Atrodytų viskas logiška. Brangstantys naftos produktai yra karo Ukrainoje bei ES sankcijų pasekmė. Tarkime, 4 l labai vidutinės kokybės alyvos bakelis kainuoja 6-7 tūkst. rublių (50-60 EUR). Tačiau kodėl už tuščią bakelį antrinėje rinkoje galima gauti dar 5-10 EUR?
Rusijos portalas „Avtovzgliad“ pastebi, kad jau nuo pat karo Rusijoje pradžios, įvairių alyvų pardavėjai pradėjo kelti kainas gerokai sparčiau, nei smuko rublis. Galimai dėl to, kad nutrūko tiekimas iš Vakarų Europos.
O vietinės gamybos alyvos? Juk jos gaminamos iš Rusiškos naftos. Pasirodo, kad visi variklio alyvos priedai rusiškoje alyvoje – importuojami. Todėl „Lukoil“, „Rosneft“ ir kitos rusiškos alyvos taip pat tapo deficitu. Panašiai kaip ir cukrus, druska, grikiai, higienos reikmenys, įvežami iš užsienio.
Tačiau krizės metu vieni nukenčia, o kiti iš to pelnosi. Pasirodo, į autoservisus vienas po kito važiuoja „verslininkai“, prašantys dovanoti ar nebrangiai parduoti bet kurio gamintojo „firminius“ alyvos bakelius. Tuščius, žinoma.
Kam jiems to reikia? Žurnalistai išsiaiškino, kad dabar Rusijoje suklestės falsifikatai. Kitaip tariant, į šiuos „firminius“ bakelius dėl alyvos deficito bus pilstomas „bet koks birzgalas“. Tokiu būdu už patį pigiausią tepalą falsifikatoriai ims po tuos 50-60 EUR ar net daugiau. Juk vakarietiška alyva tampa deficitine.
Portalo teigimu, didžiausią „pelną“ pagriebs daugybę tokių bakelių sukaupę autoservisai. O Rusijos vairuotojų varikliuose ar pavarų dėžėse trintį mažins trečiarūšė alyva.
Beje, paklausūs ne tik bakeliai, bet ir firminės alyvos statinės. Taigi klastojama bus, tikėtina, dideliu mastu.