Pasidomėjus paaiškėjo, kad retsykiais į gatves išriedantis automobilis yra kauniečio Tomo Jakimavičius kūrinys. 32 metų vyras, turėdamas vos kelis brėžinius ir nuotraukas, sugebėjo atkurti identišką originalios „Audi“ kopiją.
Medžiagų inžineriją KTU baigęs, besiverčiantis automobilių nuoma T.Jakimavičius teigia, kad yra savamokslis. Naršydamas internete ir besimokydamas iš savo klaidų beveik visus automobilio kūrimo darbus atliko pats.
„Kartu su broliu turėjome senas „Audi“. Brolis išvažiavo į Angliją, savo „Audi Coupe“ paliko stovėti lauke. Mašina lauke stovėjo keletą metų, kol brolis pasiūlė ją pasiimti sau, nes buvo gaila lauke rūdijančio gero automobilio, – istorijos pradžią atskleidė Tomas. – Tuo metu vienas draugas dalimis ardė „Audi 200“. Nusprendžiau išimti jos variklį ir įdėti į brolio atiduotą mašiną“.
Automobilis turėjo būti skirtas laisvalaikiui, mėgėjiškoms lenktynėms.
Tomas, išbandęs, kaip „Audi Coupe“ važiuoja su galingesniu varikliu, liko sužavėtas. Todėl vyras nusprendė palengvinti mašinos kėbulą, kad ji taptų dar greitesnė.
„Audi Coupe“ buvo visiškai išardyta, liko tik plikas kėbulas.
„Išardęs žiūriu į tą kėbulą. Matau, viena skardelė, kita skardelė. Galvoju perpjausiu, patrumpinsiu ir išeis „Sport quattro“ modelis. Pradėjęs domėtis apie „Audi“ plačiau nusprendžiau, kad reikėtų vis dėlto daryti ne „sport quattro“, o galingiausią sportinę versiją „S1“. Jos kėbulas kur kas įspūdingesnis, o ir tokių mašinų labai mažai tėra“, – kodėl pasirinko kurti būtent tokį automobilį sakė Tomas.
Pradėjus darbus iškilo netikėta problema. Nei Lietuvoje, nei Latvijoje, nei Lenkijoje niekur nebuvo tokio modelio, kad būtų galima pasižiūrėti, kaip viskas tiksliai turi atrodyti, kad būtų taisyklingai pagaminta kopija. Artimiausia užsienio šalis buvo Vokietija, joje galima buvo rasti „gyvą“ eksponatą.
Į Vokietiją Tomas taip ir nenuvažiavo, tačiau mašina jau stovi jo garaže.
Automobilį T.Jakimavičiui pavyko atkurti iš nuotraukų ir vos kelių brėžinių, kuriuos rado internete.
„Audi sport quattro“ nuo standartinio „Coupe“ modelio skiriasi kėbulo aukščiu ir ilgiu. Kaip pasakojo meistras, šiai mašinai pagaminti prireikė net trijų „Audi“ modelių. Stogas, langai ir durelės nuo dvidurio sedano. Būtent durelės ir tapo pagrindiniu atskaitos tašku, mat jos yra tokios pat, kaip ir originalioje mašinoje.
Standartinė „Audi Coupe“ yra 32 centimetrais ilgesnė. Todėl automobilis sutrumpintas nupjaunant dalį kėbulo už durelių. Taip pat teko patrumpinti ir automobilio kardaną. Visa kita – originalios „Audi“ dalys.
„Turėjau bendrus modelio brėžinius, bet iš esmės visą automobilį atkūriau tiesiog iš nuotraukų, pats negaliu paaiškinti, kaip man tai pavyko, bet tas procesas man labai patiko. Tiesą pasakius, patiko taip, kad dabar esu tikras, kad galiu pagaminti bet kokį modelį“, – sakė Tomas.
Čia skulptūra, argi skulptūra pavyksta iš pirmo karto?
Paklaustas, ar viskas pavyko iš pirmo karto, Tomas tik nusijuokė: „Čia skulptūra, argi skulptūra pavyksta iš pirmo karto? Būdavo, atsistoji garaže prie mašinos ir žiūri kokią valandą – tiesiog žiūri, nes atrodo, kad kažkas ne taip. Tada vėl studijuoji nuotraukas, brėžinius ir ieškai, ką pakeisti.“
Projektas buvo kuriamas ketverius metus su pertraukomis. Pats autorius apskaičiavo, kad, jeigu būtų dirbęs kiekvieną dieną, būtų pakakę 5 mėnesių.
Šiuo metu automobiliui dar trūksta sportinės važiuoklės, kuri artimiausiu metu bus sumontuota. Vėliau bus tobulinamas ir variklis. Automobilis atitinka techninius reikalavimus, turi sportinį pasą. Juo galima dalyvauti sporto varžybose.
Pasak Tomo, daug kas į jo užsiėmimą žiūrėjo skeptiškai, net atkalbinėjo ir sakė negaišti laiko, nes vis tiek nepavyks. Būtent šie žodžiai ir įkvėpė siekti tikslo, parodyti, kad viskas yra įmanoma.
T.Jakimavičiaus kurta „Audi“ iš išorės yra identiška originaliai. Tiesa, yra keletas skirtumų, kuriuos Tomas paliko dėl asmeninių priežasčių.
Automobilių sporto aistruoliai pirmiausiai atkreipia dėmesį į vieną reklamą, kurios nėra ant Tomo „Audi“. Ant originalios „Audi sport quattro S1“ yra tabako gamintojų reklama. Tomas atsisakė minties reklamuoti tabako gaminius, nes pats yra nerūkantis ir propaguoja sveiką gyvenseną. Vietoje originalios „HB“ reklamos puikuojasi Tomo inicialai.
Kitas pakeitimas, kurį atliko savininkas, yra saugos lankai. T.Jakimavičius sumontavo šiuolaikinius reikalavimus atitinkančius saugos lankus. Seniau naudoti lankai Tomui pasirodė pernelyg silpni, todėl su jais būtų nesaugu.