Susitikime dalyvavo ne tik Savičiaus gatvės atstovai – šioje vietoje įsikūrę verslininkai ir gyventojai, – bet ir Vilniaus savivaldybės atstovai.
Vilniaus savivaldybės eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis pristatė planą, kaip galima būtų pakeisti eismo organizavimą Savičiaus g. po jos rekonstrukcijos. Pagal jo parengtą planą, eismas savaitgaliais būtų draudžiamas šios gatvės dalyje nuo Augustijonų gatvės iki kavinės „Blusynė“. T. Kamaitis siūlo rištis prie Gedimino prospekto ir eismą Savičiaus g. riboti tokiu pat metu.
Išvažiuoti sunku jau dabar
Vilniaus savivaldybės vizija diskusijoje dalyvavusius žmones padalijo į kelias dalis. Vieni jų yra už griežtus eismo ribojimus, nes transportas kelia daug triukšmo, gatvėje dienos metu nėra kuo kvėpuoti, kiti nėra tikri dėl galimybės apribojus eismą patekti į patalpas – administracines ar gyvenamąsias.
Mes kartais su kolegomis išeiname iš darbo 22 valandą ir su automobiliu tokiu metu išvažiuoti negalima, netgi išeiti ten sudėtinga
„Savičiaus g. yra ir ne tik butai, bet ir administracinės patalpos, į kurias žmonėms reikia patekti. Mes esame advokatų profesinė bendrija ir mes dirbame nenormuotai. Mes kartais su kolegomis išeiname iš darbo 22 valandą ir su automobiliu tokiu metu išvažiuoti negalima, netgi išeiti ten sudėtinga“, – kalbėjo advokatas Arnas Paliukėnas, dirbantis Savičiaus g. 6 esančiose patalpose.
Galima išeitis būtų automobilio palikimas gretimose gatvėse – pavyzdžiui, prie Rotušės. Tačiau tik gyventojai gauna leidimus mokamose zonoje palikti automobilius, o administracinių patalpų savininkai tokios privilegijos neturi.
„Aš irgi mielai palikčiau automobilį toliau ir paeičiau nuo Rotušės, bet neturiu tokios galimybės“, – teigė A.Paliukėnas. Į jo repliką netrukus sureagavo diskusiją moderavęs savivaldybės tarybos narys Vincas Jurgutis, patikinęs, jog toks klausimas bus svarstomas.
Ne visiems priimtinos kavinės
Dalis susirinkime dalyvavusių Savičiaus g. gyventojų teigė, kad tranzitinis eismas jų gatvėje nėra tokia jau didelė problema. Kur kas daugiau nesklandumų kelia čia įsikūrusių kavinių veikla, kurios naudojasi plačiais atnaujintos gatvės šaligatviais, jose išsidėlioja stalus ir kartais netgi įlenda į važiuojamąją dalį. Kai kurie gyventojai turi nusiskundimų dėl sunkaus praėjimo bei didelio triukšmo, kuris ne visada liaujasi 22 valandą – ypatingai savaitgaliais.
„Nemalonu girdėti apie penktadienio vakarą, kuomet festivalis, kaip suprantu, tapo nekontroliuojamas. Pasižadu šią savaitę surengti visų gatvėje įsikūrusių kavinių savininkų susitikimą ir apie tai pasikalbėti. Mes stengiamės baigti darbą kuo anksčiau ir užsidaryti iki 22 valandos. Kita vertus, dabar yra vasara, ji trunka 2 mėnesius ir greitai baigsis. Yra svečių, kurie mėgsta patriukšmauti, bet atsiprašau visų už praėjusį penktadienį ir galim pažadėti, kad tai nepasikartos.“, – kalbėjo į susirinkimą atvykęs verslininkų atstovas – kavinės „La Storia“ vadovas Arūnas.
Jis pridūrė manantis, kad T.Kamaičio parodyta schema tinka tiek verslininkams, tiek gyventojams.
„Jeigu būtų mano interesas, aš norėčiau užtverti visą gatvę, bet turime gyventi darnoje, kad sutaptų gyventojų ir verslo interesai – mano manymu, dabartinė schema atitinka visų interesus“, – teigė Arūnas.
Kai gyventojų pasiūlymai nutolo nuo Savičiaus gatvės problemos ir dalis jų pradėjo lygintis gyvenimo senamiestyje trukme, moderatorius V.Jurgutis nusprendė susirinkimą baigti.
Eismą ribos tik savaitgaliais
Pasibaigus suinteresuotų grupių susitikimui, Vilniaus miesto savivaldybė svetainėje skelbia radusi kompromisą – Savičiaus gatvė užsidarys, bet tik savaitgaliams.
Nuo penktadienio 19 valandos iki pirmadienio 4 valandos ryto Savičiaus gatvės dalis nuo pastato nr. 6 iki pastato nr. 8 priklausys tik pėstiesiems. Šie eismo pakeitimai įsigalios rugpjūčio 4–6 dienomis.
Savičiaus gatvės gyventojai savaitgaliais į vidinius kiemus galės patekti važiuodami nuo Bokšto arba Didžiosios gatvių pusės.
Savičiaus gatvė, kaip ir šiuo metu tvarkomos Išganytojo ir Bokšto arterijos, nebuvo rekonstruotos kelis dešimtmečius. Dabar vykdomą rekonstrukciją, kurios metu gatvės ir šaligatviai pasidengs nauja danga, kai kur susiaurės važiuojamoji dalis, sužibs naujas apšvietimas, planuojama baigti šią vasarą.