„Neblaivių vairuotojų sukelti eismo įvykiai – opi nūdienos problema. Pernai eismo įvykiuose žuvo 241 žmogus, iš kurių 15 – dėl apsvaigusių nuo alkoholio vairuotojų kaltės. Tai gerokai mažiau nei 2014 m., kai dėl neblaivių vairuotojų kaltės žuvo 49 eismo dalyviai, tačiau pusiaukelėje sustoti negalime. Siekiant išspręsti šią problemą, būtinos teisės aktų pataisos, kurios aiškiai reglamentuotų alkoblokų naudojimo ir neblaivių vairuotojų dalyvavimo reabilitacijos programoje tvarką“, – sako susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.
Susisiekimo ministerijoje vykusiame darbo grupės posėdyje, kuriam pirmininkavo viceministras S.Girdauskas, buvo aptartas reabilitacijos programos neblaiviems vairuotojams, panaudojant antialkoholinius variklio užraktus, įteisinimo galimybės, taip pat Europos Sąjungos valstybių geroji praktika ir reglamentavimas.
Parengtus teisės aktų projektus planuojama apsvarstyti balandžio mėnesį.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisas dėl alkoblokų sistemos bei neblaivių vairuotojų reabilitacijos programos įteisinimo nutarta parengti iki š. m. kovo pabaigos.
Už vairuotojų, kurie buvo sulaikyti neblaivūs, reabilitacijos programos parengimą atsakinga Sveikatos apsaugos ministerija kartu su Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentu. Šioje programoje tokie pažeidėjai dalyvautų savanoriškai.
Parengtus teisės aktų projektus planuojama apsvarstyti š. m. balandžio mėnesį. Darbo grupei pritarus, įstatymų pataisos būtų derinamos su institucijomis bei teikiamos svarstyti Vyriausybei ir Seimui.
Šios darbo grupės posėdyje taip pat pritarta Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos siūlymui šiemet finansuoti antialkoholinių variklio užraktų diegimą dešimtyje mokyklinių mikroautobusų.