Tačiau akivaizdu, kad toks eismo organizavimo „patobulinimas“ nukabinant „lenteles su rodyklėmis“ ir pakeičiant šviesoforų veikimo tvarką (pagrindinėje sekcijoje nurodant važiavimo kryptis bei pridedant papildomą sekciją), kelia vis daugiau chaoso. Akivaizdu, kad bent jau kol kas, kuo daugiau lentelių nukabinama, tuo daugiau chaoso.
Baltupio gatvėje – didžiulė spūstis
Pasak įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovės Miglės Bielinytės, Vilniuje jau pakeistos 42 lentelės, o liko dar 78. Sankryža, kurioje eismo reguliavimo tvarka pakeista paskiausiai – Baltupio ir Ateities g., ties buvusia „Ventos“ gamykla.
Čia antradienio rytą ir lankėsi 15min GAZAS žurnalistas. Nedramatizuojant situacijos galima trumpai pasakyti taip: vairuotojams susisuko galva, todėl jie tikrai nemoka važiuoti per pertvarkytą sankryžą. Dėl šios priežasties didėja rytinės spūstys – automobilių uodega užsisukusi net iki Geležinio Vilko gatvės viaduko!
Tiesa, reikia pripažinti, kad, skirtingai nei Pietų Amerikoje ar Rytų šalyse, garsiniai signalai variklių urzgimo neužgožia, nekantrūs pypsėjimai – tik pavieniai. Šioje suirutėje nemaža dalis vairuotojų stengiasi išlikti orūs ir supratingi – atlaidūs tiems, kuriems naujoji tvarka (ją matote lentelėse) vis dar neįkandama.
Važiuoja ir per raudoną
Filmuotoje medžiagoje išryškėjo ir kita tendencija. Jei dalis vairuotojų nedrįsta sukti į dešinę net ir degant pagrindiniam žaliam šviesoforo signalui (kai nedega papildoma sekcija), tai kita dalis važiuoja bet kaip. Netgi degant raudonam šviesoforo signalui ar mirksint geltonam. Tarsi norėtų kuo greičiau ištrūkti iš šios šviesoforų zonos.
Reikia atkreipti dėmesį, kad ši sankryža – viena paprasčiausių. Nes iš Baltupių g. sukant į dešinę (Ateities g.) net nereikia praleisti pėsčiųjų, nes ten nėra galimybės pereiti gatvę (ji atitverta tvora).
Gal reikia pasiskaityti KET?
Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos „Amplius.LT“ vadovas prisipažįsta, kad jam jau nusviro rankos beaiškinant naujų šviesoforų įrengimo taisyklių subtilybes:
„Visi žodžiai – kaip į sieną. Ar čia koks raketų mokslas, kurio neįmanoma suprasti? Vairuotojai turėtų tiesiog dažniau pasiskaityti KET, ir viskas bus aišku. Žinoma, lengviau burnoti, kad anksčiau buvo lengviau ir geriau važiuoti, kad čia dabar reikėjo keisti“.
Kuo turi vadovautis vairuotojai
Pasak įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovės Miglės Bielinytės, vairuotojams reikėtų mažiau blaškytis:
„Važiuodami sankryža, kurioje ant šviesoforų dar pakabintos baltos lentelės su žaliomis rodyklėmis, vairuotojai turėtų elgtis kaip iki šiol. Lentelės galioja tol, kol jos yra sankryžoje. Kai lentelės nebėra, vairuotojai turi stebėti naują tvarką ir remtis KET – kai kur atsiranda sekcijos, kai kur kitoks eismo organizavimas.“
Lentelės galioja tol, kol jos yra sankryžoje.
Pasak specialistės, didžioji dalis papildomų lentelių nuėmimo darbų netrikdant gruodį intensyvėjančio eismo bus baigti paskutinę šių metų savaitę, po Kalėdų laikotarpio. Papildomos sekcijos (deganti žalia rodyklė) ir kiti eismo organizavimo sprendimai, kurie atsiranda vietoje lentelių, bus diegiami palaipsniui, paaiškino M.Bielinytė.