Keliauti – nuolatos
Pagal pilietybę – prancūzas ir amerikietis, pagal tautybę – priklauso visam pasauliui. Hubertas Kriegelis savo tinklalapyje įspėja: „Atsargiai, čia jūs lankotės rizikuodami. Galiu jums padaryti blogą įtaką.“
Šis vyras save įvardija kaip motociklo su priekaba vairuotoją („tai – gyvenimo būdas“), nuotykių ieškotoją, verslininką bei mėgėją fotografą. Dirbęs įvairiose verslo srityse – nekilnojamojo turto agentu, naktinio klubo ir restorano vadovu ir pan., H. Kriegelis 3 metus buvo ir pašto pasiuntinys Los Andžele. Darbą jis atliko vairuodamas motociklą „Ural“ su priekaba, o per metus susukdavo net 128 000 kilometrų!
Per gyvenimą turėjęs apie 20 motociklų su priekabomis, nuolatos kažkur keliaudavęs, tris kartus vedęs, trijų dukrų tėvas aplink pasaulį keliauja jau 10 metų nuo 2005-ųjų. Vyras siekia aplankyti atokias pasaulio vietas – kalnus, dykumas, džiungles ir dalintis bendravimo šiluma su žmonėmis visame pasaulyje.
2004-ųjų lapkritį vakarienės metu Niujorke Huberto draugas paklausė: „Ką darysi, kai tavo jauniausia dukra baigs koledžą?” Valgydami desertą, vyrai apsitarė, kad jeigu Hubertas parduotų viską, ką turi, galėtų 10 metų keliauti motociklu aplink pasaulį.
Telefono atsisakymas buvo protingiausias sprendimas, kurį esu priėmęs.
Kuomet jiedu gėrė kavą, sprendimas jau buvo priimtas. Po trijų mėnesių vyras iškeliavo pradėdamas nuo Arkties rato. Po 10 metų, šįmet, H.Kriegelis nusprendė, kad ir gaudamas pensiją, jis gali tęsti savo kelionę.
Tiesa, jis keliauja be navigacijos, o mobiliojo telefono atsikratė dar 2005-aisiais, kelionės pradžioje. „Tai buvo protingiausias sprendimas, kurį esu priėmęs.“
Vyras keliauja su nešiojamuoju kompiuteriu ir taip atnaujina savo interneto svetainę. Huberto lozungas – „Nepamiršk šiandien rizikuoti!”
Keliauti – kuo greičiau
Nicką Sandersą – žinomą anglų dviratininką, motociklininką, knygų ir filmų autorių, galima įvardinti bene labiausiai patyrusiu motociklininku-keliautoju visame pasaulyje. 1997 metais vyras pagerino pasaulio rekordą, nukeliavęs 32 070 kilometrų per trumpiausią laiką – 31 dieną ir 20 valandų (šis rekordas išsilaikė iki 2008 m.).
Ir tai buvo tik viena iš kelionių: Nickas aplink pasaulį yra apkeliavęs dar 7 kartus (pvz., 1988 metais su „Royald Enfield Bullet“ motociklu – per 80 dienų, 2002 m. su dar 27 motociklininkais keliavo „MOTO World Motorcycle Challenge“), aukštyn žemyn Amerikomis – 7 kartus, vedė įvairias motociklininkų grupes po Europą, Ameriką ir apskritai – visą pasaulį. Vyras parašė 8 knygas ir sukūrė 15 filmų apie savo keliones.
2011-aisiais N.Sandersas tapo pirmuoju žmogumi, kelią iš Aliaskos iki Tierra del Fuego ir atgalios motociklu įveikusiu per 49 dienas ir 17 valandų. Vykdamas į vieną pusę vyras pagerino Guinnesso rekordo knygoje įrašytą motociklininkų laiką – bendrapavardžiai Kevinas ir Julia Sandersai tą patį atstumą 2003 m. buvo įveikę per 35 dienas.
Šių žmonių istorijoje yra ir priešingas rezultatas – vyras ir žmona Sandersai 2002 m. pasiekė Guinnesso rekordą kaip greičiausiai apvažiavę pasaulį motociklu – 12,5 dienos greičiau, negu tai padarė Nickas Sandersas 1997-aisiais. Pora per dieną nukeliaudavo apie 1 600 km ir įveikė 31 300 km per 19 dienų ir 8 valandas.
