Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

Išbandymas naujiems Vilniaus autobusams – siauros gatvelės miesto pakraščiuose

Prieš savaitę Vilniaus vadovai garsiai pasigyrė, kad pagaliau miesto autobusų parkas atnaujinamas, ir pristatė 250 naujų autobusų. Tiesa, kol kas į gatves išriedėjo tik 8 nauji autobusai. Iš jų net du, vos pradėję važinėti vienu iš numatytų maršrutų, pateko į nemalonias situacijas – nedideles avarijas. Pasigirdo nuogąstavimų, kad autobusai tiesiog per dideli siauroms miesto pakraščių gatvelėms.
114 autobuso avarija
114 autobuso avarija / Dvarčionių bendruomenės narių nuotr.

Iškilmingasis „naujos pergalės išpakavimas“, kaip tai pavadino Vilniaus miesto savivaldybė, įvyko rugsėjo 5 dieną – prie savivaldybės pastato pristatytas naujas autobusas, kuris kartu su dar septyniais nuo trečiadienio pradėjo važinėti miesto gatvėmis. Šiems autobusams atiteko 11, 15 ir 114 maršrutai.

Netelpa kelyje?

Kaip pasirodė, 114 maršrutas nebuvo itin palankus naujiems autobusams ir jų vairuotojams. Praeitos savaitės penktadienį, pavažinėję vos kelias dienas, net du autobusai pateko į eismo įvykius. 114 autobusai važiuoja maršrutu Antakalnis–Mileišiškių g.–S.Kerbedžio g.–Dvarčionys–Vinciūniškės.

Dvarčionių bendruomenė suskubo dalytis pastabomis, kad autobusai, kuriais gali važiuoti apie 60 keleivių, tiesiog per dideli siauroms jų gatvelėms. Todėl vienas iš jų esą ir neprasilenkė su automobiliu, o kitas greičiausiai užkliudė medžio šaką, todėl nukentėjo veidrodėlis ir priekinis stiklas.

„Dukra sakė, kad vairuotojas važiuoja ir per šaligatvius nauju autobusu. Žmonės, kurie stovėjo, vos laikėsi ant kojų. Žodžiu, ne pyragai tie naujieji autobusai ir jų vairuotojai“, – įspūdžiais dalijosi dvarčioniškiai.

Džiaugiamės, kad šis maršrutas atsirado, nes vaikams tekdavo žiemą–vasarą eiti po 2 kilometrus iki artimiausios stotelės, – sakė K.Galdikas.

Dvarčionių bendruomenės valdybos pirmininkas Kęstutis Galdikas 15min sakė savivaldybę įspėjęs, kad 60 vietų autobusai gali būti per dideli siauroms šios miesto dalies gatvėms. „Džiaugiamės, kad šis maršrutas atsirado, jis labai reikalingas, nes vaikams tekdavo žiemą–vasarą eiti po 2 kilometrus iki artimiausios viešojo transporto stotelės. Dabar net ir didelis autobusas visada būna pilnas, daug norinčių važiuoti. Tik iš pradžių kalbėta, kad čia važinės 30 vietų autobusai, jie mažesni, tikrai nekiltų problemų“, – kalbėjo bendruomenės atstovas.

Vis dėlto jis linkęs džiaugtis, kad viešasis transportas jų gyvenamąjį rajoną pagaliau pasiekė, nes reikėjo ne vienų metų, kol taip nutiko – teko vietomis net gatves platinti.

Kalbėjo apie mažesnius, bet „pamiršo“

Šie nauji autobusai – privataus vežėjo. Vilniaus miesto savivaldybė viešojo transporto atnaujinimui skelbė du konkursus – naujo vežėjo parinkimo konkursą ir UAB „Vilniaus viešojo transporto“ 150 naujų autobusų pirkimo konkursą. Pastarasis tebevyksta, tačiau planuojama, kad nugalėtojas bus paskelbtas dar mėnesio pabaigoje.

Naujo vežėjo parinkimo konkursą, sudarytą iš dviejų etapų, laimėjo bendrovių „Transrevis“ ir Latvijos „Rīgas mikroautobusu satiksme“ konsorciumas. Pagal pasirašytas sutartis, naujasis Vilniaus miesto vežėjas keleivius sostinėje vežios beveik 100 naujų autobusų, iš kurių 43 – ilgieji, arba triašiai autobusai, ir 52 – vidutinės talpos, arba dviašiai autobusai, talpinantys daugiau nei 60 keleivių. Iš viso naujasis vežėjas dirbs šeštadalyje visų maršrutų, tarp kurių – ir keturi pagrindiniai: 4G, 7, 43 ir 55 autobusų maršrutai.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nauji Vilniaus autobusai
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nauji Vilniaus autobusai

Tačiau pirmieji mažesni autobusai skirti 11, 15 ir 114 maršrutams, visi jie privežamieji. Miesto politikai nuo pat konkurso paskelbimo kalbėjo apie tai, kad privežamiesiems maršrutams bus skirti mažesni autobusai, nes didelių ten nereikia, o ir nepatogu.

Kaip paaiškėjo, galų gale konkursas įvyko pagal tokias sąlygas, kad mažiausi autobusai – nebe 30-ies, o net 60-ies vietų. Ir vietos jiems mažoka, bent jau Dvarčionyse.

„Trasos yra pravažiuojamos“

114 „Antakalnis–Mileišiškių g.–S.Kerbedžio g.–Dvarčionys–Vinciūniškės“ maršrutu važiuojantys nauji autobusai yra tinkamo dydžio ir talpos.

Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovai tvirtina priešingai. Esą visų maršrutų, kuriuose važiuoja nauji autobusai, trasos yra pravažiuojamos.

„Susisiekimo paslaugos“ kartu su Vilniaus miesto savivaldybe organizuoja bandomuosius važiavimus naujais ar atnaujinamais maršrutais ir šių važiavimų metu yra fiksuojama kiekviena detalė, galinti turėti įtakos viešojo transporto darbui: šakų aukštis, gatvių plotis, užstatymas automobiliais ir pan. Įvertinus visus galimus veiksnius, turinčius įtakos viešojo transporto darbui tame maršrute, imamasi būtinų pokyčių: genėjamos medžių šakos, draudžiamas automobilių stovėjimas, prioritetą suteikiant viešajam transportui, ir pan.“, – komentare 15min teigė „Susisiekimo paslaugų“ viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistas Tomas Šiuškus.

Anot įmonės atstovo, 114 „Antakalnis–Mileišiškių g.–S.Kerbedžio g.–Dvarčionys–Vinciūniškės“ maršrutu važiuojantys nauji autobusai yra tinkamo dydžio ir talpos. Šiais autobusais vienu metu gali važiuoti dvigubai daugiau keleivių nei anksčiau šiame maršrute važiavusiuose autobusuose, o taip užtikrinamas geresnis Dvarčionyse gyvenančiųjų susisiekimas su miestu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas