15 metų rašo prašymus
Riešės bendruomenės atstovų teigimu, neapšviesta pagrindinė miestelio gatvė, besidriekianti pro mokyklą, parduotuvę, bažnyčią yra tik jų pačių problema, kadangi kad ir kur kreiptųsi, jie atsimuša lyg į sieną.
„Daugiau nei 15 metų bendruomenė rašo prašymus įvairioms atsakingoms institucijoms, bet rezultato nesulaukia, nors toje vietoje jau buvo sužalotų ir net žuvusių kelyje žmonių. Visi bendruomenės nariai supranta, kad ir šiemet, vis vėliau švintant ir anksčiau temstant, gatvėse teks imtis papildomų saugos priemonių, ypač prie gimnazijos, kurią lanko apie pusantro tūkstančio vaikų“, – apie problemą 15min sakė G.Zizienė.
Jos teigimu, telieka pasidžiaugti aktyvių Riešės bendruomenės narių organizuojamomis akcijomis, skatinančiomis bendrystę, saugumą, aktyvų laiko praleidimo būdą: „Į akcijas įsitraukia ne tik gyventojai, bet ir smulkūs verslai. Ir šįkart buvo įsteigti apdovanojimai už gražiausias nuotraukas Moliūgų šviestuvų instaliacijoje, kurios ne tik džiugina žmones, neša tam tikrą žinutę visuomenei, bet ir apšviečia tamsią, judrią gatvę.“
Moliūgai išties švietė lyg gatvės žibintai, kurių šioje Riešės gatvėje nei yra, nei nusimato.
Asfaltas byrėjo vos nutiestas
15min jau rašė apie Riešės gyventojų rūpesčius dėl šios gatvės. Pernai vasario vidury vos prieš kelis mėnesius išasfaltuotame kelyje ėmė vertis vis naujos duobės – gatvės pakraščiai nutrupėjo, o kai kur vairuotojai baiminosi paliksią ratą.
Tuomet Vilniaus rajono savivaldybė atsakė, kad šis kelias yra valstybinės reikšmės rajoninis kelias, priklausantis Lietuvos automobilių kelių direkcijai, tad ir rūpintis tiek duobėmis, tiek pačia kelio infrastruktūra reikia ne savivaldybei.
Plačiau skaitykite čia: Pavasarinės „puošmenos“ Lietuvos gatvėse: duobių atsiranda per pirmus metus po remonto.
Gyventojai ne kartą kreipėsi į tą pačią Vilniaus rajono savivaldybę, tačiau iš jos atsakymų net teigia negaudavę. Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Susisiekimo ministerija į raštus reaguodavo. LAKD net pateikdavo pažadų.
Maitina pažadais
Štai 2018 m. kovą atkeliavo tuometinio laikinojo LAKD direktoriaus pavaduotojo Remigijaus Lipkevičiaus raštas, kuriame teigiama: „Lietuvos automobilių kelių direkcija išnagrinėjo gautus raštus dėl apšvietimo įrengimo Kelių direkcijos planuojamuose rekonstruoti objektuose (valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 5210 Bendoriai–Riešė–Kalinas 4,868 km sančios sankryžos rekonstravimas į žiedinę ir ruožo nuo 3,947 iki 5,052 km rekonstravimas nutiesiant pėsčiųjų ir dviračių taką).
Informuojame, kad rengiamuose projektuose yra numatytas ir projektuojamas apšvietimo įrengimas.“
Tų pačių metų lapkritį bendruomenė, kuri kreipėsi dėl visiškos šio kelio rekonstrukcijos įtraukiant ir pėsčiųjų bei dviračių takų įrengimą (pratęsiant esamus takus), viso kelio ir takų apšvietimą, greičio lėtinimo kalnelių ir t.t., sulaukė LAKD užtikrinimo, kad visa tai bus įtraukta į 2018-2020 m. diegiamų saugais eismo priemonių sąrašą ir įgyvendinta.
Tačiau situacija nesikeitė ir ilgai laukę Riešės gyventojai vėl rašė raštus, prašydami informuoti, „ar viešųjų pirkimų procedūra yra baigta ir sudaryta sutartis, kokia tolimesnė projekto įgyvendinimo eiga, terminai“. Toks raštas siųstas LAKD, Susisiekimo ministerijai ir Vilniaus rajono savivaldybei 2019 m. vasarį.
Praėjo dar pusantrų metų, o Riešės bendruomenė vis dar priversta naudotis tamsiu keliu. Todėl beliko jiems patiems ieškoti galimybių gyventi šviesiau bent trumpam – kelią apšvietus helovino moliūgams.
Neseniai LAKD vadovu tapęs R.Lipkevičius teigia, kad 2021 metais Lietuvos keliams numatoma skirti apie 530 mln. eurų valstybės lėšų, arba kiek mažiau nei šiemet, kai jų skirta beveik 550 mln. eurų. Ar atsiras pinigų ir Riešės keliui, kol kas neaišku.