maršrutuose vidutinis srautas sumažėjo iki 82 proc., pagrindiniuose ir privežamuosiuose autobusų maršrutuose – 73 proc., troleibusų maršrutuose – 80 proc.

Kaip skaičiuojami srautai

Pasak įmonės „Susisiekimo pasalugos“ atstovės Miglės Bielinytės, Vilniuje keleivių srautai matuojami remiantis viešajame transporte sumontuota automatine keleivių skaičiavimo sistema. Skaičiuojami visi stotelėse įlipantys ir išlipantys keleiviai, taip matomas ir transporto priemonių užpildymas.

VIDEO: Kaip dirba mobilios Vilniaus viešojo transporto dezinfekuotojų brigados

Automobilių srautus Vilniaus savivaldybė stebi ir skaičiuoja transporto srautų jutiklių, kurie sumontuoti šviesoforais reguliuojamose sankryžose, pagalba.

Kauno savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius patvirtino, kad taip pat stebi srautų sumažėjimą, panašiai, kaip Vilniuje.

„Dėl didelio transporto srautų sumažėjimo raginame kelininkus greičiau pradėti darbus, nes transporto keliuose turbūt mažiau nei dabar nebus“, – apibendrino M.Matusevičius.

VIDEO: Pasaulis karantine: motociklu apvažiavo judriausias Vilniaus gatves – piko metu miestas tuščias

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos