Atsakymą galima nuspėti. Iš dalies tai neūkiškumas. Bet svarbesnė priežastis – ES sankcijų poveikis. Nes po rusišku prekės ženklu „Kamaz“ slepiasi toli gražu ne šioje šalyje pagamintos atsarginės dalys.
Naujausią apleistą šarvuotą „Kamaz“ netoli Kharkivo rasite šioje „Twitter“ nuotraukoje:
Didesni šarvuoti „Kamaz-53949“ dar vadinami „Taifun“, o mažesni (matomas nuotraukoje) – „Taifunionoku“.
Sunku nurodyti tikslų skaičių, kiek šarvuotų „Kamaz“ prarado Rusijos kariuomenė nuo karo pradžios. Patys rusai tuo nesigiria, o ukrainiečiai nurodo, kad maždaug 4-5.
Kaip ir sunkvežimių „Kamaz 5350“ su šarvuota kabina MM-501 – neaišku, kiek jų iš viso prarasta kare. Tačiau aišku, kad abu šie modeliai turi daug importinių detalių – iš JAV arba ES.
Iš ko pagamintas „Kamaz-53949“
Tačiau pažvelkime įdėmiau į visureigį „Kamaz-53949“. Kaip rašoma oficialiuose Rusijos kariuomenės šaltiniuose, šarvuotis skirtas gabenti karius, ginkluotę ir spec. įrangą. Jo salone telpa dešimt karių ir ekipažas.
„Kamaz-53949“ aprūpintas trečio lygio apsauga (STANAG 4569). O toliau prasideda įdomiausi dalykai. Ar žinote, kokie agregatai varo šitą „rusišką“ šarvuotį?
Jo jėgainė – amerikietiškas „Cummins 6ISBe 350 P-6“, išvystantis 350 A.G. Transmisija – taip pat iš JAV, tai automatinė pavarų dėžė „Allison“. Dauguma pakabos detalių – iš Airijos. O neperšaunamas padangas pagamino koncernas „Michelin“.
2020 m. pirmieji „Kamaz 53949“ buvo pradėti naudoti Rusijos VRM pajėgose (riaušių malšinimu ir pan.). Kariuomenėje šis modelis plačiau naudojmas nuo 2021 m.
Maksimalus šarvuočio greitis – 100 km/val. Jei jis važiuoja pažeistomis padangomis, gali judėti iki 50 km/val. ir įveikti maždaug 50 km atstumą Tačiau panašu, ne Ukrainoje, kur į gynėjų pasalą jau pateko ne vienas toks „neturintis analogų“ rusiškas šarvuotis, kurio širdis – importinė. Todėl Rusijos kariuomenė ir negali jų prikelti antram gyvenimui.