Pandemija paskatino pažinti kaimyninę šiaurę
Per paskutinius 5 metus Karolis Mieliauskas pasižymėjo ekstremaliomis kelionėmis motociklais: nuvažiavo į šalčiausią apgyvendintą vietą žemėje, ledu pervažiavo Baikalo ežerą, per 40 dienų apvažiavo pasaulį. Koronaviruso pandemija gerokai pristabdė visus keliautojus, tačiau kelionių kryptims po truputį atsidarant, šaltą žiemą lietuvis pradėjo dar vieną projektą „Baltic to Arctic“. Šį kartą jis krašto keliais „CFMOTO CFORCE 1000“ keturračiu keliauja per visą Suomiją. Nuo Baltijos jūros ties Helsinkiu iki pat Arkties vandenyno.
„Šiaurietiški kraštai mane žavi ne mažiau, nei pats keliavimas šiaurėje. Dėl ribojimų negaliu keliauti toli, tad išsikėliau sau klausimą: ar kaimyninė šiaurė turi panašią žiemą į tą, kuri būna Sibire? Suomijos šiaurė vienareikšmiškai yra rūsti, čia dažnai temperatūra krenta žemiau 30 laipsnių speigo. Ten gyvenantys lapiai man yra ne mažiau įdomūs nei Sibire gyvenantys buriatai ar jakutai“, – priežastis, kodėl kelionei pasirinko Suomiją, dėstė K. Mieliauskas.
Izoliacija suomiškai
Keliautojas pasakojo, kad jį žavi suomiška tyla, suomių santykis su gamta ir tamsa. Savo kailiu tylą ir gamtą lietuvis galėjo patirti pirmąsias tris dienas izoliavęsis tradiciškame suomiškame namelyje miško gūdumoje. Tokios rekomendacijos: atvykus į Suomiją su neigiamu koronaviruso testu reikia 72 val. išbūti izoliacijoje ir gauti dar vieną neigiamą koronaviruso testo atsakymą pačioje Suomijoje. Tik tada galima išlįsti į viešumą.
„Mes, lietuviai, mėgstame dejuoti apie „cepelininį“ dangų ir trumpą dieną. Tačiau šiaurėje, kur važiuoju, žmonės pusę metų gyvena naktį. Tik visai nesenai, sausio 22 dieną, ten iš už horizonto išlindo saulė. Vos kelioms valandoms. Man įdomu pamatyti tai iš arti, pasidomėti, ką apie tai kalba vietiniai“, – kalbėjo Karolis.
Dar viena suomiška įdomybė – šalyje pirčių yra daugiau nei automobilių: 3 milijonai saunų pusšešto milijono gyventojų turinčioje šalyje. Sunku surasti namus be saunos. Populiarios ir viešosios saunos. Gavęs neigiamą koronaviruso testą Suomijoje ir pabaigęs izoliaciją, Karolis Mieliauskas būtent tokioje aplinkoje norėjo pradėti savo kelionę.
Kelionę pradėjo maudynėmis Baltijos jūroje
„Sompasauna“ – populiari vieta Helsinkyje. Tai paprasčiausios iš lentų suręstos viešos saunos netoli paties miesto centro, ant Suomijos įlankos kranto. Deja, dėl pandemijos jos buvo uždarytos. Tačiau šalia jų iškirsta eketė Baltijos jūros lede nebuvo užšalusi. Tiesiog nėra kada. Suomiai vienas po kito eina į šią vietą maudytis, nors lauke spaudžia 20 laipsnių speigas ir pučia it adatomis atviras kūno vietas badantis drėgnas vėjas.
„Aš pats mėgstu maudytis šaltame vandenyje, tad maudynės Baltijos jūroje buvo tarsi simbolinis startas kelionei į link Arkties vandenyno, kur taip pat norėčiau išsimaudyti. Ar tai pavyks – nežinau, nes pakrantė priklauso Norvegijai. Nuo šiauriausio Suomijos taško iki Arkties vandenyno Norvegijoje – vos 30 km, tačiau kokia galimybė bus įveikti pasienį šioje nuolat besikeičiančioje situacijoje – neįsivaizduoju“, – planus išdėstė K. Mieliauskas.
Naujam iššūkiui – naujas transportas
Ši kelionė motociklininkui nauja ir dėl transporto priemonės: maždaug pusantro tūkstančio kilometrų atstumą jis įveiks „CFMOTO CFORCE1000“ keturračiu. Nors savo transporto priemonę jis išsibandė karantino metu suomiškame miške, sako, kad pirmoji diena nuo Helsinkio iki Lahčio buvo tikrasis testas.
„Pirmą dieną nuvažiavau nepilnai porą šimtų kilometrų iki Lahti, kuriame yra įsikūręs „Rukka Motorsport“ motociklinių aprangų gamintojas, besirūpinantis mano kūno saugumu ir komfortu kelionėse. Reikėjo atsinaujinti kelis drabužių sluoksnius. Ši diena trumpa, mat tai buvo tikrasis realus testas, kuris leido pajusti, kokių drabužių reikia, kiek sluoksnių, kaip važiavimą 20 laipsnių speige subalansuoti taip, kaip būtų komfortiška“, – paaiškino K. Mieliauskas.
Lietuvis Arkties vandenyną keturračiu planuoja pasiekti per 5 dienas. Važiuos aplenkdamas pagrindinius kelius, maksimaliai vengdamas švaraus asfalto, daugiausia – sniegu ir ledu.