Elektrinių paspirtukų pažabojimas gali užtrukti ne vienerius metus

Lietuvos gatvėse daugėjant elektrinių paspirtukų sukeltų eismo įvykių, kurių metu sužalojami pėstieji, valstybinės institucijos tariasi, kaip tokių transporto priemonių vairuotojus pažaboti. Tačiau neslepiama, kad kol kas tokio įstatymų pakeitimo įgyvendinimo gali tekti palūkėti ir keletą metų.
Elektriniai paspirtukai Palangoje
Elektriniai paspirtukai Palangoje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Ši vasara Lietuvoje ne tik karšta, bet ir pavojingesnė pėstiesiems. Rekordiškai išaugus paspirtukų pardavimams, miestų gatvėse padaugėjo eismo įvykių, kurių kaltininkai – paspirtukų vairuotojai.

Pastarasis – kai Nidoje moterį su keturmečiu vaiku partrenkė dvi nepilnametės merginos.

Kad paspirtukų greitis kelia pavojų įsitikino ir Palangos policija. Kurorte išsinuomojusi elektrinį paspirtuką, nustatė, kad jis laisvai gali važiuoti daugiau kaip 35 kilometrų per valandą greičiu.

„Per Basanavičiaus gatvę praėjo pareigūnai, ir kur buvo nuomojama ta transporto priemonė, tai buvo šitiems žmonėms pasakyta, kad jūs turite susitvarkyti pagal mopedo transporto priemonės reikalavimus ir dalyvauti (eisme) kaip mopedai. Vadinasi reikia ir prisiregistruoti ir apsidrausti, praeiti techninę apžiūrą, reikalingas amžius, vairuotojo pažymėjimas. Jie mus išgirdo, nebent kažkas privačiai, ne pagal nustatytus reikalavimus gal kažkur ir bando tą verslą gaivinti ir plėtoti“, – pasakojo Palangos policijos komisariato vadovas Algirdas Butgynas.

„Patys vairuotojai turi labai aiškiai suprasti, jeigu jie vairuos galingesnius paspirtukus, kurie pagal savo charakteristikas prilyginami mopedams, tai įvykus eismo įvykiui kils visos pareigos pateikti registracijos liudijimą, vairuotojo pažymėjimą. Jeigu to neturės, tada bus labai dideli nemalonumai. Tad patariu visada įsitikinti, kokios paspirtuko techninės charakteristikos, ir tik tada jį vairuoti“, – sakė Susisiekimo ministerijos departamento vyresn. patarėjas Vidmantas Pumputis.

Lietuvos institucijos jau kurį laiką tariasi, kaip pažaboti elektrines transporto priemones, taip siekiant išvengti incidentų.

„Nors turime šiokį tokį reglamentavimą šiandien, tačiau jis tikslintinas, aiškiau apibrėžtinas. Darbo grupė ketina tai padaryti, tiesiog kiek konkrečiau, aiškiau. Pagal nustatytus kriterijus, atsižvelgiant į transporto priemonės galią, greitį ir masę, ji bus priskirta tam tikrai kategorijai transporto priemonių“, – teigė Vidaus reikalų viceministras Darius Urbonas.

Taisyklių rengėjai sako norintys labai aiškiai apsibrėžti naująjį skirstymą. Dėl jų dar turės balsuoti Seimas. Tad tokio įstatymų pakeitimo gali tekti laukti ir keletą metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų