Blankus, bet tai ne problema
Tai automobilis, kuris neturi nieko, kas jį išskirtų iš srauto kitų. Visiška priešingybė, pavyzdžiui vienam pagrindinių konkurentų „Nissan Micra“. Nepaisant blankios išvaizdos, čia slypi ir vienas nenuginčijamas privalumas – dėžutės forma suteikia daug erdvės šio nedidelio automobilio keleiviams. Vietos kojoms ir galvai čia per akis. Tiesa, stambesnio sudėjimo vairuotojus ir keleivius turėtų erzinti siauros sėdynės, ypač priekyje. Jaukumo ir praktiškumo suteikia dideli langai. Per juos matomas vaizdas leis puikiai matyti kas dedasi aplink jus.
Praktiškas interjeras leis jaukiai jaustis automobilio keleiviams, tačiau bagažinė nėra tokia didelė, kad į ją būtų galima sudėti visą savo turtą. Bet tai nedidelis automobilis, todėl tai jam atleistina. Juo labiau, kad išvykai į Palangą, vietos pakaks tėvams su dviem nedideliais vaikais. Taip pat bagažinės pakaks ir tiems, kurie nori susidėti kasdienius pirkinius.
Interjeras kaip ir išorė – blankus ir neįdomus. Tikras darbinis arklys. Tai turėtų patikti praktiškiems ir nereikliems žmonėms, kuriems akių nebado kampuotos linijos ir pilkos spalvos. Nors sėdint šiame automobilyje gali prasidėti rudeninė depresija, gamintoją galima pagirti už tai, kad nors automobiliui jau daugiau nei 10 metų, viskas puikiai veikia. Surinkimui didelių priekaištų taip pat nėra. Salone nesigirdi didelių krebždėjimų ar girgždėjimų. Per dešimt metų plastikas nesusibraižė ir vis dar atrodo puikiai. Vienintelis dalykas, kuris išduoda amžių, tai išsitepę sėdynių apmušalai. Atrodo, kad jie sugeria viską kas sklando ore. Priekaištų nusipelno dvi rankenėlės skirtos kuro bako dangteliui ir bagažinei atidaryti. Uždarius vairuotojo duris jas pasiekti įmanoma tik apčiuopomis, o ir ranka turi būti maža bei mikli, kitaip ten užstrigs ir ištrauksite ją tik atidarę duris.
Prieš konkurentus, „Fabia“ turi vieną didelį pranašumą – kėbulo tipų pasirinkimas. Norintys daugiau vietos gali rinktis universalą arba baisiai atrodantį sedaną, o nereikalaujantys didelės bagažinės - hečbeką.
Vidutiniško važiavimo įsikūnijimas
Tai nėra labai galingas automobilis ir važiuojant šia „Fabia“ akivaizdu, kad ji subalansuota miestui. Visai kaip ir nedidelis 1.4 l benzininis variklis turintis vos 68 arklio galias. Važiuoja taupiai ir ramiai. Nors nuo sankryžos pajuda ambicingai, tačiau greitai automobilis praranda įkvėpimą. Nepaisant to, šis variklis puikiai tinka „Fabia“. „Škoda“ šiam automobiliui montavo daug variklių. Prasčiausias pasirinkimas, tai 1.0 l, 8 vožtuvų variantas. Ne ką geriau ir 1.2 l varikliai su trimis cilindrais – jie labai triukšmingi ir nėra tokie ekonomiški. Galingiausi bezininiai variantai su 2.0 l varikliu, kuris turi beveik 120 arklio galių. Dyzelinių variklių pasirinkimas prasideda 1.4 TDI varikliais su 70 arklio galių ir baigiasi galingiausia 1.9 TDI versija, kuri turi 130 arklio galių. Visi varikliai nesulaukia didelių nusiskundimų dėl patikimumo.
Važiuoja „Fabia“ geriau nei galima tikėtis. Dauguma tokios klasės automobilių yra kieti ir bumpsi kelyje suradę menkiausią nelygumą. Važiuoklė ganėtinai minkšta ir komfortiška. Žinoma, dėl to nukenčia valdymo savybės. Posūkiuose ji svyruoja ir tikrai nesuteikia užtikrintumo. Miesto vairuotojams turėtų patikti lengvai pasukamas vairas. Tuo tarpu pavarų dėžė grubi, pavaros jungiamos kietai. Trumpiau tariant, automobilis važiuoja visiškai vidutiniškai. Nei sportiškas ar azartiškas, nei per daug komfortiškas, todėl važiuojant ne visada jautiesi užtikrintai.
Ir brangus, ir ne itin patikimas
Stebina šio automobilio kaina. Perkant naudotą „Fabia“ su benzininiu varikliu gali tekti pakloti bent 8000 Lt. Norint dyzelio varianto, kaina gali šoktelėti ir virš 10 tūkstančių. Tai didelė suma už tokios klasės dešimties metų senumo automobilį. Kita vertus, sumokėjus daugiau perkant, tikėtina, kad turėsite mažiau išlaidų eksploatuojant, nes ši „Fabia“ nėra reiklus automobilis jį eksploatuojant. Bet nebūkite ramūs dėl patikimumo. Nepaisant to, kad „Škoda“ naudoja tuos pačius mazgus kaip ir „Volkswagen“, tačiau panašu, kad vokiška inžinerija ne visur veikia taip pat. Tiesą sakant „Škoda Fabia“ priešingai negu manoma, patikimumu nepasižymi – TUV reitinge ji savo amžiaus grupėje užima kuklią 44 vietą. Tai gerokai blogiau net už pusbrolį „Volkswagen Polo“, kuris yra 33-ias. Tuo tarpu šios klasės lyderis – „Toyota Yaris“, kuri pagal patikimumą yra ketvirta.
Jeigu norite pamatyti šį automobilį važiuojantį, galite pasižiūrėti televizijos laidos „Autopilotas“ parengtą reportažą, apie naudotą „Škoda Fabia“:
Techniniai „Škoda Fabia 1,4 MPi“ duomenys:
Išmatavimai: ilgis/plotis/aukštis 3960/ 1646/1451 mm
Variklio darbinis tūris: 1397 cm3
Variklis: 4 cilindrų benzininis
Maksimali galia: 68 AG esant 5000 aps/min
Maksimalus sukimo momentas: 120 Nm esant 2500 aps/min
Pavarų dėžė: 5 pav. mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ratų bazė: 2462 mm
Masė: 1040 kg
Įsibėgėjimas: 0-100 km/h per 15.4 sek.
Maksimalus greitis: 162 km/h
Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai: 9.6/5.5/7.0 /100 km
Kaina: 7000-10000 Lt (2002-ųjų metų gamybos)