Temas siūlykite gazas@15min.lt
„Sveiki, visi skanduoja dėl senų ir taršių automobilių, kad jų skaičių reikėtų mažinti. Tačiau net netvarkingi įvežti automobiliai techninę apžiūrą sėkmingai praeina. Klausimas: kaip, ar kontrolierius papirktas?
Vaizdo medžiagoje užfiksuotas automobilis praėjo privalomąją techninę apžiūrą. Kai paklausiau kontrolieriaus kodėl taip yra, jis paaiškino, kad automobilis užsistovėjęs ir taršos normas atitinka. Tai vyko Alytaus techninių apžiūrų centre A.Jonyno g. 12 b“, – rašo skaitytojas.
Alytaus TAC vadovai: aparatūra sukalibruota tvarkingai, kontrolierius taip pat be priekaištų
Renaldas Gabartas, asociacijos „Transeksta“ atstovas ryšiams su visuomene 15min patvirtino, kad skaitytojo išdėstyta situacija aptarta Alytaus TAC.
Neįprastai dideliu dūmų debesiu iš patikros linijoje stovėjusio automobilio išmetimo sistemos dėmesį patraukęs „VW Passat“ iš tiesų gavo teigiamą kontrolieriaus išvadą, nors vaizdas filmuotoje medžiagoje kelia įtarimų.
„Sulaukę skaitytojo klausimo paprašėme Alytaus TAC technikos direktoriaus Romualdo Skaisgirio detaliau panagrinėti šį atvejį. Jis savo ruožtu patikrino išmetamųjų dujų matavimo prietaiso užfiksuotus duomenis ir paprašė pateikti paaiškinimą VW Passat tikrinusio kontrolieriaus.
Pastarasis nurodė, kad, užvedus variklį iš tiesų pasirodė balsvi dūmai.
Tačiau tai sietina su faktu, kad variklis dar buvo neįšilęs iki darbinės temperatūros. Kadangi dūmai aštraus kvapo neskleidė, todėl tai nebuvo vertinama kaip trūkumas.
Pamatavus dviem režimais, tiek CO, tiek liambda (tai koeficientas, rodantis į degimo kamerą patenkančio kuro ir oro mišinio santykį) rodmenys atitiko reikalavimus. Dūmai galimai sklido dėl susidariusio kondensato išmetimo sistemoje ar šioje sistemoje susikaupiančių apnašų išsivalymo. Nes, kliento teigimu, automobilis nebuvo eksploatuojamas ilgesnį laiką.
Techninių ekspertizių įmonės Transporto studijos specialistai, komentuodami šį atvejį pripažino, kad išsklaidyti abejones būtų įmanoma tik atliekant papildomą išsamų automobilio tikrinimą“, – komentavo R.Gabartas.
Kol kas apie ketinimus ar galimybes papildomai patikrinti šį automobilį „Transeksta“ nepranešė.
V.Milius: „Aš negalėčiau taip ramiai žiūrėti į dūminantį automobilį“
Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas Vitoldas Milius padėkojo skaitytojui, pranešusiam apie tokį atvejį – tikrai pilietiškas poelgis. V.Miliaus manymu, šioje situacijoje gali būti keli atsakymai. Tačiau tiesą, be abejo, žino tik kontrolierius ir automobilio savininkas.
Iš tiesų, pasitaiko situacijų, kai taip dūminti gali ir TA standartus atitinkantis automobilis. Pavyzdžiui, ilgiau pastovėjęs, nenaudotas, ar šaltu varikliu. Naujesniuose dyzeliniuose automobiliuose vienu metu buvo montuojama kietųjų dalelių filtrų išsivalymo sistema, kuri įsijungdavo, jei dyzeliu ilgesnį laiko tarpą buvo važinėjama mieste. Bet tai yra tik trumpi galimi epizodai.
„Taip, tai gali būti ir bekvapių dūmų mišinys. Tačiau aš, inspektoriaus vietoje, taip abejingai į tokią situaciją negalėčiau žiūrėti. Juk, pavažiavus paskui tokį automobilį mieste kokį pusvalandį, būtų menkas malonumas. Vairuotojo vietoje taip pat vengčiau tokių situacijų, kai TA centre mano automobilis skleidžia dūmų kamuolius“, – komentavo Vitoldas Milius.
Skaitytojų komentarai
15min skaitytojai pasidalijo į kelias stovyklas. Vieni sako, kad nėra dyzelių be dūmų. Kiti, kad šio VW dūmas pasako, jog tai – vandens garai. Ko gero geriausiai taškus ant „i“ sudėliojo skaitytojas, paaiškinęs, kad automobilis, ko gero, atvežtas autovežiu. Nuo jo nukeltas, šaltas užvestas ir įvarytas į TA centrą. Todėl ir spjaudėsi dūmais.