Tačiau ne mažesnes emocijas sukelia tie, kurie magistralėje nežino, kas yra saugus atstumas.
Suprasti akimirksniu
- Vaizdo įraše – ketvirtadienio ir sekmadienio popietės
- Tyrimo metu buvo važiuota paisant visų Kelių eismo taisyklių
- Įamžintos natūraliai susiklosčiusios situacijos – nė vienam automobiliui nebuvo tyčia užstotas kelias
- Vaizdo įraše matyti ir vienas vairuotojas, kuris tyčia blokuoja antrą juostą
Vien šių metų liepos pirmoje pusėje, kelyje Kaunas–Vilnius įvyko ne viena skaudi eismo nelaimė. Tiek policininkai, tiek eismo specialistai pripažįsta, kad dažnai avarijos magistraliniuose keliuose įvyksta ne tik dėl per didelio greičio, tačiau ir dėl saugaus atstumo nesilaikymo.
„Vertinti tai, ar didesnę grėsmę kelyje daro atstumo nesilaikymas, ar greičio viršijimas, yra sudėtinga, tačiau neabejotinai, atstumo nesilaikymas yra pavojingas. Beje, saugaus atstumo nesilaikymas yra pavojingas ne tik važiuojant greitai, tačiau ir lėtai“, – 15min teigia saugaus eismo specialistas ir vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
15min žurnalistai atliko paprastą tyrimą kelio Vilnius-Klaipėda atkarpoje. Važiuodami leistinu greičiu, laikydamiesi visų eismo taisyklių, o tuo pačiu minėtojo „rechts fahren“, žurnalistai filmavo kitų eismo dalyvių elgesį.
Ar yra tokių vairuotojų, kurie nesilaiko saugaus atstumo tarp automobilių? Ar dažnas vairuotojas prisikabina prie kito vairuotojo nugaros, kai šis, važiuodamas antra eismo juosta, apvažiuoja lėtesnius eismo dalyvius?
Saugus atstumas
Kaip teigia saugaus vairavimo specialistas Darius Grinbergas, saugiam atstumui turi įtakos padangos, vairuotojo budrumas, automobilio masė, kelio danga ir daugybė kitų niuansų:
„Reikėtų kas sekundę savęs klausti: ar spėsiu sustoti, jei priekyje riedantis automobilis staiga ims stabdyti. Viskas labai paprasta – nepasitikėkite niekuo ir būkite pasiruošę blogiausiam“, – teigia D. Grinbergas.
Visgi paprasčiausia formulė, kuria naudojantis galima ganėtinai tiksliai nustatyti minimalų saugų atstumą – automobilio greitis.
Saugus atstumas turėtų būti pusė automobilio greičio. Tad atliekant šį tyrimą tikėtasi, kad vairuotojai nuo kameromis ginkluoto automobilio bus nutolę apie 40–70 metrų. Turint galvoje, kad leistinas greitis minėtoje kelio atkarpoje kinta nuo 80 iki 130 kilometrų per valandą.
Plačiai nuskambėjusi avarija
Prieš keletą savaičių 15min pasiekė skaitytojo laiškas, kuriame skaitytojas siuntė filmuotą medžiagą iš automagistralės. Įraše matyti, kaip į antrą juostą išlindusį vilkiką ypač pavojingai ir chuliganiškai apvažiavo lengvojo automobilio vairuotojas.
TAIP PAT SKAITYKITE: Nufilmuota greitkelyje už Kauno: „Mercedes“ limuzinas beprotiškai aplenkia sunkvežimį ir blokuoja jam kelią
Negana to, lengvojo automobilio vairuotojas toje pačioje juostoje sustojo, taip sustabdydamas ir vilkiko vairuotoją, kadangi norėjo išsiaiškinti santykius.
Viskas baigėsi liūdnai – į vilkiko puspriekabę rėžėsi kitas automobilis. Skaitytojai pasidalijo į dvi stovyklas: pirmieji teigė, kad matydamas atvažiuojantį automobilį antroje juostoje, vilkiko vairuotojas neturėjo teisės persirikiuoti.
Kiti teigia, kad lengvojo automobilio vairuotojas smarkiai viršijo greitį, todėl vilkiko vairuotojas, pradėjęs manevrą, automobilio šviesas galinio vaizdo veidrodėlyje matė toli, o jau pabaigus manevrą, lengvasis automobilis buvo prie pat.
Išsiaiškinti kalčiausius šioje situacijoje gali būti itin sudėtinga. Kaip teigia A.Pakėnas, kaltę galima įžvelgti visų trijų vairuotojų elgesyje: „Įraše nesimato, ar vilkiko vairuotojas rodo posūkio signalą ir ar neblokuoja antros juostos, lengvojo automobilio vairuotojas kaltas dėl sustojimo viduryje kelio ir tokio chuliganiško lenkimo, o į vilkiką įsirėžęs vairuotojas, ko gero, nesilaikė saugaus atstumo.“
„Visada reikia laikytis ketvirtojo KET punkto – Eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagalba ir supratimu“, – teigia A.Pakėnas ir priduria, kad, kai kiekvienas vairuotojas bus įsisavinęs šią taisyklę, avarijų bus mažiau, kadangi kiekvienas geriau supras ir toleruos kito veiksmus.