Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Skandalas Rusijoje: iš muziejaus dingo milijonų verti automobiliai, kuriais naudojosi Fidelis Castro, Nikita Chruščiovas ir Jurijus Gagarinas

Rusijos saugumo tarnyba FSB tiria, kokiomis aplinkybėmis dingo elitiniai klasikiniai automobiliai, kuriais naudojosi Fidelis Castro, Nikita Chruščiovas ir Jurijus Gagarinas.
„ZiL-111“
„ZiL-111“ / Wikimedia.org nuotr.

Limuzinai, vertinami dešimtimis milijonų, priklausė kolekcijai, saugomai kariniame transporto muziejuje Riazanėje, į pietus nuo Maskvos. Teigiama, kad kai gynybos ministras Anatolijus Serdiukovas 2010-aisiais muziejų uždarė, automobiliai perkelti į valstybinius garažus elitiniame sostinės Rubliovkos priemiestyje. Tačiau dabar aiškėja, kad pakeliui kai kurie automobiliai dingo – jie buvo parduoti privatiems pirkėjams, rašo telegraph.co.uk.

FSB galimą vagystę aptiko atlikdama platesnį su korupcija gynybos ministerijoje susijusį tyrimą, dėl kurio kiek anksčiau šį mėnesį A.Serdiukovas neteko posto.

Prezidentas Vladimiras Putinas teigė ministrą atleidęs siekdamas užtikrinti, jog tvirtinimai, kad „Oboronservis“, gynybos agentūros, kuriai anksčiau A.Serdiukovas vadovado, darbuotojai apgaule privatizavo kariuomenei priklausiusį nekilnojamąjį turtą, būtų ištirti skaidriai.

Riazanės muziejus atidarytas 1994 metais. Jo kolekcijoje buvo Sovietų Sąjungos generalinio sekretoriaus N.Chruščiovo šešialitris „ZIS-110“, vertinamas 2,15 mln. litų, „ZiL-117“, kuriuo per vizitą Sovietų Sąjungoje 1972 metais vežiotas Kubos lyderis F.Castro.

Muziejuje saugotas ir kabrioletas „ZiL-111“, kuriuo į Raudonąją aikštę atvežtas J.Gagarinas, 1964 metais tapęs pirmuoju kosmose pabuvojusiu žmogumi.

Laikraštis „Izvestija“ teigia, kad A.Serdiukovas Riazanės kolekcija smarkiai susidomėjo vos tapęs ministru prieš penkerius metus.

„Sužinojęs, kad turime retų automobilių, A.Serdiukovas nurodė parengti jam kelis visų eksponatų nuotraukų albumus ir nufotografuoti juos iš visų kampų“, – laikraštis cituoja buvusį muziejaus direktorių Rudolfą Vanderį.

Vėliau A.Serdiukovas muziejuje apsilankė su jauna moterimi, kuri kumštelėjo jam alkūne ir pasakė: „Tokio automobilio mes neturime“, kai jie ėjo pro žymiuosius modelius. „Po to prasidėjo visos muziejaus problemos“, – prisiminė R. Vanderis.

Vis dėlto „limuzinų aferos“ tyrimo laikas iškėlė keletą klausimų. Pastebima, kad valstybinėje žiniasklaidoje siekiama A. Serdiukovą diskredituoti. Kai kurie komentatoriai teigia, kad jis „Oboronservis“ tyrimo auka tapo dėl tariamų nesantuokinių ryšių su moterimi, kuri yra įtariamoji šioje byloje.

A. Serdiukovo uošvis – Viktoras Zubkovas, energetikos milžinės „Gazprom“ vadovas ir V. Putino sąjungininkas. Manoma, kad V. Zubkovui nepatiko, kaip buvęs gynybos ministras pasielgė su jo dukra.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos