Pagrindinė antialkoholinių variklio užraktų funkcija – neleisti užvesti transporto priemonės variklio, jei vairuotojas sėda prie vairo neblaivus.
Numatoma, kad teisėsaugos institucijos galės spręsti, kurią iš dviejų administracinio poveikio priemonių skirti asmeniui, kuris vairavo transporto priemonę neblaivus.
Pats pažeidėjas taip pat turės teisę pasirinkti, ar sumoka skirtą baudą su teisės vairuoti atėmimu ilgesniam laikotarpiui, ar netenka teisės vairuoti trumpesniam laikui, bet su sąlyga, kad atgavęs vairuotojo pažymėjimą tam tikrą laiką negalės vairuoti automobilio be jame įrengto antialkoholinio variklio užrakto.
Kaip pažymima dokumento aiškinamajame rašte, vairuotojui, kuris pasirinks vairuoti automobilį su privalomai įrengtu antialkoholiniu variklio užraktu, pagal naują tvarką bus privaloma įgyti vairuotojo pažymėjimą su apribojimo kodu „69“. Šis žymuo reikštų, kad prasižengęs vairuotojas galės vairuoti tik transporto priemones su jose įmontuotais antialkoholiniais variklio užraktais.
„Antialkoholinio variklio užrakto veikimas pagrįstas paprastu principu.
Įsėdęs į automobilį vairuotojas į jį papučia, įranga fiksuoja, kad asmuo blaivus, ir tada automobilio variklis užvedamas įprastu būdu. Jei vairuotojas bus apsvaigęs nuo alkoholio, automobiliu jis iš vietos nepajudės. Užvedęs variklį vairuotojas dar privalės pūsti į alkoholio matuoklį nustatytais laiko intervalais“, – rašoma Seimo Spaudos biuro žiniasklaidai išplatintame pranešime.
Seimas antradienį nepritarė siūlymui privalomai įrengti alkoblokus nuomojamuose automobiliuose.
Parlamentarai pritarė Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) siūlymui projektą grąžinti iniciatoriams tobulinti.
Anot komiteto, siūlymas nuomai skirtoje transporto priemonėje privalomai įrengti mechanizmą, leidžiantį užvesti variklį tik atlikus blaivumo testą, apsunkintų tokių verslo įmonių veiklą.
„Nuomoti automobiliai sudaro tik nedidelę dalį eisme dalyvaujančių transporto priemonių, be to, nėra statistinių duomenų, kurie pagrįstų, jog būtent nuomoti automobiliai padaro didesnį transporto įvykių kiekį dėl vairuotojo girtumo. Sukurti papildomus reikalavimus vien nuomojamų transporto priemonių grupei nebūtų nuoseklu ir pagrįsta“, – teigiama TTK išvadoje.
Komiteto teigimu, vienai ūkio subjektų grupei būtų sukurta neproporcingai didelė prisitaikymo išlaidų našta.
„Tvarkietis“ Remigijus Žemaitaitis minėtą projektą buvo parengęs po šių metų balandį įvykusios tragiškos avarijos, kai „City Bee“ automobilį vairavęs neblaivus asmuo rėžėsi į taksi automobilį. Žuvo jame sėdėjusi mergina. Vairuotojui nustatytas 1,51 promilės girtumas.