Vokietija uždegė žalią šviesą elektrinių paspirtukų eismui keliais, bet ne šaligatviais

Europoje sparčiai augant paspirtukų gerbėjų skaičiui, Vokietija penktadienį nusprendė leisti šios transporto priemonės eismą gatvėmis ir dviračių takais, tačiau uždraudė jais riedėti šaligatviais, kad apsaugotų pėsčiuosius. Po intensyvių diskusijų dėl kelių eismo saugumo ir poveikio eismui, Vokietijos parlamento aukštieji rūmai patvirtino transporto ministro Andreaso Scheuerio pasiūlymą leisti „elektra varomų transporto priemonių“ eismą keliais.
Dviračių takas susikerta su gatve
Dviračių takas susikerta su gatve / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Elektriniai paspirtukai didžiausiame Europos ūkyje abejingų nepalieka ir yra arba garbinami, arba nekenčiami.

„Vokietiją suskaldė elektriniai paspirtukai. Retai kada nauja technologija sulaukia tokio didelio populiarumo – ir tokio stipraus atmetimo“, – pažymėjo Vokietijos informacinių technologijų federacijos „Bitkom“ prezidentas Achimas Bergas.

Visgi dėl kilusio politikų, policijos profsąjungų ir draudimo bendrovių pasipiktinimo, A.Scheueris buvo priverstas atsisakyti savo pradinio pasiūlymo leisti važiuoti elektriniais paspirtukais šaligatviais.

Šaligatviais elektriniais paspirtukais bus galima važiuoti tik išimtiniais atvejais, kai tai aiškiai leis atitinkami ženklai.

Šios transporto priemonės naudotojai privalės neviršyti 20 kilometrų per valandą greičio ir būti ne jaunesni nei 14 metų.

Prilygtų „Ferrari“?

Penktadienį priimtas Vokietijos sprendimas atveria rinką judumo bendrovėms, skubančioms pasiūlyti paspirtukų nuomos paslaugas Vokietijos gyventojams, įskaitant Berlyne įsikūrusį startuolį „Tier“ bei Švedijos „Voi“, kurios varžosi su Jungtinių Valstijų bendrovėmis „Lime“ ir „Bird“, šiuo metu dominuojančioms sparčiai augančiame sektoriuje.

Vokietija, kuri pasižymi daugiausiai lygiomis ir urbanizuotomis vietovėmis bei gerai išvystytu dviračių takų tinklu, yra potenciali aukso kasykla elektrinių paspirtukų nuomotojams, laukiantiems galimybėms išskleisti sparnus.

„Galime tikėtis pašėlusių lenktynių. Bendrovė, pajėgsianti pirmoji įtikinti gyventojus, užkariaus rinką“, – pareiškė Frankfurto eismo administracijos atstovas spaudai Hansas Preisslas.

Visgi ekonominį elektrinių paspirtukų rinkos modelį dar reikia tobulinti, penktadienį įspėjo tyrimą atlikusi bendrovė „Boston Consulting Group“.

„Jei rinkos augimas atitiktų transporto priemonių pagreitį, paprastas elektrinis paspirtukas – naujausias atsakymas į judumo poreikį mieste – prilygtų „Ferrari“, – pareiškė „Boston Consulting Group“, prognozuojanti, kad „tokioje perpildytoje rinkoje“ nebus išvengta susijungimų.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Dviračių takas susikerta su gatve
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Dviračių takas susikerta su gatve

Net Vokietijos automobilių gamybos milžinė „Volkswagen“ svarsto galimybę įtraukti elektrinius paspirtukus į dalijimosi automobiliais schemą jau šių metų pabaigoje.

Visgi elektrinių paspirtukų antplūdis gali sustiprinti kovą už vietą Vokietijos gatvėse, ypač atsižvelgiant į tai, kad dviračių asociacijos jau seniai reikalauja daugiau ir platesnių dviračių takų.

Savaitinis žurnalas „Der Spiegel“ įspėjo, kad dviratininkams ir elektrinių paspirtukų naudotojams gali būti sunku išsitekti dviračių takuose, „tuo tarpu kai pustuščiai automobiliai ir toliau užims kelius“, rašė žurnalas, turėdamas galvoje vokiečių meilę dideliems automobiliams.

„Neišvengiami“ konfliktai

„Konfliktai neišvengiami“, – ketvirtadienį pareiškė socialdemokratė Anke Rehlinger ir pridūrė, kad reikės „nuolatinių“ pastangų apibrėžti naujas taisykles elektrinių paspirtukų naudotojams.

A.Scheueris yra pavadinęs šią transporto priemonę „gera papildoma alternatyva“ automobilių perpildytuose Vokietijos miestuose, tačiau jų naudojimas keliuose gali kelti ir su sveikata susijusių rūpesčių.

„Elektriniai paspirtukai yra labai pavojingi miesto eismui – viena iš priežasčių yra ta, kad kiti eismo dalyviai labai sunkiai prisitaiko prie jų“, – kalbėjo Vokietijos ortopedų ir traumų chirurgų draugijos narys Christopheris Speringas laikraščiui „Neue Osnabrücker Zeitung“.

Taip pat nerimaujama, kad dviratininkai gali būti išstumti iš specialiai jiems skirtų dviračių takų.

„Dviračiams skirta eismo dalis, kuri ir taip jau yra labai suvaržyta, neturėtų būti varžoma dar labiau“, – pareiškė aplinkosaugos grupės BUND eismo ekspertas Jensas Hilgenbergas.

O dienraštis „Maerkische Oderzeitung“ pareiškė, kad Vokietijos miestai turi pasirinkimą – arba „rizikuoti sukelti chaosą ir net karą tarp transporto rūšių“, arba pirmenybę suteikti dviratininkams, elektrinių paspirtukų naudotojams ir pėstiesiems, „skausmingai suvaržant vairuotojus“ centrinėse miestų zonose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis