Žodis „autobusiukas“ čia gal per silpnas – į „Mercedes Vito“ puikiai tilpo ne tik keturių krepšinio žurnalistų komanda, bet ir visa TV studija! Tačiau apie kelionės nuotykius plačiau papasakosime kitame straipsnyje. Šį kartą – visus vairuotojus jaudinanti degalų kainų tema.
Ar tikrai Lenkijoje degalai vis dar pigesni?
Jei ruošiatės keliauti į Vokietijos, Austrijos, Prancūzijos ar Italijos slidinėjimo kurortus ir važiuosite panašaus dydžio autobusiuku, kelionės kainą suskaičiuoti labai lengva. Mišriu režimu „Mercedes Vito 116 d“, eikliai lėkęs ir greitkeliais, ir vingiuotais keliukais, vartojo 7,5-8 l dyzelino. O už kokią kainą kaimyninėse šalyse galima įsipilti degalų?
Paskaičiuokime. Lietuvoje šiuo metu vidutinė dyzelino kaina – 1,82 Eur. Lenkijoje – 7,74 zloto arba 1,64 Eur. Vokietijoje šalia greitkelių kainos didesnės (2,16-2,37 Eur), priklausomai nuo degalų priedų), o mažuose miesteliuose, vos už 5 km, dešimčia centų draugiškesnės.
Taigi, įvertinus nuvažiuotą atstumą iki Kelno, o vėliau iki Berlyno, gautųsi 2300 km. Kiek daugiau, nei važiuojant slidinėti iki garsiojo Austrijos kurorto Išglio arba Italijos Madonna di Campiglio. Jei pilnu „Mercedes Vito“ baku galima nuvažiuoti iki 800 km, tai, įsipylus dyzelino Vilniuje, atstumą iki Lodzės (Lenkija), galima įveikti labai netaupant. 600 km kainuos 88 Eur (žinoma, galima iki Lenkijos sienos atvažiuoti tuščiu baku ir degalų pasipildyti ten).
Kiti 700 km, (Lodzė-Hanoveris), spaudžiant „autobanais“, kainuotų 92 Eur.
Likusi kelionės dalis iki Kelno (300 km) ir vėliau iki Berlyno (573 km) – vokiškoms kainomis tai paplonina piniginę dar 160 Eur. Taigi iš viso žurnalistų kelionė kainavo vidutiniškai 340 Eur. Kelionės kaštų į Lietuvą, po pralaimėjimo Ispanijos rinktinei, geriau neskaičiuokime: kiek bebūtų, vis tiek per brangu.
Ir dar, įdomumo dėlei, palyginkime, kiek kainuotų tuos pačius 2300 km nuvažiuoti įsipylus degalų skirtingose šalyse (vidutinės sąnaudos 8 l/100 km):
Lietuvoje – 334,82 Eur, Lenkijoje – 301,76 Eur. Vokietijoje – 423,2 Eur.