Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Eksperimentas sostinės Ukmergės gatvėje: nauji vėjai A juostoje

Sostinės Ukmergės gatvės A juosta važiuoti galės viešasis transportas, elektromobiliai, taip pat nuo šios savaitės sugrąžinamas taksi judėjimas, rašoma pranešime.
A juosta Ukmergės gatvėje, Vilniuje
A juosta Ukmergės gatvėje, Vilniuje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Tyrimas ir rezultatų analizė parodė, kad spalį Ukmergės gatvės dalyje įrengus guminius bortelius, kurie A juostą atskyrė nuo bendro automobilių srauto, viešojo transporto greitis didėjo iki 30 proc., o pažeidėjų sumažėjo beveik dvigubai.

Reabilitavo taksi vairuotojus

Taksi automobiliams važiuoti A juosta vėl leidžiama, nes atlikus tyrimą paaiškėjo, jog jų judėjimas ryškios įtakos viešojo transporto greičiui nedaro.

„Siekiame, kad kelionės viešuoju transportu būtų kuo greitesnės ir patogesnės, o miestiečiai tai pastebi – keleivių srautai auga. Atnaujinant autobusų ir troleibusų parką taip pat galvojame ir apie būdus, kurie padėtų trumpinti pačios kelionės trukmę. A juostų plėtrai ir pažeidėjų kontrolei skirsime ypatingą dėmesį. Ukmergės gatvės pilotinio projekto rezultatai parodė, kad einame teisinga linkme", – sako Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vytautas Mitalas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vytautas Mitalas

Spalio mėn. dalyje Ukmergės gatvės įrengti borteliai, kurie atskyrė A juostą ir apribojo potencialių pažeidėjų patekimą į ją, taip pat uždraustas 4+, taksi automobilių judėjimas.

Per valandą – 313 pažeidėjų

Lapkričio pradžioje dvi savaites darbo dienomis SĮ „Susisiekimo paslaugos" stebėjo atkarpą nuo I.Šeiniaus iki Saltoniškių stotelių – fiksavo viešojo transporto greičio pokyčius, taip pat ir pažeidėjus. Viešojo transporto juostos atskyrimas pažeidėjų skaičių padėjo sumažinti bene dvigubai. Atkarpose, kuriose fizinio atskyrimo nėra, per vieną rytinio piko valandą buvo užfiksuota 313 pažeidėjų. Įrengus bortelius ir judėti Ukmergės gatvės dalyje leidžiant viešajam transportui, elektromobiliams ir taksi, vidutinis pažeidėjų skaičius buvo 171.

„Rytinio piko metu atkarpoje nuo Igno Šeiniaus iki Šeškinės poliklinikos stotelės viešojo transporto greitis padidėjo iki 18 proc., nuo Šeškinės poliklinikos iki Ukmergės stotelės – iki 24 proc., o nuo Ukmergės iki Šeškinės stotelės – net iki 30 procentų.

Kasdien darbo dienomis Ukmergės gatve centro kryptimi keliauja iki 15 tūkst. viešojo transporto keleivių, kuriems kelionės jau tapo greitesnės – skaičiuojame, kad rytinio piko metu kasdien per darbo dieną sutaupysime iki 180 keleivių valandų. Šiuo metu mieste yra 36 kilometrai A juostų, jų tinklą planuojama praplėsti. Keleivių apklausos rodo, jog būtent kelionės greitis yra vienas tų faktorių, kurie skatina miestiečius rinktis viešąjį transportą", – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos" direktorė Modesta Gusarovienė.

Šiuo metu Vilniaus mieste pažeidimus viešojo transporto juostose fiksuoja gatvėse sumontuoti greičio matuokliai bei didžiojoje dalyje troleibusų ir autobusų įrengti vaizdo registratoriai ir vaizdo kameros, kurių skaičių kitąmet planuojama plėsti. Taip pat prisideda ir policijos pareigūnai, kurie organizuoja reidus ir kontroliuoja važiavimą A juostomis. Kitąmet kontrolei planuojama pasitelkti ir naujus greičio matuoklius, kurie padės dar efektyviau nustatyti viešojo transporto juostomis važiuojančius pažeidėjus.

Viešojo transporto eismo juostos Vilniuje įrengiamos įvertinant keleivių srautus, kelionės trukmę ir viešojo transporto greitį, esamų A juostų tinklo nuoseklumą, realų viešojo transporto judėjimą, taip pat įtaką automobilių greičiui ir bendram eismo judėjimui bei pralaidumui.

Per 2020-2021 m. A juostas preliminariai planuojama įrengti T. Narbuto, Kalvarijų, Ozo, Kareivių gatvėse. Taip pat bus vertinamos ir kitos gatvės, kuriose galėtų atsirasti viešojo transporto juostos arba stiprėti jų kontrolė siekiant didinti viešojo transporto greitį.

Primenama, jog mieste yra kelių kategorijų A juostos. Vienomis be viešojo transporto gali važiuoti elektromobiliai, taksi ir 4+ automobiliai, kitomis – viešasis transportas, elektromobiliai ir taksi. Vairuotojų prašoma stebėti kelio ženklus, ženklinimą ir laikytis kelių eismo taisyklių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?