Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmieji nauji autobusai „Solaris“ Vilniui jau pagaminti – bus raudoni ir su alkotesteriais

Lenkijos Poznanės mieste jau pagaminti pirmieji penki nauji autobusai „Solaris Urbino“, kurie jau balandžio pabaigoje arba gegužės pradžioje kursuos Vilniaus gatvėmis. Iš viso šių autobusų „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) ketina įsigyti 150 bei dar 41 troleibusą, kuriuos pagamins ta pati Lenkijos bendrovė. Visus jie, kaip žadama, sostinėje važinės jau šį rudenį.
Gamykloje „Solaris Bus & Coach S.A” gaminami autobusai Vilniui
Gamykloje „Solaris Bus & Coach S.A“ pagamintas autobusas Vilniui / Sauliaus Žiūros nuotr.

Į savo gamyklą pasikvietusi VVT, „Susisiekimo paslaugų“ vadovus, Vilniaus savivaldybės bei žiniasklaidos atstovus bendrovė „Solaris Bus&Coach S.A.“ parodė pirmuosius autobusus, kurie pagaminti specialiai Vilniaus miestui. Lietuvoje pirmųjų 30 autobusų laukiama jau balandį, kol bus sutvarkyti privalomi formalumai, užtruks dar kelias savaites, o tada naujus autobusus galės vertinti keleiviai.

Toks atnaujinimas – pirmas

Iki rudens grupės po maždaug tiek pat atvažiuos ir likusi dalis autobusų iš nusipirktų 150-ies. Konkursą, kurį paskelbė VVT, laimėjo Lenkijos bendrovė „Solaris Bus&Coach S.A.“, autobusai Vilniui kainuos 40,5 mln. eurų. Tai dyzeliniai autobusai, iš jų 100 bus mažesni, dviašiai, o likę 50 – ilgieji, triašiai. Sumokėti už juos VVT turės per 8 metus.

Apie tai, kad Vilniaus savivaldybės valdomos VVT ir Lenkijos bendrovės „Solaris Bus&Coach S.A.“ vadovai pasirašė sutartį, pagal kurią VVT žada atnaujinti beveik pusę savo autobusų parko, pranešta pernai lapkritį.

Kaip sako VVT generalinis direktorius Rimantas Markauskas, tai yra didžiausia po Nepriklausomybės atgavimo sutartis dėl miesto viešojo transporto parko atnaujinimo.

Sauliaus Žiūros nuotr./Rimantas Markauskas ir Vaidotas Meškauskas
Sauliaus Žiūros nuotr./Rimantas Markauskas ir Vaidotas Meškauskas

„Tikslas buvo kuo greičiau padaryti tokį smūginį atnaujinimą, kad tikrai vilniečiai pajustų, nes praktiškai nuo Nepriklausomybės pradžios tokio atnaujinimo nebuvo. 2003-2005 m. tik įsigijome po 30 autobusų kasmet. Tai buvo maksimumas, ką galėjome įsigyti“, – kalbėjo VVT vadovas.

Šiuo metu kasdien į miestą išvažiuoja 292 autobusai, iš kurių daugiau nei pusė – 150 – netrukus bus nauji, dar VVT turi 58-is 2013-2014 metų gamybos autobusus, tad didžioji dalis visuose maršrutuose autobusų bus nauji.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Meškauskas sako, kad nauji autobusai važinės visuose maršrutuose, todėl permainas pajus praktiškai visi vilniečiai, kurie naudojasi viešuoju transportu.

Sauliaus Žiūros nuotr./Gamykloje „Solaris Bus & Coach S.A” gaminami autobusai Vilniui
Sauliaus Žiūros nuotr./Gamykloje „Solaris Bus & Coach S.A” gaminami autobusai Vilniui

VVT šiuos autobusus perka gavęs banko paskolą. Kaip sako R.Markauskas, bendrovė dabar jau gali sau tai leisti: „Tokia galimybė atsirado 2016 metais, nes 2015 metais savivaldybė buvo skolinga mums 34 mln. eurų, o šiandien yra 5,5 mln. eurų. Mes jau sumokėjome pradinę įmoką „Solariui“ už autobusus ir troleibusus. Dabar galime įsigyti.“

Naujieji autobusai važiuos visą darbo laiką nuo 5 val. ryto iki vidurnakčio. Seniausių 156 autobusų, pagamintų iki 2000-ųjų metų, bus atsisakyta. Dalį jų tikimasi parduoti, tarkim, Ukraina domisi, kiti tiesiog bus nurašyti.

Atnaujinus VVT parką vidutiniškai autobusai bus 6-7 metų, o troleibusų „amžiaus“ vidurkis sumažės nuo 24 metų iki 16-17 metų.

Sauliaus Žiūros nuotr./Gamykloje „Solaris Bus & Coach S.A” gaminami autobusai Vilniui
Sauliaus Žiūros nuotr./Gamykloje „Solaris Bus & Coach S.A” gaminami autobusai Vilniui

Alkotesteris – Vilniaus pageidavimas

Šis autobusas neužsives, jeigu įlipęs vairuotojas nepapūs į alkotesterį.

Šis autobusas neužsives, jeigu įlipęs vairuotojas nepapūs į alkotesterį. Kaip sakė „Solaris Bus & Coach S.A.“ atstovas Maksimas Bažanas, tai buvo vienas iš reikalavimų, įrašytas konkurso sąlygose. O ir pasikviesti kolegą į pagalbą galimybės nebus: kameros filmuos šiuose autobusuose, kas naudosis alkotesteriu. Kaip ir filmuos autobuso vidų bei veiksmą išorėje.

