Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Vilnius pokyčių gatvėse sugalvoja kasdien – bando įrengti dar vieną žiedą

Pastaruoju metu eismo dalyviai nuolat sulaukia pokyčių Vilniaus gatvėse. Siaurinamos eismo juostos, tarp jų sodinami želdynai. O Naujamiestyje dar kitokie sprendimai – vietoj sankryžų čia atsiranda žiedai. Vienas toks pakeitė eismą Vytenio ir Naugarduko g. sankirtoje, dar vienas nupieštas šviesoforu reguliuojamoje Vytenio ir T.Ševčenkos g. sankryžoje. Tiesa, čia dar tik vertinama situacija.
Vytenio – T. Ševčenkos gatvių sankryža pertvarkoma į žiedinę sankryžą
Vytenio - T. Ševčenkos gatvių sankryža pertvarkoma į žiedinę sankryžą

Apie neseniai perdarytą (perpieštą) Naugarduko ir Vytenio gatvių sankryžą, kuri staiga pavirto žiedine, 15min jau rašė.

Informacijos pasigęsta

Šią Naujamiesčio sankryžą kasdien kerta tūkstančiai automobilių, o po ten vykusių darbų daugelis vairuotojų sulaukė to, ko mažiausiai tikėjosi: prieš įvažiavimą į sankryžą vairuotojus pasitiko naujai sustatyti ženklai, nurodantys eismą ratu, bet pirminis kelio vaizdas beveik nepakito.

Vienintelė užuomina į žiedinę sankryžą šioje vietoje kurį laiką tebuvo ant kelio nubraižytas apskritimas.

Tiesa, vėliau, straipsniui jau pasirodžius, žiedas buvo patobulintas ir nupiešto apskritimo viduje įrengta saugos sala.

„Man atrodo, ten pagrindinė gatvė daugybę metų buvo Naugarduko. Tvarkė tą sankryža ganėtinai ilgai, lyg ji kažką spręstų miesto eismo kontekste. O kai užbaigė, še tau – nupiešė magišką apskritimą (sako nuo raganų padeda) ir sudėjo ženklus. Dabar tikisi, kad vairuotojai taip paprastai lyg niekur nieko ims ir važiuos tuo rateliu?

Dauguma Naugarduko gatve važiuoja tiesiai net nestabdydami, nors ji dabar šalutinė važiuojančiųjų žiedu atžvilgiu. Gal visgi buvo galima kažkaip viešinti tokį eismo pakeitimą? Gal kokią savaitę pastatyti policijos ekipažą?

VIDEO: Eismo chaosas Vytenio ir Naugarduko gatvių sankryžoje Vilniuje, ją pavertus žiedine

Žmonės po ilgų metų pandemijos, psichologinė atmosfera visuomenėje sudėtinga, o čia kardinaliai kaitalioja eismą ir paskui stebisi, kad žmonės pyksta“, – apie naują sankryžą kalbėdamas nuostabos neslėpė saugaus vairavimo ekspertas Artūras Pakėnas.

Nupiešė dar vieną

Dabar štai Naujamiestyje, toje pačioje Vytenio gatvėje, nupieštas dar vienas žiedas. Kaip pasakojo sankryžoje tarp pastarosios ir T.Ševčenkos g. apskritimą pastebėjęs vilnietis, čia situacija stebina dar ir tuo, kad šiuo metu sankryžoje eismą reguliuoja šviesoforas, tad negi jį naikins? O tai esą būtų šis tas naujo Vilniaus mieste.

Tačiau Vilniaus savivaldybė ramina – esą kol kas nerimauti dėl dar vieno pokyčio Naujamiestyje anksti.

„Šiuo metu tiesiog yra nubraižytas apskritimas, leidžiantis vertinti situaciją, parametrus ir žiedinės sankryžos galimybę. Kol kas jokie fiziniai darbai nėra ir greitu metu nebus atliekami, žiedinės sankryžos atsiradimas šioje vietoje taip pat nėra patvirtintas. Apie pokyčius, kaip ir visuomet, pranešime“, – komentare 15min tvirtina Vilniaus miesto savivaldybė.

Taip pat savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas Paulius Vaitekėnas informavo, kad „tęsiant darbus Naujamiestyje ir gatves pertvarkant į saugesnes bei ramesnes, kitoje Naujamiesčio vietoje, Naugarduko ir Vytenio gatvių sankryžoje eismas perorganizuotas – sankryža tapo žiedine, o apie tai praneša ir kelio ženklai.“

„Įrengus laikinąsias ženklinimo priemones žiedinės sankryžos centre pastebėjome, kad sankryžą vairuotojai įveikia lėčiau, įvertinę situaciją, o tai sukuria papildomą saugumą“, – teigiama komentare.

