Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rusija stato 19 km tiltą į okupuotą Krymą, juo leis važiuoti 120 km/val.

Populiarus Rusijos automobilininkų portalas „Za ruliom“ domėjosi, kaip sekasi vystyti ambicingą Vladimiro Putino planą – pastatyti tiltą iš Rusijos į okupuotą Krymą, pastaruoju metu išgyvenantį ne Rusijos prezidento žadėtą pakilimą, o ekonominį nuopolį, elektros stygių ir turistų badą.
Tilto per Kerčės įlanką statybos
Tilto per Kerčės įlanką statybos / Most Life nuotr.
Temos: 2 Rusija Krymas

Reklamuodami šį milžinišką projektą, jo vystytojai teigia, kad rusai į okupuotą Krymą lengvaisiais automobiliais tiltu ar traukiniais galės važiuoti iki 120 km/val. greičiu, o krovininiais – 80 km/val.

Anot Krymo valdytojo Sergejaus Aksionovo, tiltas bus pabaigtas 2018 m. pabaigoje.

O kol kas Rusija neturi jokio tiesioginio kelio su okupuotu pusiasaliu. Todėl nuolat kyla didelių logistikos problemų. Krymą užgrobus Rusijai, čia iškart ėmė trūkti elementarių kasdienio vartojimo prekių, nes jūros keliu jas gabenti brangu ir nepatogu.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Krymas be elektros energijos
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Krymas be elektros energijos

Automobilinių turistų kančios

Turizmo industrijoje – dar didesnė tragedija. Prie keltų susidaro didžiulės eilės, netgi kyla muštynės dėl vietos. „Za ruliom“ pripažįsta, kad vasarą prie perkėlos per Kerčės įlanką susiformuojančios milžiniškos eilės „yra baisios“. Jos net V.Putino politikos šalininkus išmuša iš pusiausvyros. Kai kuriomis dienomis, sustiprėjus vėjui ir sutrikus keltų grafikui, eilės nutįsdavo iki 15 km, jose kelto laukdavo 3 tūkst. automobilių.

Eilės nutįsdavo iki 15 km, jose kelto laukdavo 3 tūkst. automobilių.

Dėl šių priežasčių ir prastos infrastruktūros Krymas keliaujantiems automobiliais tampa nepatrauklus. Apie kemperius iš Vakarų Europos nėra ko net svajoti – į tokią kloaką nėra ko važiuoti.

SUSIJĘ: turistai mušasi eilėje prie kelto iš Krymo į Rusiją

Tačiau ir pačių Rusijos autoturistų srautas į Europą sumažėjo 30 proc. Todėl tiltas į Krymą per Kerčės įlanką Rusijai reikalingas kaip oras – bent jau rusų turistais užpildytų kempingus ir apartamentus.

19 km tiltas ir statybininkų miesteliai

S.Aksionovas tvirtina, kad tilto statybos vyksta sklandžiai, pagal grafiką. Tai reiškia, kad statybas planuojama baigti 2018 m., o tiltu norintys patekti į Krymą galės naudotis tik 2019 m.

Šiuo metu, pasak S.Aksionovo, abiejuose krantuose kuriama infrastruktūra, statomi miesteliai tilto statytojams, tiesiami aplinkiniai keliai abiejuose krantuose, kad būtų galima atgabenti didžiules statybines konstrukcijas. Kubanės (Rusija) pusėje jau sukalti poliai, pastatyta nemaža dalis pagalbinių tiltų, skirtų technikai privažiuoti prie pagrindinio statinio.

Rusijos biudžetui šis projektas kainuos apie 211,852 mlrd. rublių (2,719 mlrd. eurų). Turint omeny infliaciją, tokia suma – ne galutinė.

Sudėtingas statinys

Pagal projektą planuojama po vandeniu kuriant tilto pamatus sukalti 5500 polių. Kai kurie jų panardinti giliau nei 93 m po vandeniu (tai – maždaug 30 aukštų namo ekvivalentas. Ant polių bus tvirtinamos tiltą laikysiančios 595 atramos. 

NASA/Wikimedia Commons iliustr./Tilto per Kerčės įlanką statybos
NASA/Wikimedia Commons iliustr./Tilto per Kerčės įlanką statybos

„Za ruliom“ teigimu, tilto konstrukcija turėtų būti atspari ir jūros audroms, ir seisminiams faktoriams. Ji mokslininkų išbandyta Krylovo moksliniame centre.

Vienas tiltas jau nugriuvo po 3 mėnesių

Šiam tiltui tikrai netiks molinės milžino kojos, nes ties Kerčės įlanka susitinka Juodoji ir Azovo jūros. Čia pučia itin stiprūs vėjai, net ir vasarą. O žiemą nuo Azovo atkeliauja ledų sangrūdos.

Būtent ledo lytys ir nugriovė 1944 m. per įlanką statytą geležinkelio tiltą.  Pirmas traukinys juo pravažiavo 1944 m. lapkričio 3 d. O  po trijų mėnesių ledonešis išjudino neapsaugotas nuo stichijos atramas. Tą kartą statytojams rūpėjo kuo greičiau pastatyti objektą, o jo apsauga žadėjo pasirūpinti vėliau. Bet nespėjo. Todėl vietoje nugriuvusio tilto 1953 m. atidaryta perkėla.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?