Ateityje išorėje nufilmuota medžiaga taps greičiausia ir priemone kovojant su lengvųjų automobilių vairuotojais, kurie naudojasi A juostomis, tačiau kol kas tai labiausiai padeda, kai tenka įrodinėti, ar autobuso vairuotojas kaltas dėl kokios nors nelaimės, tarkim, jeigu staigiai autobusui kelią užkerta kita mašina, o tuo metu staigiau stabtelėjus susižeidžia viešojo transporto keleivis.

Sauliaus Žiūros nuotr./Gamykloje „Solaris Bus & Coach S.A” gaminami autobusai Vilniui
Sauliaus Žiūros nuotr./Gamykloje „Solaris Bus & Coach S.A” gaminami autobusai Vilniui

O alkotesterius „Solaris“ gamykla deda toli gražu ne į visus savo gaminamus autobusus, tik jeigu pageidauja pirkėjai. Vilnius pageidavo.

Dar vienas VVT pageidavimas buvo autobusų viduje nutiesti geltonus takus iki komposterių, durų ir vairuotojo kabinos, kad juos įžiūrėtų ir silpnaregiai. Visi autobusai žemagrindžiai, pritaikyti neįgaliesiems. Taip pat bus informaciniai ekranai, galvojama pakabinti žemėlapius.

„Bet nėra taip, kad kituose autobusuose, kurie keliaus į kitas šalis ir miestus, kažkas yra geriau ar blogiau. Tiesiog funkcijų kiekis gali skirtis“, – kalbėjo M.Bažanas.

Sauliaus Žiūros nuotr./Gamykloje „Solaris Bus & Coach S.A” gaminami autobusai Vilniui
Sauliaus Žiūros nuotr./Gamykloje „Solaris Bus & Coach S.A” gaminami autobusai Vilniui

Trumpuosiuose autobusuose yra 27 sėdimos vietos ir dar 58 stovimos. Iš viso turi būti ne mažiau kaip 85 sėdimos vietos, tačiau, kaip pripažįsta gamintojai, piko metu tokiame autobuse tilps ir šimtas žmonių.

Dyzeliniai, nes pigiau

Trumpesni autobusai kainavo po 215 tūkst. eurų, ilgieji – po 270 tūkst. eurų už kiekvieną.

Vilnius pirko dyzelinius autobusus, nes, R.Markausko teigimu, tai yra pigesnis variantas – trumpesni autobusai kainavo po 215 tūkst. eurų, ilgieji – po 270 tūkst. eurų už kiekvieną. Elektrinių kainos šiuo metu siekia apie 600 tūkst. eurų. Dujinių konkurso metu tiesiog niekas nepasiūlė.

Kaip teigia gamintojai, „Solaris“ gamyklos gaminami „Urbino“ dyzeliniai autobusai turės naujausios technologijos EURO6 emisijos standarto variklius, kurie atitinka griežtus aplinkosaugos reikalavimus, todėl kur kas mažiau terš aplinką, palyginti su dabar eksploatuojamais.

„Solaris“ atstovai pripažįsta, kad Vilniaus miesto užsakymas gamyklai yra išskirtinis. „Šiandien pasirašyta sutartis dėl 150 autobusų yra viena didžiausių įmonės istorijoje: toks skaičius autobusų vienam klientui ir tik per vienerius metus. Tai unikalus įvykis mums“, – lapkritį tvirtino „Solaris Bus & Coach Latvia“ valdybos narys Krzysztofas Kowalskis.

Apsilankymo gamykloje metu jam antrina ir gamyklos direktorė bei viena iš savininkių Solange Olszewska. Ji neslėpė, kad konkurentai jiems tokio didelio užsakymo iš vieno miesto pavydi – esą dažniausiai perkama po 30 ar pan. autobusų vienu metų, o ne 150 autobusų ir dar 41 troleibusą.

Sauliaus Žiūros nuotr./Zbigniewas Palenica, Solange Olszewska ir Rimantas Markauskas
Sauliaus Žiūros nuotr./Zbigniewas Palenica, Solange Olszewska ir Rimantas Markauskas

Direktorės pavaduotojas Zbignewas Palenica tvirtina, kad Viliaus užsakymas yra tokio pat svarbumo šiemet kaip Milano, Hamburgo ar Diuseldorfo.

„Bet nei vienas iš šių miestų nėra sostinė. O Vilnius yra sostinė“, – nusijuokė S.Olszewska.

„Tokias pačias technologijas, kurias suteikiame Milanui ar Barselonai ar Hamburgui, gaus ir Vilnius. O tai yra geriausi sprendimai, kokie yra dabar šiuo metu rinkoje“, – tikino Z.Palenica.

Pirks ir „Solaris“ troleibusus

Vilniaus savivaldybė taip pat planuoja įsigyti ir 41 naują „Solaris“ troleibusą už 15,8 mln. eurų. Naujieji troleibusai į sostinės gatves išriedės 2018 metų rudenį.

VVT kasdien eksploatuoja 292 autobusus ir 188 troleibusus, kurie per metus nuvažiuoja apie 38,9 mln. kilometrų.

Pirmieji „Solaris“ autobusai Vilnių pasiekė 2004 metais, po 10 metų – ir dujomis varomi autobusai. „Solaris Bus & Coach S.A.“ nuo įmonės įkūrimo 1996 metais jau yra pagaminusi apie 15 tūkst. transporto priemonių, kurios važinėja 32-ose šalyse. Tai ne tik įvairių rūšių autobusai, bet ir troleibusai bei tramvajai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau