„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Žieminių padangų galvosūkis: ar elektromobiliams reikia kitokio žieminio „apavo“?

Nors visos padangos atrodo panašiai, tačiau žinovai galėtų valandų valandas pasakoti apie skirtumus ir jų tinkamumą vienokioms ar kitokioms sąlygoms. Kaip nepasiklysti padangų pasaulyje ir teisingai pasirinkti žieminius automobilio „batus“ „Žinių radijo“ laidos „Žalia rodyklė“ vedėjas Vitoldas Milius kalbėjosi su lenktynininku ir padangų ekspertu, „Continental“ atstovu Lietuvoje Pauliumi Macevičiumi.
Metų automobilis: bandymai bekelės trasoje „Snow arenoje“
Metų automobilis: bandymai bekelės trasoje „Snow arenoje“ / Vytauto Pilkausko nuotr.

– Automobilių pasaulyje permainų yra nuolat ir jų labai daug, o ar padangų gamintojų pasaulyje vyksta kokios nors permainos?

– Padangos vis dar juodos ir apvalios, atrodo išoriškai taip pat, bet kaip ir visa automobilių industrija, jos keičiasi. Daugėja elektromobilių, kurie yra sunkesni už automobilius su vidaus degimo varikliais, todėl keičiasi ir padangos. Išoriškai tai nėra matoma, bet padangos keičiasi. Galiu drąsiai pasakyti, kad elektromobiliams reikalingos visiškai kitokios padangos.

– Kaip ši elektromobilių tendencija keičia padangas ir kodėl jiems netinka tos tradicinės padangos?

– „Continental“ kaip vienas didžiausių gamintojų ne vakar išgirdo, kad elektromobiliai populiarės, mes jau kurį laiką dirbame prie savo gaminių, kad jie būtų maksimaliai gerai adaptuoti. Mes jau išsprendėme kelis klausimus, kurių galbūt kiti gamintojai dar nėra pilnai išsprendę. Ypač tai liečia žiemines padangas. Pirmuosius iššūkius, kurie susiję su didesniu elektromobilių svoriu ir sukimo momentu, esame beveik išsprendę. Žinoma, tos padangos bus tobulinamos nuolat, kad maksimaliai atitiktų visus kriterijus.

– Kaip turėtų elgtis žmogus, kuris turi elektromobilį ir šiai žiemai yra susimontavęs tiesiog įprastas padangas?

– Tai yra visuma kriterijų, kurie keičiasi esant dideliam automobilio svoriui ir sukimo momentui, variklio garsui neužgožiant padangų garso. Pradedame nuo padangos karkaso, šoninės sienelės, lamelių išdėstymo padangos rašte. Inžinieriai dirba prie to, kad padanga būtų tvirta, jos rida būtų didelė, maksimaliai gerai sukibtų su keliu ir būtų kuo labiau tyli.

Padanga per sekundę apsisuka daugelį kartų, todėl tas protektoriaus raštas, kurį žiūrėdami į padangą parduotuvėje mes matome statiškai, nieko nepasako. Tai tas pats, kas žiūrint į plokštelę pasakyti, kaip ji groja.

Padangų gamintojai turi didžiulį privalumą, nes bendradarbiaudami su automobilių gamintojais žino, kokie modeliai bus išleisti, kokie bus svoriai. Tuomet padangas galima pritaikyti prie poreikių, kokių padangų reikės. Nėra taip, kad nusipirkę elektromobilį turite griebtis už galvos ir žiemą nevažinėti, nes nėra padangų. Padangų tikrai yra.

– Yra žmonių, kurie taupo ir montuoja visiškai bet kokias žiemines padangas motyvuodami tuo, kad nedaug važiuoja. Kartais tokie sprendimai pasibaigia kuo nors blogu. Tačiau padangų pasirinkimas yra – gerą naują padangą tikrai galima įsigyti neišleidžiant jai krūvos pinigų. Kaip tam žmogui išsirinkti tinkamas padangas?

– Kiekvienas gaminys turi savo paskirtį. Žieminė skirta žiemai, vasarinė – vasarai. Mes turime ir tas universalias padangas, bet reikia pasižiūrėti, ar tikrai mes priklausome tai klimato juostai, kur tokios padangos geriausiai veikia. Aišku, visasezoninės padangos irgi sparčiai populiarėja, bet aš manau, kad gyvenant Lietuvoje žiemą reikalingos žieminės padangos. Ir tai ne tik dėl ledo ar sniego.

Visų pirma, žieminių padangų veikimas yra daug efektyvesnis esant žemai kelio temperatūrai. Temperatūrai krentant, nuo septynių laipsnių šilumos žieminė padanga jau geriau atlieka savo darbą nei vasarinė. Mes tai turime suprasti. Pasikliaukime gamintojais. Jie ne bereikalo tas padangas tobulina ir gamina. Visuomet visi patobulinimai ir atnaujinimai orientuoti į saugumą.

– Ką manote apie dygliuotas padangas? Ar dar yra prasmė jas naudoti?

– Dygliuotos padangos yra geras pasirinkimas, kai turime ledą. Jos čia neaplenkiamos. Užmiesčiuose gyvenantiems žmonėms jos tikrai praverčia, bet gyvenant mieste nematau jokio jų naudojimo pliuso. Stabdymo kelias ant sauso ar šlapio asfalto dėl dyglių yra ilgesnis. Taip pat tokiu atveju apribota jūsų judėjimo geografija, nes Lenkijos sienos jūs jau nekirsite. Jos Lenkijoje draudžiamos. Skandinavijos šalyse, kur yra atšiauresnis klimatas, ten dygliuotos padangos veikia, bet Lietuvoje, žiūrint į pastarojo dešimtmečio žiemas, dygliuotos padangos praranda savo svarbą.

– Nedygliuotos žieminės padangos būna minkšto ir kieto mišinio. Kokias visgi geriau rinktis Lietuvos vairuotojams?

– Minkšto mišinio padangos per pastaruosius penkerius metus savo rezultatais priartėjo prie dygliuotų padangų. Gumos mišiniai buvo taip patobulinti, tad naujo modelio minkšto mišinio padanga net ant ledo nelabai nusileidžia dygliuotai padangai. Aišku, jų populiarumas, kaip ir dygliuotų, taip pat mažėja kartu su vis mažiau atšiauresnėmis žiemomis. Tačiau jos nėra blogas pasirinkimas ir nereikia bijoti, kad važiuojant sausu asfaltu ta padanga ims ir sudils. Ne, minkšto mišinio padangos irgi tobulėja ir jų rida irgi gerokai padidėjusi.

Aš pats kasdien naudoju Vidurio Europai skirtas žiemines padangas. Jų tikrai pakanka. Visose situacijose jos gelbsti. Vidutiniam statistiniam lietuviui jos tikrai tinkamos. O jei ketinate važiuoti tikrai sudėtingais keliais, kur daug sniego ar ledo, tikrai galite rinktis minkšto mišinio padangas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“