Vyriausybė pakeitė savo nutarimą, kuris įpareigojo tokias rodykles pašalinti nuo šių metų sausio.
Išvakarėse susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius žadėjo senąją tvarką grąžinti metams, tačiau Ministrų kabinetas galiausiai nusprendė neįtvirtinti jokio termino.
Premjeras Saulius Skvernelis piktinosi, kad savivaldybėms davus penkerių metų laikotarpį kai kurios apie problemas pranešė pakeitimams įsigaliojus.
„Jeigu būtų tinkamai pasiruošta, tuo pasiruošimo laikotarpiu būtų tinkamai identifikuota, kad štai yra gatvės, sankryžos, kuriose neįmanoma be didelių investicijų ar kardinalių sprendimų užtikrinti pralaidumo, buvo galima kreiptis prieš metus, prieš pusmetį į Vyriausybę ir sakyti [...]. Buvo tą galima išspręsti civilizuotu būdu, ne papildomais klausimais. Bet kaip visada laukiama iki paskutinės nakties“, – apgailestavo jis ir teigė, kad dabar į procesą bus įtraukti ekspertai.
Ministras pirmininkas darė prielaidą, kad ankstesnė Vyriausybė, priėmusi sprendimą naikinti žaliąsias rodykles sankryžose, buvo suklaidinta, ir žadėjo analizuoti situaciją.
„Mes labai atidžiai žiūrėsime į manipuliavimą statistika, kada bandoma prisidengti statistiniais duomenimis. Pasirodo, kad policija neturėjo tokių duomenų apskritai, kad avaringumo klausimai čia kažkaip susiję. Galiausiai ir tyrimai įvairūs atliekami nuasmeninti, bandoma prisidengti Europos teisėmis, kurios nėra. Reikia atidžiai žiūrėti. Matyt, ankstesnė Vyriausybė irgi buvo, švelniai tariant, suklaidinta tais argumentais“, – po Vyriausybės posėdžio spaudos konferencijos metu teigė S.Skvernelis.
Matyt, ankstesnė Vyriausybė irgi buvo, švelniai tariant, suklaidinta tais argumentais.
„Tai yra blogas pavyzdys teisėkūros prasme, bet reikia tas klaidas taisyti“, – pridūrė Vyriausybės vadovas.
Žaliosios rodyklės dešinįjį posūkį automobiliams, kaip ir anksčiau, leis esant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdys pėsčiųjų saugumui, kitų transporto priemonių eismui.
J.Narkevičius posėdyje tvirtino, kad dauguma savivaldybių bendradarbiaudamos su ministerija pasirengė pakeitimams ir jokių galimų nesklandumų nebuvo numatyta, o problemų kilo tik Vilniaus savivaldybėje.
„Atėjus sausio 1 dienai, ypač Vilniaus mieste, vykdant situacijos monitoringą, nustatėme, kad yra didelis vairuotojų nepasitenkinimas, iš esmės dėl to, kad panaikinus dešiniojo posūkio lenteles padidėjo transporto spūstys, eismo pralaidumas sumažėjo“, – tvirtino jis.
Anot jo, tai nutiko, nes Vilniuje „nebuvo performuoti šviesoforai, nebuvo organizuoti eismo sistemos pakeitimai“. Iš viso žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120-yje sankryžų. Nuėmus rodykles, 52-ose buvo numatyti pakeitimai, įskaitant naujų sekcijų įrengimą, šviesoforų perprogramavimą, tačiau ne visur tai padaryta.
Nors nutarime jokio laikino termino nenumato, ministras pabrėžė, kad lentelės kai kuriose sankryžose bus leidžiamos laikinai, „kol bus atlikti numatyti darbai“, žaliosios rodyklės taip pat būtų įrengtos ten, kur eismo problemų neįmanoma išspręsti keičiant infrastruktūrą.
J.Narkevičius pabrėžė, kad galutinį sprendimą dėl rodyklių įrengimo konkrečiose sankryžose priimtų ministerija ir jos valdoma Transporto kompetencijų agentūra. Vilniaus valdžia tokiu siūlymu nebuvo patenkinta ir siekė, kad dėl rodyklių įrengimo vietos galėtų priimti sprendimus pati.
„Jei matome, kad inžineriškai nebus galima išspręsti ne tik Vilniuje, bet ir kitur, tos išimtys tikrai gali likti, bet jos turi būti derinamos su ekspertais, mokslininkais, eismo saugumo specialistais, o ne paliktos savivaldai spręsti savarankiškai, be argumentų, jokių kriterijų“, – teigė S.Skvernelis.
Tiek premjeras, tiek kiti ministrai turėjo priekaištų Vilniaus savivaldybei ir dėl naujo eismo reguliavimo žiedinėse sankryžose. Pasak premjero, tai sukėlė spūstis netgi aplinkkeliuose.
Dešinįjį posūkį leidžiančių rodyklių Lietuvos sankryžose neliko nuo sausio, tačiau didžiųjų miestų savivaldybės sako, kad tai padidino eismo spūstis, o sprendimo nauda yra abejotina.
Susisiekimo ministerija, 2014-aisiais pasiūliusi naikinti rodykles, remiasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su vadinamosiomis žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.