Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 05 12

Erdvus, (ne)kampuotas ir išskirtinis – „Nissan Cube“

Yra sukurta daug automobilių kėbulų tipų, jie dar smulkiau suskirstyti į segmentus, o pastarieji pagal kokias nors ypatybes perskirstomi darkart. Tačiau kokiam reikėtų priskirti šį Lietuvoje itin retą egzempliorių (mūsų šalyje jų – tik trys), kurio savininkas nesupyktų net pavadinus jį dėže su ratais? Vieną iš tų trijų sutikome ir nepraleidome progos pakalbinti.
Andriaus „Nissan Cube“
Andriaus „Nissan Cube“ / Andriaus Lauciaus nuotr.
Temos: 1 „Nissan“

„Nissan Tiida“ – nemažai šio modelio važiuoklės dalių tinka ir „Nissan Cube“. Jis pagamintas and vadinamosios „Platform B“ bazės, kaip ir minėtas „Tiida“, „Leaf“, „Juke“ bei keletas „Renault“ modelių. Kėbulo išmatavimai taip pat nestandartiški, lyginant su erdviu salonu – „Cube“ ilgis nesiekia keturių metrų, o jo plotis yra 169 cm.

Jo kėbulo formą sulyginti su kažkuo yra sudėtinga. Tai galėtų būti praktiškai tik vienas automobilis, kurių Lietuvoje yra net aštuonis (t.y. „net“ 24) kartus daugiau – „Scion xB“ (arba „Toyota bB“). Juodojo „Cube“ savininko Andriaus teigimu, praeiviai neretai maišo šiuos modelius ir dažniausiai – „Nissan“ nenaudai, pavadindami jį „Toyota“.

– Kokia kubo istorija?

– Automobilį pastebėjau 2009 metais internete, kažkokios automobilių parodos nuotraukoje – tada jis man įstrigo ir iškart supratau, kad tai tas modelis, kurio aš noriu. Po to pradėjau apie „Cube“ domėtis plačiau – informacijos ieškojau internete. Draugų „palaikymas“ buvo neypatingas – daugelis juokėsi ir ironiškai klausinėdavo, kur aš tokį automobilį gausiu (tuomet jų mūsų šalyje nebuvo, o visoje Europoje tai retas egzempliorius). Tol, kol nenusipirkau „Cube“.

Andriaus Lauciaus nuotr./Andriaus Nissan Cube
Andriaus Lauciaus nuotr./Andriaus „Nissan Cube“

Prieš porą metų atėjo laikas keisti automobilį į naują – dėjau visas pastangas, kad rasčiau „Cube“. Ieškojau būtent tokio modelio. Ir, žinoma, kuo geresnės komplektacijos – norėjosi ir klimato kontrolės, lietų ratlankių, ir, žinoma, sveikų oro pagalvių.

Vėliau teko dalyvauti keliuose aukcionuose ir iš trečio karto (laimingas skaičius?), 2010 m. kovo mėnesį, man pavyko įsigyti pačios geriausios „Krom“ komplektacijos „Nissan Cube“. Kuris buvo labai „protingai“ daužtas į priekinę automobilio dalį – oro pagalvės sveikos, o apgadintos kelios detalės po variklio gaubtu bei buferis su priekiniu sparnu.

Prailgusi kelionė

– Automobilio kelionė iš JAV Niujorko į Klaipėdą keliavo penkis mėnesius. Ne per ilgai?

– Dabar skamba juokingai, bet patikėk, man tuo metu man buvo ne taip linksma. Vieną mėnesį niekas automobilio neįkrovė į konteinerį, kitą – kažkas jį įdėjo, bet nežinia kur, trečią kažkas iš tarpininkų atostogavo ir nedavė jokių žinių ir tik ketvirtą mėnesį sužinojau konteinerio, kuriame buvo mano „Nissan Cube“, numerį ir galėjau sekti jo buvimo vietą.

