Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniaus priemiesčių gyventojams – išbandymas vakariniu aplinkkeliu

Kol vieni vilniečiai su šypsena stebi Vilniaus vakarinio aplinkkelio 3 etapo statybas, kiti keiksnoja jas dėl padidėjusių spūsčių. O šalia pačių statybų gyvenantys sostinės priemiesčių gyventojai šį laiką vadina tikru išbandymu, nes pasiekti miestą jie gali tik tokiais laikinais keliais, kuriais pavažiavus kelis šimtus metrų tesinori su visu automobiliu atsidurti plovykloje.

Tokiomis nuotaikomis pastaraisiais mėnesiais gyvena šalia Vilniaus esančių Buivydiškių gyventojai. Į 15min.lt redakciją kreipėsi čia gyvenantis Rolandas, kuriam kasdien tenka nuvažiuoti iki Vilniaus. Dabar ši trumpa buvusi kelionė išties neatrodo maloni.

Neteko gatvės

„Esu Zujūnų seniūnijos, Buvydiškių, kuriose yra apie 150 namų, gyventojas. Su Justiniškėmis, iki kurių maždaug 1 km, mus jungė puiki, miesto prižiūrima, asfaltuota Sūduvių gatvė ir mes ja puikiai veždavome vaikus į mokyklas, važiuodavome į miesto centrą bei vargo nematėme.

Bet rugsėjo mėnesį ši gatvė pusiaukelėje buvo be ceremonijų uždaryta ir pakabinti ženklai, kad mes turime naudotis apylanka per Zujūnus ar Gineitiškes. Kad tai sudaro maždaug 3-4 papildomus kilometrus, dar būtų galima kentėti, bet reikia pastebėti, kad iš to duobėto neapšviesto ir Vilniaus rajono savivaldybės netvarkomo jau dešimtmetį Buivydiškių kelio vienas kilometras tarp tvenkinių yra baisus molio ir košės išmaltas, purvais besitaškantis duobių išvagotas vieškelis, kuriuo pravažiavus, ko gero, nebūsi įleistas net į „Statoil“ degalinės plovyklą, apie poveikį važiuoklei jau nekalbu, o taip pat laiko sąnaudas, ypač ryte piko valandomis ir dar kai tamsu“, – skundėsi Buivydiškių gyventojas.

Įsitikinome patys. Kelias veda per aplinkkelio statybvietę, juo naudojasi ir kelininkų technika, tad pravažiavus vos kartą teko automobiliui ieškoti plovyklos.

Kentėtų, bet gatvės neatgaus

Vakarinis aplinkkelis Vilniui itin svarbus, tikimasi, kad jį pabaigus ir sujungus Oslo gatvę prie Gariūnų tilto su Ukmergės plentu už Perkūnkiemio gerokai sumažės eismo srautai per Vilniaus miestą. Ypač atsikvėpti turėtų Lazdynai, Karoliniškės, kiti prie Laisvės prospekto esantys rajonai, taip pat mažiau automobilių, ypač sunkiasvorių, važiuos Geležinio Vilko gatve. Tad nepatogumus iki statybų pabaigos gal verta tiesiog iškentėti?

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Buivydiškių gyventojams – išbandymas Vilniaus vakariniu aplinkkeliu
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Buivydiškių gyventojams – išbandymas Vilniaus vakariniu aplinkkeliu

Buivydiškėse gyvenantis Rolandas tam neprieštarauja. Tačiau pradėjęs domėtis savo keliu į Vilnių, jis staiga sužinojo, kad net ir pabaigus aplinkkelį situacija jam ir jo kaimynams nepagerės.

