Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 02 27 /2018 02 28

Kaunietis atliko tyrimą: troleibuse galima ir ledus gaminti – vos 8 laipsniai

Lauke spaudžiant 20 laipsnių šaltukui, norisi kuo greičiau atsidurti šiltesnėje patalpoje. Besivažinėjantys viešuoju transportu tikisi, jog sušalę belaukdami autobuso ar troleibuso, sušils įlipę į jo vidų. Tačiau to padaryti gali ir nepavykti, nes kai kuriuose laikinosios sostinės „vielabraukiuose“ – vos 8 laipsniai šilumos. Vienas kaunietis atliko temperatūrų viešajame transporte tyrimą.
Temperatūra Kauno viešajame transporte
Temperatūra Kauno viešajame transporte / Skaitytojo Sauliaus nuotr.

„Dažnai važinėju Kaune autobusais, troleibusais ir noriu pasidalinti savo mini tyrimu. Anksčiau važinėdavau troleibusais, nes ten, kur gyvenu, jų daugiausiai važiuoja. Bet atėjus žiemai, esu priverstas perlipti į maršrutinius taksi, nes troleibusais važinėtis nebeįmanoma. Kai kurie autobusai būna šilti, kai kurie – šalti. Bet kelionė troleibusais – tikrai ne. Nebent užpakalį nori nušalti. Šiandien paėmiau termometrą ir pravažiavau visais – troleibusu, autobusu, maršrutiniu taksi“, – kaip kilo idėja atlikti mini tyrimą, prisipažino kaunietis Saulius.

Kaip tarė, taip ir padarė. Pasak jo, tyrimo metu, vasario 27-ąją, Kaune buvo 17 laipsnių šalčio.

„Troleibuse (Nr. 4), kaip įprasta, buvo galima ledus gaminti – termometras rodė 8 laipsnius šilumos. Autobuse (Nr. 23) buvo šilčiau – termometras rodė 14 laipsnių, bet pro duris nuolat pūtė šaltas oras, tad reikėjo ieškoti užuovėjų. Paskutinė kelionė 53-uoju numeriu pažymėtu maršrutiniu taksi buvo šilčiausia. Termometras rodė 20 laipsnių šilumos. Juokavom su draugu, kad pas jį namie šalčiau būna.

Kai lauke taip šalta, norisi, kad bent viešajame transporte nebūtų minusinė temperatūra“, – savo tyrimo rezultatais dalijosi kaunietis.

Išties, temperatūrų skirtumai Kauno autobusuose ir troleibusuose yra nemenki. Vienuose, intensyviai pučiančiuose karšto oro srovę, ir jei atsisėsi prie tos angos, iš kur ta šiluma sklinda, galima sušilti, tačiau daugelyje autobusų, o ypač troleibusų, rankos toliau nemenkai šąla.

Įvertinti situaciją 15min paprašė UAB „Kauno autobusų“. Pasak įmonės Viešųjų ryšių specialistės Ramunės Tarandės, „Kauno autobusai“ paslaugas keleiviams teikia pagal Viešųjų paslaugų teikimo sutartyje numatytus reikalavimus (paslaugos užsakovas – Kauno miesto savivaldybės administracija). O sutartyje yra numatyti standartiniai reikalavimai transporto priemonėms, vienas iš jų – transporto priemonės salonai turi būti šildomi vežant keleivius, kai oro temperatūra yra žemesnė nei 0 laipsnių Celsijaus. Kadangi autobusas bei troleibusas yra mobilus statinys, jokie kiti reikalavimai nėra taikomi.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Ramunė Tarandė
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Ramunė Tarandė

„Šildymo sistemos yra įrengtos visose transporto priemonėse, vairuotojai jas tikrai įjungia, tačiau autobusai ir troleibusai yra laikomi atviruose parkuose, tad salonai šaltuoju metų laiku įšyla ne iškart, o dažniausiai tik po 2–3 reisų arba po 1–1,5 valandos.

Kita vertus, palaikyti pastovią ir gana aukštą teigiamą temperatūrą transporto priemonėje, kuri stoja stotelėse kas 250–450 metrų ir visas 1,20 m pločio duris (trejas, ketverias ar netgi penkerias) atidaro kas 1–1,5 min. (stoti ir atverti visas duris įpareigoja aukščiau minėta sutartis), tikriausiai nėra įmanoma. Jeigu ir kambaryje, kuriame palaikoma 20–24 laipsnių temperatūra, kas tiek laiko vis atidarytume balkono duris, temperatūra tikrai gerokai kristų žemyn“, – paaiškino R.Tarandė.

Palaikyti pastovią ir gana aukštą teigiamą temperatūrą transporto priemonėje, kuri stoja stotelėse kas 250–450 metrų ir visas 1,20 m pločio duris atidaro kas 1–1,5 min., tikriausiai nėra įmanoma.

Pasak jos, ties autobusų ar troleibusų durimis įrengti kokias nors „šilumos užuolaidas“, kaip, pavyzdžiui, prekybos centruose, nėra techninių galimybių, to nenumato ir transporto priemonių gamintojai.

„Mažuosiuose miesto tipo autobusuose, kurie yra nauji, gerokai mažesnės talpos ir atidaromos tik vienos durys, užtikrinti aukštesnę temperatūrą yra gerokai lengviau, tad ir keleiviams juose šilčiau. Sakoma, kad nėra blogo oro, gali būti tik netinkama apranga. Tad keleiviams norėtume palinkėti sveikatos, žvarbią žiemos dieną šilčiau apsirengti ir aktyviau judėti, keliant kūno temperatūrą“, – palinkėjo „Kauno autobusų“ Viešųjų ryšių specialistė.

„Nuo pat pradžios, kai Kaune pradėjome dirbti su maršrutiniais taksi, keleiviams žadėjome, kad jie galės pamiršti šaltas keliones ir apledijusius langus. Vykdome šį pažadą. Pats šiandien vykau į darbą maršrutiniu taksi ir tikrai buvo šilta ir patogu. Galiu patvirtinti rezultatus“, – kalbėjo „Kautros“, valdančios maršrutinius taksi Kaune, marketingo grupės vadovas Mindaugas Sakalauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?