Šiuo metu tiesiog yra nubraižytas apskritimas, leidžiantis vertinti situaciją, parametrus ir žiedinės sankryžos galimybę.

Sąrašo, kurios gatvės bus siaurinamos, nepateikia

Šie pokyčiai Vytenio gatvės sankryžose – ne vieninteliai mieste pastaruoju metu. Konstitucijos prospekte vietoj papildomo asfalto pasodinti medžiai. Siaurėja gatvės ir kitose vietoje.

Štai nuovažos nuo Ozo gatvės į Geležinio Vilko gatvę miesto centro link siaurėjo tiek, kad mikroautobusų vairuotojai baiminasi netilpsią. Esą ir poreikis tokio siaurinimo nelabai suprantamas.

Tačiau paprašyta pateikti visą mieste siaurinamų gatvių sąrašą Vilniaus miesto savivaldybė to nepadarė. Kaip sako – „peržiūrimos visos gatvės ir, jei jose yra perteklinio asfalto plotai, tokių gatvių važiuojamoji dalis bus siaurinama“.

Dėl to daugumoje gatvių, kuriose buvo panaikintas perteklinis asfaltas, ir atsirado želdinimas, papildomos tvarkingos parkavimo vietos, platesni pėsčiųjų bei dviračių takai.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus Konstitucijos prospekte – medžių sodinimo talka
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus Konstitucijos prospekte – medžių sodinimo talka

Kaip pavyzdžiai pateikiamos Žirmūnų, Didlaukio gatvės, taip pat šiuo metu tvarkomos Vaduvos, Gerosios Vilties gatvės, kurios esą taps patogesnės ir saugesnės visiems eismo dalyviams.

„Kol vyko darbai nuovažose, tikrai galėjo būti nepatogumų, tačiau nuovažos pertvarkytos taip, kaip reikalauja statybos techniniai reglamentai, įvertinus ten važiuojantį srautą, radiusus. Reiktų paminėti, kad ten – vienos juostos nuvažiavimai, kurie kadaise buvo įrengti gerokai platesni, tvarkant juos sumažintas perteklinio asfalto kiekis.

Žinoma, būtų galima atnaujinti plačiau, tuomet paženklinti nenaudojamus asfalto plotus, tačiau tai nebūtų efektyvu ir ekonomiška“, – tikina Vilniaus savivaldybės vyriausiasis miesto inžinierius Antonas Nikitinas.

Jo teigimu, „kalbant apie kitus „siaurinimus“ – pačios gatvės dažniausiai mieste nėra siaurinamos, iki teisės aktuose numatytų parametrų siaurėja eismo juostų plotis, taip užtikrinant ir miestietišką greitį gatvėse“.

Žinoma, būtų galima atnaujinti plačiau, tuomet paženklinti nenaudojamus asfalto plotus, tačiau tai nebūtų efektyvu ir ekonomiška.

„Tokie pokyčiai įvyksta daugelyje tvarkomų miestų gatvių – pvz. Didlaukio, Žirmūnų, Šaltkalvių, Naugarduko, Ševčenkos. Visos gatvės, kurios tvarkomos, peržiūrimos, kad eismo juostų parametrai atitiktų judėjimo greitį ir transporto sudėtį, tačiau nei vienoje jų eismo juostų skaičius nesumažėjo“, – aiškino savivaldybės atstovas.

Viso sąrašo, kuriose gatvėse eismo juostos jau susiaurintos, 15min iš savivaldybės gauti irgi nepavyko.

Pagal naujus principus

Prieš kelias savaites Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė 12 principų, pagal kuriuos projektuojamos gatvės. Tuomet meras Remigijus Šimašius feisbuke rašė:

„Gatvė – pagrindinė miesto viešoji erdvė. Nežinau kaip jus, bet manęs Vilniaus gatvių standartas kol kas netenkina. Iš daugelio gatvių – ir suremontuotų, ir remonto besiprašančių – mes vis dar atskiriame, kad esame posovietinėje erdvėje.

Tai pradedame keisti – sukūrėme naują Gatvių standartą. Standartas, kurį pamažu jau pradedame taikyti, kai bus įdiegtas pilnai, padarys miestą dar gerokai jaukesnį, žalesnį ir patogesnį. Visiems.“

Dėkodamas šių principų kūrėjų komandai, kuri, mero teigimu, dirbo metus, R.Šimašius išskyrė ne tik savivaldybės darbuotojus, bet ir „Do Architects“ bei savo žmoną Gilmą Teodorą Gylytę ir jos kolegas, aplinkos ministrą ir dar keletą institucijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos