Filmuotoje medžiagoje įamžinti vyrukai dirba, iš pažiūros, atsipūtę: įspėjamųjų kelio ženklų nepasistatę (tik įsimetę juos į automobilio kėbulą), o į duobes beriamą asfaltą mindantys kojomis.
Skaitytojas Arturas V., nufilmavęs šį epizodą, komentavo:
„Vilnius, 2017-03-20, Šeimyniškių g. Vat kaip pas mus tvarkomi keliai. O mes dar juokiamės iš kaimynų.“
„Grinda“ dėkoja už kritiškas pastabas
„Internete plintantis vaizdo įrašas parodė, kad vilniečiai neabejingi tam, kaip tvarkomas miestas. Esame dėkingi už kritiškas pastabas ir vertiname jas kaip postūmį tobulinti darbų organizavimą ir kokybę, – rašo 15min „Grindos“ atstovas Egidijus Steponavičius. – Šį atvejį aiškinamės, vyksta įvykio tyrimas. Iš darbuotojų ir jų vadovų reikalausime, kad panašios situacijos nesikartotų.
Pirminė informacija rodo, kad užfiksuoti vaizdai tėra atskiras kelių darbuotojų savivalės ir atsainaus požiūrio į darbą atvejis. Mūsų įmonėje yra numatyti kitokie reikalavimai, kaip turėtų būti užtaisomos duobės ir kokiomis darbo priemonėmis turėtų naudotis darbininkai. Pirmenybę visada teikiame pažangiems būdams ir technologijoms.“
Šaltojo asfalto technologija
Pasak E.Steponavičiaus, pavasario duobių tvarkymui „Grinda“ naudoja šaltą asfaltą, kuris leidžia avarines duobes užtaisyti vienu ypu: nebereikia prie tos pačios duobės grįžti kelis kartus, kaip būdavo daroma anksčiau. Taip, šis būdas yra brangesnis nei įprastas asfaltavimas, tačiau ankstyvą pavasarį jis leidžia itin greitai ir efektyviai užlyginti po žiemos atsivėrusias duobes. Šaltas asfaltas plačiai naudojamas skirtingose klimatinėse juostose, taip ir šalyse, kuriose kokybiškam kelių remontui skiriamas didelis dėmesys.
Vienas didžiausių šalto asfalto privalumų yra tas, kad asfalto mišinio nebereikia suslėgti specialia kelininkų technika (volu ar vibroplokšte): kai duobė užpildoma (gali likti ir nedidelis kauburėlis virš kelio dangos), pakanka mišinį sutankinti rankiniu tankintuvu. Mišinys labai sparčiai sukietėja, užtaisytu plotu galima važiuoti neribojant eismo.
Meras R.Šimašius bartis neskubėjo
Vilniaus meras Remigijus Šimašius kritikuoti kelininkų darbo neskubėjo: „Nors visi lietuviai yra krepšinio ir kelių tiesimo specialistai, tikrai nepretenduoju į kelių tiesimo specialisto vaidmenį. Žinau, kad po žiemos duobes reikia užlyginti, kai kurias – ir laikinu būdu, kad pradėjus veikti karšto asfalto gamyklai, galima būtų normaliai sutvarkyti. Gal tas kažkoks darbininkas ir nelabai reprezentatyviai atrodė tą duobę lipindamas, reikėtų pasitempti jiems.“
Meras „Grindos“ darbu teigia esąs patenkintas, tačiau keliai sostinėje daug metų buvo apleisti, todėl dabar net ir smarkiai padidinus kelių remonto darbų apimtis darbų bus labai ilgam.
„Kelių būkle aš kol kas tikrai nesu patenkintas. O dėl „Grindos“ darbo, tai pagal 2016 metų rezultatus, ką pavyko pasiekti, tas tenkina. Matome, kad darbų buvo atlikta dviem trečdaliais daugiau, o medžiagų sunaudota mažiau, jos tiesiog nedingo stebuklingai. Arba matau, kad sniego šią žiemą buvo penkis kartus daugiau, kilometrų suvažinėta keturis kartus daugiau negu praeitą žiemą, o degalų sunaudota tiek pat. Tai man atrodo gerai, kur link juda „Grinda“ ir kaip ji pradeda tvarkytis. Žinoma, gali dirbti dar geriau, efektyviau, pasitempti yra tikrai dar kur“, – kalbėjo R.Šimašius.
Policijos atstovė: kelininkų darbo vieta turi būti tinkamai paženklinta
Marija Kazanovič, Policijos administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė, teigia, kad kelio darbų vieta turėtų būti atitinkamai paženklinta.
Asmenys, organizuojantys darbus kelyje, turi užtikrinti, kad darbo vietos kelyje (gatvėje) ar šalia kelio (gatvės) būtų aptvertos ir pažymėtos reikiamais kelio ženklais, atitvarais ir nukreipiamaisiais įtaisais, o tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui – naudojamos ir šviesos.