Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Greičio kontrolė su „trikoju“: kada matuoklis „šaudo“ serijomis?

Nors žiemą dėl nepalankių oro sąlygų greičio viršijimo atvejų ir sumažėja, tačiau šių metų žiema yra šiek tiek kitokia. Dėl ne itin atšiauraus jos charakterio sniego ir ledo šiemet keliuose buvo gausu tik keletą kartų. Būtent todėl eismo sąlygos dažnai yra geros, o tai reiškia, kad kai kurie vairuotojai akceleratorių spusteli daugiau nei leidžia kelių eismo taisyklės.
„Trikoju“ vadinamas greičio matuoklis fiksuoja pažeidėjus Panevėžyje ir rajone
„Trikoju“ vadinamas greičio matuoklis fiksuoja pažeidėjus Panevėžyje ir rajone / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Mieste – pavieniai lakstūnai

Įsitikinti, kad vairuotojų įprotis viršyti greitį niekur nedingo nusprendėme Panevėžyje. Pirmiausia su Panevėžio apskrities VPK darbuotoju, kuriam patikėta „trikojo“ priežiūra, greičio kontrolę pradėjome miesto gatvėse. Šįkart greičio matavimui buvo pasirinkta Klaipėdos gatvė.

Plačioje, po dvi juostas į abi puses turinčioje gatvės atkarpoje yra ir nemažai nereguliuojamų perėjų, o jose anksčiau yra įvykę ir skaudžių avarijų. Būtent todėl ši gatvė visuomet yra greitį fiksuojančio „trikojo“ taikiklyje.

Pirmųjų pažeidimų ilgai laukti nereikėjo. Tiek nuvažiuojančių, tiek atvažiuojančių automobilių greitį matavęs „trikojis“ jau per pirmas darbo minutes užfiksavo pirmąjį pažeidėją, leistiną greitį viršijusį kiek daugiau nei 20 km/val. Būtent greičio viršijimas tarp 20 ir 30 km/val. yra „populiariausias“ tarp pažeidėjų. Tačiau buvo ir greitesnių vairuotojų. Štai vienas vairuotojas mieste važiavo 89 km/val. greičiu, kitas įsibėgėjo iki 94 km/val.

Kelyje „Via Baltica“ – virtinė pažeidimų

Po „trikojo“ darbo sesijos mieste persikėlėme į magistralę „Via Baltica“. Nors šiame kelyje pastaruoju metu buvo įrengta itin daug vidutinio greičio matuoklių, tačiau karštųjų taškų išliko. Viena tokių vietų – Pasvalio rajone esantis Talačkonių miestelis. Nors čia vairuotojus pasitinka „balta lenta“, reiškiantį gyvenvietę ir maksimalų leistiną 50 km/val. greitį, tačiau čia greičio viršijimai pilasi kaip iš gausybės rago.

Vos pastačius „trikojį“ prasidėjo pažeidimų fiksavimas. Vėl dažniausiai greitis buvo viršijimas nuo 20 iki 30 km/val., o didžiausia pažeidėjų dalis – vilkikų vairuotojai, pasivarginę sumažinti greitį.

Keletas lengvųjų automobilių vairuotojų važiavo dar greičiau, o vienam eismo dalyviui greičio apribojimų ignoravimas kainuos itin brangiai. Greičio matuoklis jį užfiksavo per Talačkonius skriejantį 104 km/val. greičiu. Tai reiškia, kad vairuotojo laukia ne tik bauda, bet ir teisės vairuoti atėmimas. Greičio viršijimo atvejų šįkart Talačkoniuose vėl buvo dešimtys.

Kada „trikojis“ „šaudo“ serijomis?

Beje, dirbant su „trikoju“ pastebėjome ir vieną tendenciją, dėl kurios greičio matuoklis pažeidėjus čia kartais fiksuoja net serijomis. Šitaip nutinka tuomet, kai pro greičio matuoklius skrieja vilkikų kolonos.

Jeigu kolonos priekyje važiuojantis vilkikas nemažina greičio, tikėtina, kad į apribojimus neatsižvelgs ir visa vilkstinė važiuojančių iš paskos. Su „trikojais“ dirbančių policijos darbuotojų jau nestebina kelių ar keliolikos iš eilės važiuojančių automobilių bei vilkikų pažeidimų serijos.

Kaip teigia policijos darbuotojai, kai kada jie iš vairuotojų sulaukia priekaištų dėl neva slepiamo „trikojo“, tačiau kiekvienas pirmiausia turėtų susimąstyti apie tai, kad neviršijant greičio nereikės ir jaudintis dėl jo matavimo priemonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?