Vairuoti elektrinį KTM motociklą – ne ką sunkiau nei dviratį

Elektra varomos transporto priemonės keičia pasaulį. Išpopuliarėjus elektromobiliams, žmonės užsikrėtė ekologijos mada ir šimtai tūkstančių visame pasaulyje kasdien džiaugiasi automobiliais, kurie neskleidžia garso. Kitas žingsnis – elektra varomos dviratės transporto priemonės.

Elektriniai dviračiai, paspirtukai, riedžiai ar motoroleriai egzistuoja jau ilgai, tačiau Lietuvoje dėl trumpo sezono nėra itin populiarūs. O kaip motociklai?

Jų taip pat yra – elektra varomus modelius siūlo ne vienas gamintojas. O šiemet juos galima išbandyti ir Lietuvoje.

KTM

Trys raidės – KTM – yra žinomos kiekvienam motociklų aistruoliui. Tai yra vienas didžiausių gamintojų pasaulyje, paskui kurį seka visi krosinių ir enduro motociklų kūrėjai. Prieš kelerius metus KTM žengė naują žingsnį ir sukūrė elektrinį „Freeride E“ motociklą.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektrinis „KTM Freeride E-SM“ motociklas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektrinis „KTM Freeride E-SM“ motociklas

Šiandien galima įsigyti naujausios kartos elektra varomą KTM – „Freeride E-SM“. Jis turi nuolatinio magneto sinchroninį variklį, išvystantį 22 AG ir 42 Nm, 300 V didžiausios įtampos ir 2,6 kWh talpos bateriją, didžiausias jo greitis siekia apie 90 km/val. Motociklo sėdynės aukštis yra 88 cm, o jis pats sveria vos 108 kg – ne ką daugiau nei benzinu varomi analogai.

Elektrinis KTM turi vieną minusą – mažą nuvažiuojamą atstumą, kuris tesiekia 50 km idealiomis sąlygomis. Važiuojant sparčiau ir „atsukant rankeną“, nuvažiuojamas atstumas gali sumažėti dvigubai. Baterijos įkrovimas trunka apie 80 minučių, tad jis labiau pritaikytas miestui nei važiavimui bekelėje.

Beje, šio motociklo paskirtis – supermoto. Tai yra mišraus tipo lenktynės, iš esmės primenančios automobilinį ralį krosą: dalį dangos sudaro asfaltas, o dalį – žvyras.

„KTM Freeride E-SM“ nėra labai populiarūs, nes kainuoja... 11 750 eurų. Už tokią sumą išeina daugelis supermoto stiliaus motociklų, kuriais galima įveikti daugiau nei 50 kilometrų, o ir degalų papildymas trunka ne valandą, o minutę. Tad nenuostabu, jog visose trijose Baltijos šalyse iki šių metų elektrinių KTM motociklų buvo nupirkta mažiau, nei yra pirštų ant rankos.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektriniai „KTM Freeride E-SM“ motociklai
Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektriniai „KTM Freeride E-SM“ motociklai

Bandymas

Praėjusiais metais Lietuvoje išdygęs elektrinių transporto priemonių parkas „E-Power Park“ veiklą pradėjo siūlydamas nuomotis kartus, vėliau prisijungė dronai bei nuotoliniu pultu valdomi maži automobiliai. Visi prietaisai energiją gauna vieninteliu būdu – elektra. Šiemet prie jų prisijungė ir elektriniai motociklai – „KTM Freeride E-SM“.

„E-Power Park“ steigėjas Andrius Stepanavičius nusprendė įsigyti iškart penkis elektrinius motociklus ir juos nuomoti visiems susidomėjusiems. Jais kol kas siūloma pasivažinėti kartingo trasoje, o greitu metu ketinama padaryti trumpą atkarpą pasivažinėjimui miške, taip atkartojant tikrą supermoto trasą – dalis asfalto, dalis bekelės.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektrinis „KTM Freeride E-SM“ motociklas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektrinis „KTM Freeride E-SM“ motociklas

Sulaukus žinutės su pasiūlymu išbandyti šią naujovę, ilgai dvejoti buvo neįmanoma: proga gyvenimo tikslų sąraše padėti varnelę prie eilutės „išbandyti elektrinį motociklą“ pasitaikys ne kasdien.

Įspūdis? „Freeride E-SM“ išvaizda nepatyrusiam motociklininkui pernelyg nesiskiria nuo kitų benzinu varomų supermoto motociklų. Yra tik vienas nesunkiai pastebimas skirtumas: tiesiog mažiau visokių valdymo prietaisų.

Svoris jo nėra išskirtinis – 108 kg. Sėdynės aukštis – 88 cm. Tačiau kojoms nėra, ką veikti – jos čia skirtos tik pusiausvyros laikymui, nes nei pavarų, nei kojomis valdomo stabdžio elektrinis KTM neturi. Motociklo valdymo prietaisai kaip motoroleryje: dvi rankomis valdomos stabdžių rankenėlės bei rankena sukamas akceleratorius. Kiek keistai atrodo užvedimo raktelis, o norint motociklą įjungti, reikia tą raktelį dar ir pasukti. Tai perteklinis veiksmas – užtektų įtaisyti mygtuką, kuris įjungtų variklį, ir liktų tik sukti rankeną.

Tačiau įdomiausias dalykas – paprastumas. Juk motociklo valdymas iš esmės nesiskiria nuo dviračio – jeigu gali sėdėti ant vieno, nebus sunku ir atsisėsti ant kito. Tačiau nuo motociklo dalį pradedančiųjų atbaido pavarų dėžė: galvoti apie pusiausvyrą ir dar junginėti pavaras su betono kietumo batu nėra paprasta. O kur dar startavimas atleidžiant sankabą ir pasukant akceleratorių nei per daug (nes staigiai pagreitėjus nesuvaldysite motociklo), nei per mažai (nes užgesite).

Vienintelis keistas dalykas – garsas. Esu daug važinėjęs elektriniais automobiliais, kurie neskleidžia jokio garso, tačiau elektra varomas motociklas dėl savo pavaros sistemos skleidžia ganėtinai specifinį ir ne itin malonų garsą. Kai birbia benzininis jo motoras, tokių garsų negirdėti, tačiau elektrinis motoras veikia tyliau už nešiojamąjį kompiuterį, tad išryškėja visi kitų prietaisų skleidžiami garsai.

Elektrinis motociklas – dalykas, kurį rekomenduočiau išbandyti visiems dėl A kategorijos būtinumo dvejojantiems žmonėms. Kodėl?

Pirma – „E-Power Park“ yra tarsi „CityBee“ ar „Spark“, kur už keliolika eurų galima išbandyti naują ir daugeliui nepažįstamą transporto priemonę ir apsispręsti dėl panašios įsigijimo. Antra – elektrinį motociklą vairuoti taip pat paprasta, kaip ir motorolerį, tačiau kojomis apžergti motociklo kėbulą kur kas smagiau, nei sėdėti kaip ant taburetės. O toks trumpas pasivažinėjimas gali padėti apsispręsti, ar verta investuoti kelis šimtus eurų į A kategorijos vairavimo kursus.

VIDEO: Vairuoti elektrinį motociklą – tarsi dviratį

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis