Pasak į redakciją besikreipusio gyventojo G.A., šimtai vaikų kiekvieną rytą yra priversti bristi per pievas ar eiti tarp važiuojančių mašinų, o vairuotojai vargsta spūstyse.
„Tikrai baisu žiūrėti, kai tokie iki lempų ūgio pypliai tarp mašinų landžioja. Be penkių minučių nelaimė, kitaip sakant. Savivaldybė šabloniškai atsako, kad nėra pinigų, nors tiek gimnazija, tiek seniūnija yra kreipusis ne kartą dėl situacijos rimtumo. Noriu pagarsinti, kad taip smarkiai deklaruojama pozicija dėl miestiečių nuomonės yra tik administracijos piaro dalis, – nuomonę išsakė G.A., patikinęs, kad aplinkinės gatvės yra sutvarkytos. – Net autobusų stotelė Sodininkų gatvėje įrengta pievoje. Panašu į 1960 metų Kauną.“
Jis įsitikinęs, kad gatvė turi būti praplatinta arba joje turi būti įrengti šaligatviai ar bent jau atitvarai.
G.A. įvardijo, kad šių metų balandį Kauno miesto savivaldybės administracijai buvo išsiųstas paklausimas dėl Sodininkų gatvės nepriežiūros. Atsakymo nesulaukta pusmetį.
Tik kreipusis pakartotinai, gautas šabloniškas atsakas: „Kauno miesto gatvių remonto ir priežiūros darbai vykdomi atsižvelgiant į skirtą finansavimą, gatvių kategorijas, transporto intensyvumą, viešojo transporto eismą, seniūnijų teikiamus remontuotinų gatvių sąrašus ir kitus faktorius. Sodininkų gatvės remonto bei šaligatvio įrengimo darbai 2021-2022 metams nenumatyti“.
Panašu į 1960 metų Kauną.
O štai iš Aleksoto seniūnijos atsakymas atkeliavo dar tą pačią dieną. Jame pabrėžta, kad Sodininkų gatvė (ypač kelkraščiai) labai nukentėjo tapus aplinkkeliu, kai buvo rekonstruojama greta esanti J.Pabrėžos gatvė. Seniūnijos darbuotojams kėlė nerimą nesaugus moksleivių ėjimas į gimnaziją.
„Aleksoto seniūnija yra siūliusi šalia Sodininkų gatvės įrengti šaligatvį (pėsčiųjų taką). Pėsčiųjų–dviračių takas saugiai sujungtų Valdo Adamkaus gimnaziją su Birutės mikrorajonu ir VDU Botanikos sodu“, – rašoma seniūnijos atsakyme gyventojams.
Šie kreipėsi ir į Prezidento Valdo Adamkaus gimnaziją, kuri paantrino, kad problema žinoma ir itin aktuali ir kad su savivaldybe apie tai buvo kalbėta vasarą bei rudenį. Tačiau atsakymo, kad situacija bus sprendžiama, gimnazija negavo.
Išties dideli vaikų srautai
15min taip pat kreipėsi į Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos administraciją. Gautame komentare patvirtinama, kad pro Sodininkų gatvę į mokyklą keliauja išties dideli vaikų srautai.
„Nesant jokio pėsčiųjų tako, jie priversti rinktis tarp važiuojamosios gatvės dalies ar šalikelės, o ši neretai būna išvažinėta ir pažliugusi. Mums rūpi gimnazijos auklėtinių saugumas ir patogus jų atvykimas į gimnaziją. Dėl Sodininkų ir Bitininkų gatvių būklės pagerinimo, įrengiant saugius šaligatvius, vyksta dialogas tiek su vietos seniūnija, tiek su Kauno miesto savivaldybe“, – teigiama komentare.
Gimnazijos administracija tikina ugdymo procese skirianti didelį dėmesį eismo saugumui, tad norisi, kad įgytas teorines žinias vaikai galėtų deramai pasitelkti kasdienybėje ir būti saugūs gatvėje.
„Matome, kiek daug gatvių Aleksote sutvarkyta per pastaruosius kelerius metus, daugelyje vietų intensyvūs darbai vyksta ir dabar, todėl tikimės, kad J.Pabrėžos ir Bitininkų gatves jungianti Sodininkų gatvė netrukus irgi sulauks miesto dėmesio, taps patogesnė ne tik transportui, bet ir šioje vietoje intensyviai judantiems pėstiesiems“, – vylėsi gimnazijos atstovai.
Ne pati blogiausia gatvė
Aleksoto seniūnijos vyr. specialistas, atliekantis seniūno funkcijas, Vytautas Narkevičius įvardijo, kad Aleksoto seniūnijoje yra apie 300 gatvių.
„Pastaraisiais metais seniūnija auga, įrengiama nauja infrastruktūra: lietaus nuotekų sistemos, dalis gatvių rekonstruojamos ir renovuojamos, tačiau dalis gatvių vis dar yra su žvyro danga. Šiame kontekste Sodininkų gatvė yra ne pati blogiausia. Prieš mažiau nei penkerius metus asfalto danga buvo atnaujinta, o atsiradus duobėms, jos teikiamos remontui, tačiau gatvė neturi šaligatvių, yra siaura (sunku prasilenkti ant asfalto dangos), kelkraščiai duobėti, nesaugi pėstiesiems (moksleiviams)“, – įvardijo V.Narkevičius.
Visais gatvių remonto klausimais seniūnija, anot jo, pagal kompetenciją kreipiasi į savivaldybę. Sodininkų gatvės remonto klausimai neva taip pat buvo ne kartą aptarti, įskaitant ir šiuos metus.
Seniūnijos atstovo teigimu, aplinkinės gatvės dar ne visos yra su asfalto danga, artimiausia su įrengtu šaligatviu, dviračių taku yra neseniai rekonstruota J.Pabrėžos gatvė.
„Tai viena pagrindinių Aleksoto gatvių su visuomeninio transporto judėjimu, jungianti Fredos ir Birutės seniūnaitijas. Šalia esančią Bitininkų gatvę pasiūlyta įtraukti rekonstrukcijai į gatvių priežiūros programą. Ši perduota Miesto tvarkymo skyriui, nes intensyvaus eismo gatvė yra nesaugi pėstiesiems (šaligatvis įrengtas mažesnėje gatvės dalyje). Gatvėje įsikūrusi gimnazija ir ikimokyklinio ugdymo įstaiga (darželis), važiuoja visuomeninis transportas, kuriasi nauji gyvenamieji kvartalai“, – kur slypi prioritetai, įvardijo V.Narkevičius.
Jis taip pat informavo apie Aleksoto seniūnijoje šiais metais atliktus naujų gatvių statybos ir priežiūros darbus.
Įrengta nauja Šeštokų 1-osios gatvė, nauja saugi žiedinė sankryža su Seniavos plentu, pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas.
Taip pat įrengta nauja Alyvų 1-osios gatvė, pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas.
A.Pakalniškis: „Ieškosime būdų, kaip įrengti kelkraštį bent vienoje kelio pusėje“.
Taip pat atliktas S.Dariaus ir S.Girėno gatvės, atkarpos nuo Veiverių gatvės iki V.Čepinskio gatvės, remontas, kurio metu atnaujinta asfaltbetonio danga, suremontuoti šaligatviai, įrengtas apšvietimas.
Rekonstruotas ir Europos prospektas – gatvė praplatinta iki keturių eismo juostų, įrengta saugi žiedinė sankryža su Kalvarijos gatve, pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas.
Davė pažadą
Taigi savivaldybei pavojų keliantis mokinių kelias į mokyklą Sodininkų gatve yra jau kurį laiką žinomas – su prašymais ir siūlymais į Miesto tvarkymo skyrių kreipėsi tiek gyventojai, tiek seniūnija ir gimnazija.
Kaip 15min teigė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis, Sodininkų gatvėje prieš keletą metų buvo atnaujinta važiuojamoji dalis. Šiandien egzistuojanti pagrindinė problema – kelkraščiai, kadangi gatvės važiuojamoji dalis yra pakankamai siaura.
„Problema žinoma. Ieškosime būdų, kaip įrengti kelkraštį bent vienoje kelio pusėje“, – pažadėjo A.Pakalniškis.