„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kaune maršrutinius taksi pakeis pigesni autobusai, bet ar nuostoliai virs pelnu?

Iš Kauno besitraukiančios UAB „Kautros“ atstovas atskleidė, kad maršrutinių taksi paslaugas teikianti bendrovė patyrė 2 mln. eurų nuostolių. Jos veiklą perimančios savivaldybės įmonės „Kauno autobusai“ atstovė pripažino, kad papildomų paslaugų teikimas yra iššūkis, tačiau patikino: „bendrovė yra pajėgi ir pasiruošusi.“ O kokie pokyčiai laukia viešuoju transportu besinaudojančių kauniečių?
„Kautra“ maršrutiniai taksi
„Kautra“ maršrutiniai taksi / „Kautra“ nuotr.

15min primena, kad „Kautra“ maršrutinių taksi verslą Kaune perėmė 2014 metais, kuomet savivaldybė nusprendė sureguliuoti maršrutinius taksi mieste ir nustatė septynis jų maršrutus vietoje buvusių 12, o kiekvienam jų paskelbė operatoriaus konkursą. Visus septynis konkursus penkeriems metams laimėjusios „Kautros“ atstovas Mindaugas Sakalauskas 15min atskleidė, kad per šį laikotarpį įmonė patyrė 2 mln. eurų nuostolių.

„Vis tik per tuos metus, matyt, nepavyko visuomeniniam transportui Kauno mieste dirbti vieningai. Matome, kad miestas perka naujas transporto priemones, investuoja į sprendimus. Tikiu, kad kauniečiai gaus geras alternatyvas maršrutiniams taksi“, – kalbėjo jis.

Vis tik per tuos metus, matyt, nepavyko visuomeniniam transportui Kauno mieste dirbti vieningai.

„Svarbu paminėti, kad mes atlyginimus ir mokesčius mokėjome skaidriai. Nebuvo jokių slėpimų ar šešėlių, kas galimai buvo anksčiau maršrutinių taksi versle. Pasinaudodami proga norėtume dar kartą padėkoti visiems keleiviams, kurie paskutinius penkis metus keliones Kaune rinkosi maršrutiniais taksi“, – pridūrė M.Sakalauskas.

Kaune dotacijų negavo

Pašnekovas paaiškino, kad Kaune šiuo metu maršrutiniai taksi važiuoja šešiais maršrutais (52-57), o juos aptarnauja virš 60 mažųjų autobusų.

15min paklaustas, ar įmonė taip pat svarsto trauktis ir iš kitų miestų, M.Sakalauskas atsakė: „Dar keleivius vežame Alytuje ir Klaipėdoje. Vis tik, kiekvienas miestas ir konkursas kuriame dalyvaujame turi skirtingas sąlygas. Tai nėra tokios pat sąlygos kaip Kaune, kuriame turėjome viską patys užsidirbti ir nebuvo jokių dotacijų, kas yra įprasta viešajame transporte.

Tai nėra tokios pat sąlygos kaip Kaune, kuriame turėjome viską patys užsidirbti ir nebuvo jokių dotacijų, kas yra įprasta viešajame transporte.

Turime visi suprasti, kad viešasis transportas yra socialinė paslauga ir miestai norėdami ją teikti kokybiškai ir šiuolaikiškai jį turi daugiau ar mažiau dotuoti. Vis tik miestiečiai tam ir moka mokesčius, kad galėtų gauti tinkamas paslaugas.“

„Kautra“ nuotr./Maršrutiniai taksi Kaune
„Kautra“ nuotr./Maršrutiniai taksi Kaune

Žada pigesnius bilietus

UAB „Kauno autobusai“ atstovė Patricija Elžbieta Zarankaitė patvirtino, kad nuo liepos mėnesio įmonės užsakomų paslaugų apimtys išaugs. 15min ji tikino, kad vasarą bendrovė turi gamybinių pajėgumų, todėl gyventojai ir toliau bus aptarnaujami.

„54 maršrutų keleiviai bus vežami raudonais mažos talpos autobusais. 57G maršrutą aptarnaus didelės talpos autobusai. Kitų maršrutinių taksi paslaugas pakeis privežantieji maršrutai bei įprastuose autobusų maršrutuose padidintas transporto skaičius. Daugiau informacijos galima rasti tinklapiuose www.kvt.lt ir https://www.stops.lt/kaunas/. Visuose maršrutuose galios tarybos patvirtintos miesto autobusų bilietų kainos ir lengvatos“, – teigė įmonės atstovė.

Paslaugos bus teikiamos miesto autobusais, kuriuose vienkartinis bilietas be nuolaidos yra net 57 procentais pigesnis.

15min kalbinta P.E.Zarankaitė atskleidė, kad perėmus paslaugas iš „Kautros“, atpigs maršrutinių taksi bilietų kainos – paslaugos bus teikiamos miesto autobusais, kuriuose vienkartinis bilietas be nuolaidos yra net 57 procentais pigesnis.

„Be to, keleiviai turės papildomą būdą atsiskaityti mobiliąja programėle Žiogas, kuri kalendorinio mėnesio laike užtikrina, kad keleivis neišleis daugiau pinigų transportui, nei kainuoja mėnesinis bilietas“, – kalbėjo ji.

Konkursai trunka 6-12 mėnesių

15min paklausus, ar planuojama ieškoti kito vežėjo, P.E.Zarankaitė paaiškino, kad šiuos sprendimus priima miesto savivaldybė ir pridūrė: „Pagal galiojančius ES ir šalies teisės aktus, savivaldybė turi prieš metus oficialiai paskelbti apie ketinimą skelbti konkursą vežėjui parinkti. Lietuvoje tokie konkursai trunka nuo 6 iki 12 mėnesių. Pasirašius sutartį su vežėju, paslaugos gali būti pradėtos teikti, priklausomai nuo konkuruojamų paslaugų apimties, mažiausiai po 6 mėnesių, nes vežėjai turi užsakyti ir įsigyti transporto priemones. Taip pat reikia laiko jose įrengti integruotas dispečerizavimo, keleivių informavimo, bilietų žymėjimo sistemas.

UAB „Kautra“ pavyzdys rodo, kad tokio tipo paslaugų teikimas privačiam vežėjui neužtikrina reikiamo pelningumo.

Naujo vežėjo parinkimas iki paslaugos teikimo pradžios truktų nuo dviejų iki trejų metų. UAB „Kautra“ pavyzdys rodo, kad tokio tipo paslaugų teikimas privačiam vežėjui neužtikrina reikiamo pelningumo“, – teigė ji.

Metus planuoja užbaigti pelningai

Paklausta, ar perėmusi iki šiol nuostolingą veiklą UAB „Kauno autobusai“ nesusidurs su finansiniais sunkumais, pašnekovė paaiškino: „Įmonės vienintelė paskirtis ir pagrindinis tikslas užtikrinti nepertraukiamą gyventojų susisiekimą Kauno mieste. Be abejonės, papildomų paslaugų teikimas yra didelis iššūkis bendrovei. Rudenį, didėjant paslaugų apimčiai, UAB „Kauno autobusai“ įsigys 30 naujų mažos talpos autobusų, o vairuotojų skaičius didėja beveik 10 procentų. Nepaisant to, finansinius metus bendrovė planuoja pabaigti pelningai.“

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Ekskursija troleibusų parke
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Ekskursija troleibusų parke

Kalbėdama apie kauniečių laukiančius viešojo transporto pokyčius P.E.Zarankaitė sakė, kad miesto savivaldybė organizuoja alternatyvias paslaugas privežančiaisiais maršrutais ir didindama transporto skaičių esamuose autobusų maršrutuose.

„Keleivių patogumui 54 ir 57 maršrutų numeriai liks nepakitę. Bendrovė nuolat ieško vairuotojų, tačiau yra pajėgi ir pasiruoši aptarnauti“, – teigė „Kauno autobusų“ atstovė.

Kauniečių laukiantys viešojo transporto pokyčiai

Koreguojami maršrutai:

18 autobuso maršruto trasa Geležinkelio stotis – VDU žemės ūkio akademija (Ringaudai)

19 autobuso maršruto trasa
Skubios pagalbos centras – Palemono keramika

23 autobuso maršruto trasa (važiuos dažniau negu įprastai vasarą) Domeikava – Rokai Domeikava – Vytėnai – Rokai (poilsio dienomis)

Nauji maršrutai:

27 autobuso maršruto trasa Kauno klinikinė ligoninė – Geležinkelio stotis

46 autobuso maršruto trasa Kauno pilis – Šlienava (Žiegždriai)

54 autobuso trasa (buvęs maršrutinio taksi maršrutas) Sargėnai – Onkologijos ligoninė (Balčkalnio g.)

57 G autobuso trasa (buvęs maršrutinio taksi maršrutas) Urmo turgus – Šilainiai

64 autobuso maršruto trasa Medekšinės g. – Šilainių poliklinika

68 autobuso maršruto trasa Vaišvydava – Onkologijos ligoninė – Tilto g.

Nuo liepos 1 d. vietoje buvusių 29, 34, 57 organizuojami greitieji maršrutai – 29G, 34G, 57G.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs