Parlamentas šią savaitę po pateikimo pritarė Administracinių nusižengimų kodekso pataisai, kad informacinis ženklas turėtų įspėti apie automatinę eismo kontrolę.
Pagal projektą, policija užfiksavusi greičio viršijimą arba kitokį pažeidimą vadinamuoju „trikoju“ vairuotoją galėtų bausti tik tokiu atveju, jeigu matuoklis būtų pažymėtas Kelių eismo taisyklėse numatytu informaciniu ženklu.
Toliau Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) pirmininko „valstiečio“ Dainiaus Gaižausko inicijuotą projektą svarstys Seimo komitetai.
D.Gaižauskas laikosi pozicijos, kad matuoklių pagrindinė funkcija turėtų būti prevenciškai drausminti vairuotojus, o ne siekti nubausti, todėl, kaip ir apie stacionarius matuoklius, informaciniai ženklai perspėtų apie „trikojus“.
„Prieš „trikojį“ policija ženklų nenaudoja. Kiek teko bendrauti, jų pagrindinė strategija grindžiama tuo, kad per baimę ir represiją galima atbaidyti greičio mėgėjus, tačiau, kaip matome, nelabai sekasi, nes išties tų pažeidėjų fiksuojama beveik kiekvieną dieną ir jų tikrai daugėja, niekur nemažėja“, – pristatydamas projektą teigė D.Gaižauskas.
„Visą laiką pateikdavau vieną pavyzdį, pavyzdžiui, vieną variantą, kai rytas, judri gatvė, vaikai eina į mokyklą, ir viena situacija – prie mokyklos paslėptas „trikojis“, o kita – su įspėjamaisiais ženklais ir paklausdavau, kuri situacija saugiau jūsų vaikams patekti į mokyklą, visi sutikdavo, kad su įspėjamaisiais ženklais, o ne paslėptu „trikoju“, – tvirtino parlamentaras.
Susisiekimo ministerijos ir policijos atstovai D.Gaižausko siūlymus yra įvertinę skeptiškai, argumentuodami, kad kelių eismo taisyklės galioja visoje šalyje vienodai, todėl greičio kontrolės vietų nėra būtina žymėti.
Lazerinių mobiliųjų matuoklių buvimo vietos šiuo metu nėra pažymėtos, šie vadinamieji „trikojai“ gali būti kilnojami vis į kitą vietą.
Lietuvos policija 37 lazerinius mobiliuosius greičio matuoklius įsigijo pernai rugsėjį. Vadinamieji „trikojai“ pažeidimus gali fiksuoti 300 metrų atstumu, veikti naktį ir dieną tiek mieste, tiek užmiestyje.