Už ką moka?
„Vilniuje važiuojant anksti ryte į darbą 16 maršruto troleibuse iškrito durys. Išvažiuojant iš stotelės ir užsidarant jos tiesiog nukrito vidun ant grindų, gerai, kad tuo metu nebuvo šalia stovinčių žmonių, vaikų, važiuojančių į mokyklą“, – apie įvykį 15min pranešė vilnietis Saulius, prisipažinęs, kad viešuoju transportu naudojasi retai, gal dėl to įvykis jį taip nemaloniai nustebino.
„Šiandien teko važiuoti į darbą, nes palikau automobilį servise. Žinoma, džiaugiuosi, kad yra toks dalykas kaip viešasis transportas, bet negaliu suprasti, kodėl žmonės turi mokėti už važiavimą kiauru, surūdijusiu ir nuolat lūžtančiu sovietiniu transportu. Kur tie pinigai, kuriuos žmonės sumoka pirkdami bilietus, o ir visi mes mokame mokesčius. Aš nekalbu apie naujus troleibusus ar autobusus, kalbu apie senus kledarus, kurių yra daugiausia. Teko ne kartą matyti važiuojantį autobusą, kuris baisiai dūmija. Ir niekas nebaudžia už tai, leidžia toliau važinėti gatvėmis ir teršti orą, neatima techn. apžiūros, kas tikrai grėstų automobilio vairuotojui“, – piktinosi vyras.
Pastaruoju metu sostinės viešasis transportas sulaukia daug priekaištų ir dėl to, kad per lietų rizikinga autobusuose ar troleibusuose prisėsti – sėdynės būna šlapios.
Troleibusai seni
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) komunikacijos vadovės Rasos Norkienės atsiųstame komentare teigiama, kad penktadienio rytą 16 maršruto troleibusui 2613 sustojime atidarant trečias duris lūžo apatinį durų veleną laikantis varžtas ir viena durų pusė išsviro.
„Vairuotojas turėjo nutraukti reisą ir grįžti į parką, todėl atsiprašome visų keleivių už nepatogumus. Šis „Škoda“ 14TR troleibusas Vilniaus gatvėmis važiuoja nuo 1996 metų. Visiems eksploatuojamiems troleibusams kartą per mėnesį vykdomas pilnas techninis aptarnavimas, šiai transporto priemonei jis bus paankstintas viena savaite“, – teigiama bendrovės komentare.
Šiuo metu „Vilniaus viešasis transportas“ eksploatuoja 252 troleibusus, kurių amžiaus vidurkis 21,9 metai, – teigia VVT.
Pasak VVT remonto dirbtuvių inžinierių, per metus pasitaiko keletas tokių gedimų. Panašus gedimas yra įvykęs gegužės mėnesį kitam to paties tipo troleibusui. Gegužės mėnesį 15min rašė apie atvejį 7 maršruto troleibuse, kai durys vos neužkrito ant stotelėje norėjusio išlipti keleivio. Su tokiomis persikreipusios durimis troleibusas pavažiavo dar vieną stotelę, kurioje išlipęs jaunas vyras pirštu parodė problemą vairuotojui.
„Panašių atvejų ateityje išvengsime atsinaujinę troleibusų parką kito rudens pradžioje. Šiuo metu jau vykdomos naujų troleibusų viešųjų pirkimų procedūros, kurie bus įsigyti pasinaudojant ES fondų lėšomis. Paskutinį kartą didesnis skaičius naujų troleibusų Vilniuje buvo nupirktas 2004-2006 metais. Tuomet įsigyti 45 nauji modernūs žemagrindžiai „SOLARIS Trollino 15AC“ troleibusai. Šiuo metu „Vilniaus viešasis transportas“ eksploatuoja 252 troleibusus, kurių amžiaus vidurkis 21,9 metai“, – teigia VVT.
Viešasis transportas sostinėje po truputį atsinaujina. Mieste jau važinėja keli nauji privataus vežėjo autobusai. Pagal sutartį iki kitų metų pavasario jų iš viso turėtų būti beveik 100. Naujo vežėjo parinkimo konkursą, sudarytą iš dviejų etapų, laimėjo dviejų bendrovių – UAB „Transrevis“ ir Latvijos „Rīgas mikroautobusu satiksme“ – konsorciumas.
Į sostinės gatves kitąmet išriedės ir dar 150 naujų autobusų. Atvirą tarptautinį konkursą laimėjo ūkio subjektų grupė „Solaris Bus & Coach S.A.“ ir AB DNB Bankas. Išperkamosios nuomos būdu bus įsigyta 150 naujų – 100 dviašių ir 50 triašių žemagrindžių autobusų.