„Kadangi niekas nieko neaiškina, jokios informacijos apie situaciją statybų fronte neteikia, susiradau UAB „Kauno tiltai“ statybvietę ir uždaviau ten klausimą: kodėl nėra padarytas vietinis asfaltuotas poros šimtų metrų ilgio apvažiavimas, kol bus pastatyta taip vadinama Dobilo kilpa, kuri turėtų sujungti nuvažiavimą nuo apvažiavimo su Sūduvių gatve, kaip yra padaryta analogiškoje vietoje Pavilnionių gatvėje, Gineitiškėse, kur automobilių srautai yra apylygiai, taip buvo padaryta ir Pilaitės prospekte antro etapo statybų metu, tuo pačiu ženkliai pabloginant ilgam laikotarpiui gyvenimo sąlygas gyventojams, ką draudžia Lietuvos civilinė teisė? Kodėl neprižiūrima ar blogai prižiūrima apylankos gruntinio vieškelio dalis?

Man buvo atsakyta, kad vietinis apvažiavimas nebus daromas, kadangi Sūduvių gatvės dalies nuo Dobilo kilpos iki Justiniškių Taikos-Rygos gatvių sankryžos išvis nebebus ir nuvažiavimo nuo Dobilo kilpos į Justiniškes niekas nestatys, nes tai nenumatyta, ką parodė ir ant sienos kabančiame projektiniame brėžinyje. O tai reiškia, kad tie daugiau nei šimto namų gyventojai staiga tiesiog atkertami nuo tiesioginio susisiekimo su miestu net nesiteikiant paaiškinti, kodėl“, – pokyčius bandė suprasti Rolandas.

Informacijos turėjo pakakti

Vienas kilometras tarp tvenkinių yra baisus molio ir košės išmaltas, purvais besitaškantis duobių išvagotas vieškelis, kuriuo pravažiavus, ko gero, nebūsi įleistas net į „Statoil“ degalinės plovyklą, – skundėsi Rolandas.

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento vadovas Virginijus Pauža tikina, kad Buivydiškių gyventojams susisiekimas su sostine tikrai bus geras, tereikia pabaigti darbus.

„Buivydiškių ir Zujūnų rajonų transportiniam aptarnavimui numatyta: Šiaurinės gatvės jungtis su Sūduvių gatve ir Rygos gatvės jungtis su Helsinkio gatve. Šiaurinėje dalyje išlieka esama Gineitiškių gatvė, pietinėje dalyje – Sidaronių gatvė. Taigi, iš viso numatomos net keturios jungtys su Buivydiškių ir Zujūnų rajonais, kas bus visiškai pakankama jų poreikiams realizuoti.

Minima Talino gatvė, jungusi Rygos ir Sūduvių gatves buvo laikino pobūdžio, iki Vakarinio Vilniaus miesto aplinkkelio statybos pradžios. Ją dabar turi pakeisti jau anksčiau minėtos jungtys. Patys viadukai ir transporto mazgas bus užbaigti su Vakarinio aplinkkelio statyba.

Iš viso numatomos net keturios jungtys su Buivydiškių ir Zujūnų rajonais, kas bus visiškai pakankama jų poreikiams realizuoti, – sakė V.Pauža.

Pagrindiniam nenutrūkstamam susisiekimui su Vilniaus miesto teritorija išlieka Gineitiškių ir Sidaronių gatvės bei Sūduvių gatvės jungtis su vakariniu aplinkkeliu, per kurį bus galima patekti į visus pagrindinius miesto rajonus“, – aiškino V.Pauža.

Tiesa, Šiaurinės gatvės nuo Vakarinio aplinkkelio iki Ukmergės gatvės kol kas net techninio projekto nėra – šiuo metu jį pradeda rengti „Vilniaus planas“.

Tačiau V.Pauža nesutinka, kad gyventojams galėjo trūkti informacijos apie aplinkkelio statybas ar eismo pokyčius jų metu. Esą aplinkkelio projekto viešinimo procedūros vyko detaliojo plano rengimo metu pagal tuo metu galiojusius teisinius aktus, o gyventojai su detaliuoju planu buvo pažindinami net apie ketverius metus. Ypač daug priekaištų ir nepasitenkinimo išsakė Gudelių, Karoliniškių ir Lazdynų gyventojai, apie tai plačiai kalbėta žiniasklaidoje.

Oficiali vakarinio aplinkkelio statybų pabaiga numatyta 2017 metų balandį, tačiau tikimasi pagrindinius darbus pabaigti kitų metų pabaigoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos