Verslininkai kartu su Naujininkų, Panerių ir Vilkpėdės seniūnijų gyventojais bei vietos bendruomenių atstovais tvirtina, kad sprendimų dėl geležinkelio perėjų reikia kuo skubiau.
Pateikė pasiūlymą
„Kol Vilniaus miesto savivaldybė svarsto įvairius variantus, miestui pagalbos ranką ištiesė privatus investuotojas, pasirengęs tunelį įrengti savomis lėšomis. Deja, bet savivaldybė tokią iniciatyvą ne tik, kad atmeta, tačiau siekia perėją statyti mokesčių mokėtojų pinigais“, – teigiama bendrame jų išplatintame pranešime spaudai.
Teigiama, kad dar pernai metų pabaigoje privatūs investuotojai kreipėsi į Vilniaus merą Remigijų Šimašių ir pasiūlė savo lėšomis įrengti tunelį pėstiesiems, dviratininkams ir automobiliams – 3,5 m aukščio ir 9 m pločio. Juo galėtų pravažiuoti lengvieji ir specialios paskirties automobiliai – greitosios medicinos, priešgaisrinės pagalbos, policijos ir kt. O gyventojams nereikėtų daryti apie 15 km lankstą.
Komercinį pasiūlymą Vilniaus savivaldybei pateikė UAB „Vilniaus rentinys“ generalinis direktorius Danas Zykus. Jame rašoma apie siūlymą įrengti tunelį po geležinkelio magistrale Vilnius-Kaunas, kuris sujungtų Aukštuosius ir Žemuosius Panerius (Palionių ir Valkininkų gatves).
Miestui esą tunelis nekainuotų, nes būtų pastatytas ir tam tikrą laiką eksploatuojamas už privataus investuotojo lėšas, susimokėti reikėtų tik automobiliais juo važiuosiantiems. Tačiau tvirtinama, kad miesto valdžios atstovų pasiūlymas nenudžiugina.
Savivaldybė ignoruoja?
„Į oficialiai išsiųstą pasiūlymą įrengti perėją ir eksploatuoti gavome atsakymą, jog savivaldybė mėgins panašų projektą šiose apylinkėse įgyvendinti mokesčių mokėtojų pinigais“, – teigė verslininkas ir metro Vilniuje entuziastas Juozas Zykus.
Jam antrina ir vietos bendruomenių atstovai. „Su vietos gyventojais stebimės, kodėl savivaldybė metai iš metų nesugeba problemos išspręsti ir nieko nedaro, o kai atsiranda privatus investuotojas, kuris situaciją gelbėtų iš esmės, savivaldybė jį ignoruoja“, – kalbėjo bendruomenių aktyvistas ir susisiekimo specialistas Arimantas Račkauskas.
Jis 15min sakė galįs tik spėlioti, kodėl savivaldybei nepriimtinas verslininkų siūlomas projektas. O kol tunelio nėra, Panerių seniūnijoje esančios Zuikių ir aplinkinių gatvių gyventojai jau kelis dešimtmečius į mokyklą ir darbovietes yra priversti keliauti vos daugiau nei metro skersmens lietaus kanalizacijos vamzdžiu arba kirsti bėgius tam nepritaikytoje vietoje.
Vaikai, ypač mažesni, vamzdžio bijo, nes ten gali sutikti narkomanų, o vaikščioti bėgiais, kai nuolat visi yra įbedę nosis į telefonus, labai pavojinga.
Įtrauks į Bendrąjį planą
Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjas Linas Bartusevičius tvirtina, kad sostinės savivaldybė 2019-2020 metais planuoja įgyvendinti dviejų požeminių pėsčiųjų perėjų įrengimo Zuikių ir Iešmininkų gatvėse projektus. Projektus numatoma finansuoti Europos Sąjungos lėšomis.
Vilniaus savivaldybė 2019-2020 m. planuoja įgyvendinti dviejų požeminių pėsčiųjų perėjų įrengimo Zuikių ir Iešmininkų gatvėse projektus.
„Į savivaldybę yra kreipęsis ir privatus investuotojas su pasiūlymu savo lėšomis įrengti Valkininkų-Palionių gatvių jungtį – transporto tunelį po geležinkeliu. Susitikime su juo buvo konstruktyviai aptartos tokios infrastruktūros įrengimo galimybės, būtinų iki tol atlikti veiksmų seka. Kadangi potencialaus investuotojo kuriama infrastruktūra veiktų „Lietuvos geležinkelių“ valdomoje apsaugos zonoje, bei, kaip paaiškėjo aptarimų metu, būtų apmokestinama (t.y. būtų vykdoma komercinė veikla), galimam investuotojui buvo pasiūlyta principinius klausimus taip pat aptarti ir suderinti su „Lietuvos geležinkeliais“.
Savo ruožtu Vilniaus miesto savivaldybė nagrinėja galimybes Valkininkų-Palionių gatvių jungtį (transporto tunelį) po geležinkeliu įtraukti į Vilniaus miesto bendrojo plano sprendinius“, – teigė L.Bartusevičius.
A.Račkauskas neslėpė nuostabos išgirdęs tokius Vilniaus savivaldybės atstovo žodžius. Jo teigimu, susitikimas įvyko, tačiau tik su juo, o atsakymų esą jis tebelaukia. „Apie jokį konstruktyvumą negali būti kalbos. Džiugu, kad žiniasklaida pradeda domėtis kita puse“, – tvirtino jis.
O su „Lietuvos geležinkelių“ atstovais kalbėtasi, iš jų sulaukta atsakymo, kad bendrovė neprieštarautų tokios požeminės perėjos statyboms, vis dėlto galutinį žodį turėtų tarti Vilniaus miesto savivaldybė.
Šiuo metu Vilniaus savivaldybė rengia Zuikių gatvės perėjos investicinį projektą. Tiesa, ar tai bus tunelis, ar viadukas, kol kas nenuspręsta. „Iki gegužės pabaigos baigus rengti investicinį projektą paaiškės ir kokį variantą įgyvendinsime“, – 15min teigė Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Arūnas Visockas.
„Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento atstovas Tadas Valančius irgi patikino, kad eismo saugumas yra svarbiausias prioritetas visoje įmonių grupėje, todėl esą nors šiuo atveju tai yra miesto susisiekimo klausimas, palaikomas dialogas su Vilniaus savivaldybe bei Susisiekimo ministerija dėl eismo saugumo ties Zuikių gatve maksimalaus užtikrinimo.