Trečiadienio vakarą starto tvarkos burtus ištraukę dalyviai buvo paskirstyti į dvi grupes. Vieni „Volvo Trucks Driver Challenge“ varžybas pradėjo nuo įgūdžių rungties, o kita dalis savo jėgas išmėgino ekonomiško vairavimo rungtyje.
Lietuviui Vygintui Vitkauskui burtai būtent ir lėmė, kad dvi dienas truksiančias varžybas jis pradės nuo taupaus vairavimo užduoties.
Organizatoriai dalyviams paruošė išties įvairų, beveik 7 kilometrų atkarpoje nusidriekusį maršrutą. Čia vairuotojų laukė dvi įkalnės – 8 ir 12 procentų statumo.
Taip pat šalių atstovai čia turėjo parodyti savo sugebėjimus išnaudojant vilkiko inerciją, privalėjo sustoti prie trijų Stop ženklų ir vėl pajudėti, taip pat kai kur laikytis greičio apribojimų.
Kad būtų sudėtingiau, organizatoriai numatė laiko normą. Laiko limitas, skirtas įveikti du ratus ekonomiško vairavimo trasoje – 12 min. 30 sek. Dalyviai čia turėjo apgalvoti savo strategiją ir taktiką, kaip važiuoti maksimaliai taupiai, tačiau neviršijant laiko limito.
Varžybų reglamente skelbiama, kad už kiekvieną pavėluotą minutę skiriama 30 mililitrų degalų baudos prie degalų kiekio, kurį dalyvis sunaudos trasoje.
Nemažai ekonomiško vairavimo rungties dalyvių netilpo į nurodytą laiko normą. Finišuoti per skirtą laiką nespėjo ir Vygintas Vitkauskas. Jis pavėlavo maždaug 20 sekundžių.
Tačiau dėl to lietuvis baltų vėliavų nekelia, kadangi neaišku, ar skubėję ir į laiko limitą tilpę dalyviai nepralošė sunaudodami daugiau degalų.
„Pirmasis ratas prasidėjo gerai, techniškai, tačiau lėtai laiko prasme. Pirmoji įkalnė buvo įveikta per lėtai, gal per anksti paleidau vilkiką riedėti. Ties pirmo rato viduriu supratau, kad turiu didinti tempą. Teko šiek tiek koreguoti taktiką, padidinti greitį.
Antrame rate kai kurias atkarpas įveikiau tikrai greitai, sumažinau laiko deficitą. Į finišą šiek tiek pavėlavau, bet rytoj laukia antroji rungtis. Ką pralošėme šiandien, rytoj bandysime atsigriebti“, – po pirmosios rungties finišo kalbėjo Vygintas Vitkauskas.
Penktadienį lietuvio ir kitų dalyvių laukia antroji rungtis, kurioje vairuotojai turės pademonstruoti savo vairavimo ir manevravimo įgūdžius.
Dalyviams paruošta beveik dviejų kilometrų ilgio trasa, kurioje reikės parodyti kuo geresnį laiką, atlikti keletą pratimų.
Viena iš įdomesnių atkarpų dalyvių laukia maždaug trasos viduryje. Čia jie turės pakilti į 25 procentų įkalnę, sunkvežimio priekiu paliesti ten esantį žalią kuoliuką ir nusileisti atbulomis.
Daugelyje trasos vietų bus išdėstyti raudoni kuoliukai. Jų dalyviams kliudyti nevalia, kadangi už kiekvieną kliudytą raudoną kuoliuką bus skiriamas vienas baudos balas, įkainotas 15 sekundžių.
Degalų sąnaudos čia vertinamos nebus, tad vairuotojai galės rinktis kiek kitokią taktiką nei ketvirtadienio važiavimuose. Tačiau organizatoriai ir čia paruošė staigmenų.
Ant „Volvo“ sunkvežimio priekio, kuriuo važiuos dalyviai, sumontuota platforma. Ant jos bus padėtas pusantro kilogramo krovinys, kurį pametus tektų stabdyti vilkiką, išlipti, pakelti nukritusį krovinį ir tęsti važiavimą tik padėjus dėžę į vietą.
„Rytojaus rungtyje reikės spausti. Viena dalyvių grupė šią užduotį šiandien jau įveikė ir mes žinome kai kuriuos rezultatus. Kai kurių dalyvių tempas buvo tikrai aukštas. Norint pakovoti dėl prizinių vietų šioje rungtyje ir tuo pačiu bendroje įskaitoje, negalėsime sau leisti važiuoti lėtai.
Reikės rizikuoti bandant užfiksuoti kuo geresnį laiką. Jei nukris krovinys, reikės taisytis, bet tą šiandien darė labai daug dalyvių. Turbūt praktiškai neįmanoma krovinio nenumesti. Matėme, keletą pavyzdžių, kai krovinys nukrenta, kiek laiko sugaištama uždedant krovinį iš naujo. Vygintas rytoj turės važiuoti greitai, su rizika pamesti krovinį ir pabandyti pasiekti kuo geresnį laiką.
Šiandien nėjo viskas pagal tą planą, kurį buvome su Vygintu aptarę. Tačiau dėl to nereikia labai sielotis. Dažniausiai visi planuoja kažką vienaip, bet varžybose atsitinka kitaip. Kiek teko stebėti kitus dalyvius, tai nemačiau nė vieno laimingo. Visi darė klaidų.
Kai nepavyksta, būna apmaudu, bet tą apmaudą reikia kuo greičiau padėti į šoną ir koncentruotis į kitą rungtį“, – sakė Vygintui Vitkauskui šiose varžybose talkinantis „Volvo Trucks Lietuva“ instruktorių grupės vadovas Eivitas Žarys.
„Volvo Trucks Driver Challenge“ nugalėtojo ir prizininkų laukia ne tik garbė bei pripažinimas, bet ir vertingi prizai. Varžybų nugalėtojui atiteks 20 000 eurų vertės, VIP klasės kelionė į Geteborgą, Stokholmą bei ledo viešbutį Kirunoje.
Antrosios vietos prizininko taip pat laukia ne ką mažiau įspūdingas prizas – kelionė į Jungtines Amerikos Valstijas, aplankant pietvakarių Virdžinijoje esantį „Volvo“ centrą. Trečiosios vietos prizininkas keliaus į Belgiją, Gento miestą, kur taip pat lankysis „Volvo“ gamykloje.