Naujas gūsis „Mazda“ pasaulyje
Tai automobilis, pristatytas 2002-iais metais ir tapo lyg nauju vėju japonų gamintojo pasaulyje. Šis modelis pakeitė iki tol gamintą „626“ modelį, kuris buvo tikrai nuobodus. Tuo tarpu „Mazda 6“ visiškai kitoks. Energingas ir solidus, taip pat neverčiantis akis nukreipti kur nors kitur. Su šiuo modeliu debiutavo ir „Mazda“ šūkis „Zoom Zoom“. Pirmosios kartos “Mazda 6” tapo nedideliu perversmu ir neseniai pasirodė jau trečioji karta, paženklinta šiuo pavadinimu.
Kaip važiuoja japonų perversmas?
Modernus dizainas lėmė tai, kad 2002 metais, kai automobilis pasirodė prekyboje, tai buvo kiek išskirtinis modelis. Ir šiandien jis atrodo malonus akiai ir nepasenęs. Kiek agresyvios linijos persipina su solidumu. Tai automobilis, kuriam negalioja posakis: „Nespręsk apie knygą iš viršelio“. Kokia išorė, toks ir važiavimas. Paspaudus akseleratorių, automobilis šauna į priekį ir smagiai bėgėjasi, kol pasiekiamas didesnis nei 130 km/h greitis. Tuomet viduje sėdėti darosi nejauku, nes ausis užgula triukšmas. Nors variklis laisvai gali siekti ir didesnių greičio aukštumų, to daryti paprasčiausiai nesinori.
Ne pats maloniausias važiavimas ir duobėtomis gatvėmis. Dėl standžios važiuoklės, automobilis viską perduoda viduje sėdintiems. Sėdynės nelygumų nekompensuoja, nes jos kietos kaip taburetės. Tačiau standi važiuoklė garantuoja stabilumą posūkiuose. Vairo mechanizmas veikia beveik nepriekaištingai. Pavarų dėžė taip pat sportiška. Pavaros jungiamos itin tiksliai, o maža pavarų svirties eiga leidžia tai daryti greitai. Net nebe pirmos jaunystės automobilyje nejuntamas joks nusidėvėjimas, viskas veikia nepriekaištingai.
Dyzelinis variklis eiklus ir ekonomiškas, tačiau jeigu jums mieliau degalinėje piltis benziną, „Mazda“ siūlo nuo 1,8 iki 2,3 l benzininius variklius. Pastarasis buvo siūlomas galingoje MPS versijoje. Tokia „Mazda“ dar aštresnė ir sportiškesnė. Beje, ir varoma visais ratais.
Kokybės vidutiniokas. Patikimumo pirmūnas
Kliūva ne tik keletas ergonomikos nesusipratimų, tačiau ir medžiagų kokybė. Tikėjausi, kad neišgirsiu jokio barškėjimo ar cypimo. Tačiau visą laiką iš centrinės konsolės sklido girgždančio plastiko garsai. Nedžiugina ir kai kurioms dalims panaudotas ne pats kokybiškiausias plastikas, ypač centrinės konsolės viršutinėje dalyje. Nors jis neaptrintas, tačiau liesti nemalonu. Bet “Mazda” 6 gali nudžiuginti kokybiškomis sėdynėmis. Jos „nenutrintos“ ir vis dar atrodo puikiai.
„Mazda 6“ patikimumu stovi visa galva aukščiau už daugelį savo klasės atstovų. Kol antrosios kartos „Renault Laguna“ ar šeštosios kartos „Volkswagen Passat“ plaukioja dugne, „Mazda 6“ laikosi kiek aukščiau viduriuko. Tai labai geras rezultatas, palyginti su pagrindiniai konkurentais.
Mano bandoma „Mazda“ įvertinta 27 tūkst. litų, tačiau galima rasti ir kiek senesnių bei pigesnių variantų. Tik būkite pasiruošę, kad dyzelinis variklis gali paskelbti streiką, o po žiemos ant kėbulo surasite rudojo maro židinių. Vienaip ar kitaip, tai vertas dėmesio pasirinkimas, jeigu ieškote patikimumo, bet ne komforto.
Šiek tiek plačiau apie šį automobilį, galima sužinoti televizijos laidos „Autopilotas“ parengtame reportaže, apie naudotą „Mazda 6“ automobilį.
Techniniai „Mazda 6“ duomenys:
Išmatavimai: ilgis/plotis/aukštis 4735/1795/1440 mm
Variklio darbinis tūris: 1998 cm3
Variklis: 4 cilindrų turbo dyzelinis
Maksimali galia: 138 AG esant 3500 aps/min
Maksimalus sukimo momentas: 330 Nm esant 2000 aps/min
Pavarų dėžė: 6 pav. mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ratų bazė: 2725 mm
Masė: 1500 kg
Įsibėgėjimas: 0-100 km/h per 10,5 sek.
Maksimalus greitis: 204 km/h
Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai: 6.7/5.0/5.6 /100 km
Kaina: 12,000 - 27,000 Lt (priklausomai nuo gamybos metų ir variklio)