Mano istorija susieta su sportiniais motociklais. Aš gimiau būti tokio tipo motociklininku. R1 tinka mano asmenybei.
Įdomu tai, kad Nickas vengė „dual-sport“ tipo motociklų, tačiau 2011-ųjų kelionėje pasirinko „Yamaha Super Tenere“. Iki tol jis dažniausiai keliavo su sportinio tipo „Yamaha R1“.
„Mano istorija susieta su sportiniais motociklais. Aš gimiau būti tokio tipo motociklininku. R1 tinka mano asmenybei.“
Ir šiandien N.Sandersas nesnaudžia – jau suplanavęs keliones ir 2016-iems (Mongolija), ir 2017-iems (Amerika, Aliaska).
„Prieš iškeliaudamas aplink pasaulį, žinojau, kad norėjau tai padaryti per rekordinį laiką. Iki tol niekas nebandė to padaryti. Keliauti aplink pasaulį iki tol reiškė tyrinėti ir atrasti žvelgiant. Man apvažiuoti pasaulį reiškė jausti“, – kalba keliautojas.
Keliauti – tai suprasti pasaulio įvairovę
Amerikietis Robertas Edisonas Fultonas jaunesnysis (1909–2004) į pasaulį iškeliavo būdamas 23-ejų metų. Kelionę pradėjęs 1932-aisiais, vaikinas keliavo pusantrų metų – lankėsi 22-ose šalyse, „Douglas“ motociklu nuriedėjo 64 000 kilometrų.
Baigęs architektūros studijas Harvardo universitete, jaunuolis išvyko pažinti pasaulio architektūros, bet, kaip teigė sugrįžęs, labiausiai jam įstrigo matytų žmonių portretai. Fotografavęs ir filmavęs, keliautojas 1937 m. parašė knygą „One Man Caravan“, kuri yra parduodama iki šių dienų.
Tai turbūt viena anksčiausių kelionių aplink pasaulį motociklu, apie kurią žinome.
Viešnagės pas draugą Londone vakarienės metu viena mergina paklausė Roberto, ar jis greitai ketinąs grįžti namo. „Ne, aš ketinu keliauti aplink pasaulį motociklu“, – atsakė R.E.Fultonas.
Vėliau vyras visą gyvenimą teigė, kad ir pats nenutuokia, kodėl taip atsakė. Tačiau vakarėlyje viešėjo ir bendrovės „Douglas“ vadovas, kuris pasiūlė jam naują motociklą kelionei. Taip prasidėjo nuotykis ir po kelių savaičių jaunas vyras iškeliavo.
Vėliau vyras tapo profesionalu fotografu „Pan American“ aviacijos kompanijoje ir išmoko skraidyti lėktuvu. Jis tapo žinomu ir dėl savo išradimų aviacijos srityje, kurioje užregistravo apie 70 patentų. Bene žymiausias R.E.Fultono išradimas – lėktuvas, kurį nuleidus ant žemės galima valdyti kaip įprastą automobilį, pavadinimu „Airphibian“.
R.E.Fultonas yra sakęs, kad ši kelionė buvo patirtis, kuri pakeitė jo gyvenimą ir įkvėpė drąsiai imtis naujų dalykų bei pasiekti sėkmę. Tai patirtis, kuri prasidėjo keliais paprastais žodžiais: „Aš keliausiu aplink pasaulį motociklu.“
„Norėjau atrasti ne tik pasaulį, bet ir sugebėti suprasti pasaulio įvairovę. Žiūrėjau, bet kiek mačiau? Supratau, kad vienatvė yra tik tada, kai žiūri į veidrodį ir nieko nematai. Tik nuo manęs priklausė, ką ten pamatysiu. Ir šis žvilgsnis į pasaulį buvo ypatinga galimybė išmokti, kaip tai padaryti“, – teigė keliautojas.
Kaip teigė autorius, „šis vaizdo įrašas jums gali suteikti minčių netgi apie ateitį“.