Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Panevėžiečio Daliaus garaže – ZAZ 968M su persodinta penkių cilindrų „Audi“ širdimi

Automobilių sporto klubo „Ladasport“ įkūrėjas ir vadovas Dalius Draugelis – ne tik nepailstantis varžybų organizatorius, bet ir puikus automobilių konstruktorius. Senovinei rusiškai technikai neabejingas vyras savo garaže ėmėsi netradicinio projekto ir suporavo seną ZAZ 968M (liaudiškai – „Zaporožietį“) su „Audi“ 2,2 litro varikliu ir pavarų dėže.

– Daliau, kaip kilo idėja įgyvendinti tokį projektą?

– Mano jaunystės technika praktiškai ir buvo „Žiguliai“, ZAZ. Vasarą kartais su žiguliuku palakstau, o žiemai sugalvojau pasidaryti ZAZ. Prieš keletą metų pasidariau vieną modelį. Turėjau tokią „Audi“ nusipirkęs, buvo atliekamas variklis. Sugalvojau, kad būtų galima pakoreguoti svorio centrą ir padaryti ZAZ techniką su šiek tiek galingesniu varikliu.

– Kokiomis techninėmis charakteristikomis dabar pasižymi ZAZ?

– Įdėjome „Audi“ 2,2 litro, penkių cilindrų variklį, 101 kilovato galingumo. Aišku, galėtų būti ir silpnesnis, bet kokį turėjome, tokį ir sumontavome. Variklio garsas tikrai neblogas. Manau, kad pavyko padaryti gana gerą automobilį.

– Ar daug buvo darbo, pritaikant „Audi“ agregatus ZAZ kėbului?

– Buvo. Visas galas yra perdarytas, pervirintas. Reikėjo atskirai dėti ir vieną, ir kitą rėmo lonžeroną, derinti visus tvirtinimus. Darbo tikrai buvo. Gerai, kad galėjau už keletą metų pasiimti atostogas, tai per pusmetį šitą aparatą ir padariau.

– Kokie pirmieji įspūdžiai, kai galiausiai užvedėte automobilio variklį ir jį išbandėte?

– Važiuoja tikrai linksmai. Aišku, liko gana didelis automobilio svoris – viena tona. Tikėjausi, kad jis bus mažesnis. Žinoma, variklis sunkus. Kol kas varžybose jo dar neišbandžiau.

Buvau nusivežęs į aerodromą pasivažinėti. Yra dar šiokių tokių niuansų, ką galima patobulinti. Reikėtų dar perdaryti stabdžius. Laikui bėgant gal ir priekinį tiltą reikėtų pakeisti. Jis dabar praplatintas, bet likęs originalus „Zaporožiečio“. Kai išbandysiu varžybose, tuomet žiūrėsiu, ar dar reikia pakeitimų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ZAZ su „Audi“ agregatais
Tomo Markelevičiaus nuotr./ZAZ su „Audi“ agregatais

– Išorės apdaila taip pat nebėra standartinė, automobilis šiek tiek platesnis. Kokius sprendimus įgyvendinote?

– Manau, kad plotis jam pridės stabilumo. Po bazės praplatinimo nusprendžiau gaminti arkas. Šitaip pasikeitė ZAZ vaizdas. Pastačius greta originalaus ZAZ, būtų aiškiai matomi visi skirtumai.

– Pastebėjome, kad ant daugelio jūsų automobilių užklijuotas 12 numeris. Kodėl būtent šis skaičius?

– Prieš dešimtmetį lenktyniaudavau automobilių krose. Ten važiuodavau 212-u numeriu. Tas skaičius taip ir „prilipo“. Dabar šis numeris ir ant „Žigulių“, ir ant dar vieno „Zaporožiečio“. 12 tapo mano mėgstamu skaičiumi.

VIDEO: Pirmasis ZAZ su „Audi“ varikliu užvedimas ir bandomasis važiavimas

– Kada galėsime šį ZAZ išvysti varžybų trasoje?

– Planavome dalyvauti varžybose ant ledo, bet dabar jau nebeaišku, ar to ledo dar bus. Matome, kas dedasi už lango. Jei dar būtų varžybų ant ledo, tikrai norėčiau sudalyvauti ir išbandyti šį hibridą.

– Angare matėme ir dar vieną ZAZ. Ar tai - irgi nestandartinis modelis?

– Tas ZAZ irgi šiek tiek pakoreguotas. Įdėtas tarybinis žiguliuko variklis. Šiuo automobiliu lenktyniauju jau keletą metų. Dabar jau yra du ZAZ, tad pagal varžybų pobūdį bus galima pasirinkti, kuriuo startuoti.

– Dalyvavote Pakruojyje vykusiose varžybose ant ledo. Kaip sekėsi?

– Pradžia buvo nebloga, bet galutinėje rikiuotėje likau devintas. Tačiau zaziukas namo be prizų negrįžo. Jis buvo išrinktas linksmiausiu automobiliu ir apdovanotas rėmėjų prizu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos