Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Elektromobilių savininkai nusivylę: įkrovimas pabrango dvigubai

Elektromobilių vairuotojai pastaruoju metu atvirai reiškia nepasitenkinimą dėl padidėjusių kainų ir tvarkos mokamose „Ignitis“ įkrovos stotelėse.
„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo stotelė
„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo stotelė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Elektromobilių vairuotojų skundų esmė tokia. Iš pradžių Lietuvos vyriausybė ir savivaldybės viliojo nemokamomis įkrovimo stotelėmis. Tačiau jų sumažėjo, o naujas įrengti smarkiai vėluojama.

TAIP PAT SKAITYKITE: Elektromobilių vairuotojai Vilniuje pyksta: kodėl turime stumdytis eilėse?

Kita vertus, net ir mokamose įkrovos stotelėse elektros kaina pašoko kone dvigubai. Todėl kai kurie elektromobilių vairuotojai liūdnai juokauja, kad elektros tiekėjai juos iš pradžių pripratino prie paslaugos, o dabar nudirs kailį.

Ignitis: biržoje „Nord Pool“ elektros kaina per metus išaugo 4,6 karto.

Žemiau šiame straipsnyje savo poziciją pateikia ir įmonė „Ignitis“. Jos atstovų teigimu, biržoje „Nord Pool“ elektros kaina per metus išaugo 4,6 karto, tad brangimas klientams, įkraunantiems elektromobilius, yra objektyvus.

Dyzeliniu automobiliu ir dujomis važinėti pigiau?

Štai naujausias pavyzdys – elektromobilį vairuojantis vilnietis Tomas K. savo patirtimi pasidalijo „Facebook“:

„Ir kaip jums, mielieji, mylimos šalelės žalioji politika? Čia valstybinės įmonės Ignitis elektros kaina, automobilių krovimo stotelėse. Išsyk atsiranda didžiulis noras persėsti į elektromobilį. Tokiais tempais po metų dyzelinas bus pigiau, jau nekalbant apie LPG“, – juokauja skaitytojas Tomas.

Tomas namuose įsirengęs saulės elektrinę, savo „Nissan Leaf“ už įkrovimą, pabrangus elektrai, moka po 16 ct. Tačiau taip smarkiai padidėjusi „Ignitis“ kaina jį labai nemaloniai nustebino.

„Ignitis“ įkrovos kaina padidėjo dvigubai

Kiti elektromobilių vairuotojai prisimena, kad už elektrą „Ignitis“ įkrovos stotelėse pernai yra mokėję daugiausiai 27–35 ct./kWh. Tuomet greitojo įkrovimo tarifas „Ionity“ tinkle (79 ct.) atrodė kosminis. Bet kodėl dabar „Ignitis“ kaina šoktelėjo iki 59 ct.?

Skaitytojo Tomo įrašas FB
Skaitytojo Tomo įrašas FB

Kita problema, skaitytojų teigimu, yra ta, kad, prispyrus bėdai, kai reikia skubiai įkrauti bateriją, bent jau Vilniuje rasti laisvą „Ignitis“ stotelę pavyksta ne iš karto. Jas būna užėmę automobilių nuomos „Spark“ elektromobiliai, palikti klientų.

„Ignitis“ paaiškino situaciją

„Ignitis“ grupės ryšių su visuomene vadovas Artūras Ketlerius paaiškino, kad elektromobilių įkrovimo tinklo „Ignitis ON“ įkrovimo kaina yra nustatoma pagal stotelės lokaciją, technologiją, paros laiką, įkraunamos elektros energijos kiekį.

Didžiausią įkrovimo kainą sudaro pačios elektros energijos įsigijimo kaina. Šiuo metu rinkoje kainos yra labai stipriai išaugusios – pavyzdžiui, praėjusių metų gruodį vidutinė elektros kaina biržos „Nord Pool“ Lietuvos zonoje siekė 212,22 euro už megavatvalandę – 4,6 karto daugiau nei prieš metus.

„Dėl taip smarkiai išaugusių elektros kainų, turėjome peržiūrėti įkrovimo kainodarą. Didžioji dalis elektromobilių vairuotojų elektromobilius dažniausiai įkrauna dienos ir vakaro metu, kai kaina elektros biržoje yra pati aukščiausia, todėl pastarasis pokytis ir atsispindi atnaujintoje kainodaroje.

Manome, jog dabartinis elektros energijos kainų lygis įšsilaikys šaltuoju metų periodu, tačiau atšilus orams, tikėtina, kad elektros kaina, o tuo pačiu ir įkrovimo paslaugos kaina, keisis į mažesnę pusę“, – komentavo A.Ketlerius.

Didžioji dalis „Ignitis“ stotelių – Vilniuje

Šiuo metu Lietuvoje yra per 400 viešųjų įkrovimo stotelių, iš kurių apie 80 vnt. priklauso „Ignitis“. Didžioji dalis šio tiekėjo įkrovimo stotelių šiuo metu yra Vilniuje. Tad šis kainų pokytis yra aktualus daugiausiai sostinės elektromobilių vairuotojams.

„Artimiausiu metu sostinėje ir likusioje Lietuvoje turime įkrovimo stotelių plėtros planų, įrengsime naujos kartos modernias įkrovimo stoteles, kuriose vairuotojai galės įsikrauti greičiau, ir daug patogiau. Tačiau norime pabrėžti, kad esame tik vieni iš įkrovimo stotelių infrastruktūros vystytojų ir negalime atsakyti už kitus rinkos dalyvius, kokie jų planai dėl įkrovimo vietų didinimo sostinėje“, – sakė A.Ketlerius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų