Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio gatvėse mėnesį buvo galima matyti iš stendų šmėžuojančias reklamas su skambiu akcijos šūkiu „Nedėk skerso“, panašios reklamos ir ta pati žinutė pasiekė ir interneto vartotojus.
Pasak „Bolt“ elektrinių paspirtukų plėtros vadovo Baltijos šalyse Eimanto Baltos, „Bolt“ nuolat edukuoja gyventojus ne tik kaip saugiai ir tvarkingai važinėti patiems, bet ir nelikti abejingiems dėl kitų netinkamo elgesio – pamačius ne vietoje pastatytą paspirtuką, jį pakelti, perstatyti, o, jei to padaryti neįmanoma, pranešti „Bolt“.
„Matome, kad gyventojai elgiasi vis pilietiškiau. Vos prasidėjus kampanijai pastebėjome, kad vis daugiau žmonių vietoj to, kad problemą aptarinėtų uždarose socialinių tinklų grupėse, apie netvarkingai priparkuotus ar sugadintus paspirtukus praneša tiesiogiai mums, tad mes galime operatyviai sureaguoti. Nors ši edukacinė-reklaminė kampanija laikina, akivaizdu, kad mums pavyko atkreipti gyventojų dėmesį bei priminti atsakingo vairavimo taisykles – tikimės, kad pakelėse besimėtančių paspirtukų matysime vis mažiau ir rečiau“, – sako E.Balta.
Edukacija būtina
Vis daugiau klientų miestuose, kur veikia „Bolt“ paspirtukų nuomos paslauga – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ar Panevėžyje – paspirtuką renkasi kaip alternatyvią transporto priemonę kelionei į darbą, universitetą ar atgal, jis pasitarnauja kaip greitas būdas pasiekti reikiamą tašką, išvengiant eismo spūsčių ir parkavimo išlaidų.
Didžiuosiuose miestuose per pietus ir vakarop didelis kelionių paspirtukais srautas fiksuojamas prie verslo centrų – jais žmonės vyksta pietauti ar grįžta po darbų namo.
Pasak E.Baltos, sparčiai didėjančios paspirtukininkų gretos skatina bendrovę ieškoti naujų sprendimų didžiausiam prioritetui – klientų saugumui – užtikrinti. Tačiau tam svarbus ne tik įrangos funkcionalumas, bet ir praeivių, važiuojančiųjų paspirtukais bei kitų transporto priemonių vairuotojų sąmoningumas.
„Mikromobilumo paslaugos Lietuvoje sparčiai pildo mėgėjų gretas. Vis dėlto, kalbant apie paspirtukus, nemaža vartotojų dalis pamiršta, jog naudojantis šia priemone būtina vadovautis KET bei bendrosiomis atsakingo elgesio taisyklėmis. Tai liudija ir mūsų klientai ar tiesiog pareigingi miestiečiai, pranešantys „Bolt“ apie netvarkingai parkuojamus ar ne vietoje paliekamus elektrinius paspirtukus. Būtent jų atsiųsti vaizdai įkvėpė šių metų vizualinę kampanijos liniją“, – pasakoja E.Balta.
Siekiant edukuoti visuomenę, „Bolt“ savo tinklaraštyje taip pat parengė išsamią atmintinę, kurioje pateikiami praktiški patarimai pradedantiems ar jau pažengusiems paspirtukų mėgėjams. Ją galima rasti ČIA. Be to, visos taisyklės yra pristatomos ir „Bolt“ programėlėje.
„Bolt“ primena, kad, kur galima, elektrinių paspirtukų vairuotojai turėtų važiuoti dviračių takais. Važinėti galima tik po vieną, rekomenduojama dėvėti savo šalmą. Prasilenkiant su pėsčiaisiais ir dviračiais, patariama sulėtinti greitį. Prieš užbaigiant kelionę, svarbu įsitikinti, kad paliktas paspirtukas neblokuos dviračių ar pėsčiųjų tako – netinkamai palikti paspirtukai gali būti pavojingi. Svarbu paspirtuką pastatyti taip, kad jis netrukdytų praeiviams ir dviratininkams, ne skersai tako, o išilgai jo šalikelėje, geriausia – šalia dviračių arba parkavimo vietų.