Andriaus Lauciaus nuotr./Andriaus Nissan Cube
Andriaus Lauciaus nuotr./Andriaus „Nissan Cube“

Liepos pradžioje Andrius sulaukė skambučio: „Konteineris Nr. *****, registruotas jūsų vardu, atvyko į uostą“. Ar galima apibūdinti veido išraišką po šio skambučio? Vargu. Žodis „laimingas“ čia – per švelnus epitetas.

Po netikėtai prailgusios kelionės namo (dėl nuleistos padangos), buvo pulta detaliau apžiūrinėti kubą ir ieškoti dalių jo remontui – pakeisti reikėjo aušinimo bei oro kondicionieriaus radiatorius, abu žibintus (nes jie buvo amerikietiški), buferį, kairį priekinį sparną ir keletą važiuoklės dalių.

Sunki detalių paieška

Nors „Nissan Cube“ modelis buvo gaminamas ir Europos rinkai, bet viskas, ko reikėjo Andriaus modeliui, tiko tik nuo JAV modelio su „Krom“ komplektacija, tad reikiamas detales teko siųstis iš užjūrio.

„Viską teko siųstis iš už Atlanto, išskyrus priekinius žibintus – juos padėjo įsigyti „Nissan Nordic Europe“. Kurios atstovybė Lietuvoje yra ir Andriaus darbovietė.

Laikina gyvybė

„2011 metų sausio mėnesį automobilis buvo sutvarkytas ir užregistruotas „Regitroje“, be problemų praeita techninė apžiūra. Tačiau po to atėjo kita nelaimė...“ – šypsena kuriam laikui dingsta.

Andriaus Lauciaus nuotr./Andriaus Nissan Cube
Andriaus Lauciaus nuotr./Andriaus „Nissan Cube“

Jau grįžtant su lietuviškais numeriais ir techniniu pasu, įvyko tai, ko niekas nesitikėjo – „subyrėjo“ pavarų dėžė. Kuri čia nėra paprasta, o CVT (variatorius). Ją bandė remontuoti ir Lietuvos auksarankiai, ir latviai, tačiau iki galo jos sutvarkyti taip ir nesugebėjo.

Tai, Andriaus teigimu, gedimas, kurį „Nissan“ jau yra pats pastebėjęs ir būtent tokiais atvejais nėra taikomas kažkoks tvarkymo būdas, o keičiama pati dėžė – JAV važinėjantys tokie „Cube“ turi dar galiojančią garantiją.

„Tada atėjo „Planas B“ – dėžės keitimas. Viena bėda – ji nuo jokio kito modelio netinka.“

Vėl prasidėjo paieškos JAV, kur buvo nupirkta dėvėta pavarų dėžė, o po 2–3 mėnesių laukimo bei paieškų automobilis vėl kaip naujas ir važiuojantis.

Kitoks automobilis

Kuo šis automobilis yra kitoks nei visi, sutinkami gatvėje? Nepaisant kėbulo formos, kuri leidžia gana trumpam ir mažą ratų bazę turinčiam modeliui didžiuotis erdviu salonu, jis išsiskiria šviesa. Dirbtinio apšvietimo galimybės „Cube“ modelyje yra didžiulės: pedalų ar puodelių laikiklių apšvietimui galima rinktis vieną iš dvidešimties spalvų.

Andriaus Lauciaus nuotr./Apavietimo spalvų  20
Andriaus Lauciaus nuotr./Apšvietimo spalvų – 20

Jis taip pat turi gamyklinį žemų dažnių garsiakalbį, keturiomis kryptimis reguliuojamą galinę sėdynę, net dvylika puodelių laikiklių bei tokius „standartinius“ dalykus kaip automatinė klimato kontrolė, „Bluetooth“, „iPod“ sąsajos.

Techniniais duomenimis šis „Cube“ neišsiskiria – po variklio gaubtu sumontuotas 1,8 l 89 kW (120 AG) motoras bei CVT variatorinė pavarų dėžė. Tai – vienintelis į trečiosios kartos „Cube“ (nuo 2009 m.) montuojamas variklis.

Nemažai „Nissan Cube“ dizaino principų paaiškinama šiame vaizdo siužete, kurio pagrindinis veikėjas – šio automobilio dizaino vadovas Johnas Sahnas.

VIDEO: Nissan Cube Design

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais