Ralio „Kauno ruduo“ organizatoriai: didžiausia varžybų intriga – kova tarp lenkų ir lietuvių

„Kauno ruduo“ grįžta į Lietuvos automobilių ralio čempionatą su trenksmu. Keturių metų pertrauka nenuėjo perniek – raliu susidomėjo nauji organizatoriai, užsibrėžę labai aukštus tikslus. Apie juos GAZAS.LT redakcijoje kalbėjo pagrindiniai „Kauno rudens“ žmonės: Tomas Stabingis, Inga Juškevičiūtė ir Darius Grinbergas.
Kajetano Kajetanowicziaus ir Jaroslawo Barano ekipažas
Kajetano Kajetanowicziaus ir Jaroslawo Barano ekipažas / Asmeninio archyvo nuotr.

Pagrindinis renginio organizatorius T.Stabingis pats yra dalyvavęs ne vienose ralio varžybose. „Norime, kad didysis autosportas grįžtų ir į Kauną“, – pasakojo Tomas. Vis tik Kauną galima būtų vadinti automobilių sporto sostine – čia įsikūrusi Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF), vienintelė Lietuvos žiedinių lenktynių trasa „Nemuno žiedas“, tačiau aukščiausio lygio ralio varžybų miestas neregėjo jau kelerius metus.

Išskirtiniai automobiliai

„Esu dalyvavęs ne viename tarptautiniame ralyje, matau, ko trūksta Lietuvoje. Bandysime tuos trūkumus kompensuoti“, – sakė organizatorius. „Kauno rudens“ ralis pirmą kartą šalies istorijoje bus ne tik Lietuvos, bet ir Lenkijos ralio čempionato etapas. Greičiausių kaimyninės šalies sportininkų atvykimas – puiki pramoga tiek lietuviams sportininkams, tiek žiūrovams, kurie trasoje išvys mūsų trasose dar nematytų ar retai regimų automobilių: S2000 klasės „Ford Fiesta“ bei „Peugeot 207“, R4 klasei paruošti „Subaru Impreza WRX STI“, „Suzuki Swift“ ar „Citroen DS3“. Viso – apie 60 sportinių automobilių, iš kurių 37 lietuviai.

„Ralyje pamatysim visus geriausius lenkus ir lietuvius – abiejų šalių greičiausius sportininkus pamatysime ateinantį savaitgalį. Važiuos visa lietuvių grietinėlė, „Top 20“ lenkų irgi bus“, – pasakojo I.Juškevičiūtė.

Inga Juakevičiūtė
Inga Juškevičiūtė

„Apie tai galima atskirą temą vystyti – Lietuvos ralyje pastaruoju metu dominuoja „Mitsubishi“ automobiliai. Lenkijoje – atvirkščiai, dominuoja „Subaru Impreza“ bei S2000 klasės „Peugeot 207“ bei „Ford Fiesta“. Varžybas dėl automobilių įvairovės stebėti bus labai įdomu“, – margą dalyvių sąrašą komentavo D.Grinbergas.

T.Stabingis čia įžvelgė ir kitą tendenciją – Baltijos šalys yra vienos nedaugelio, kuriose dominuoja žvyriniai raliai. Pavyzdžiui, Lenkijoje 4 iš 6 etapų vyksta ant asfalto dangos, tad ir automobilių pasirinkimas jų yra kitoks – tokios specifikos varžybos tinkamesni automobiliai, turintys trumpesnę ratų bazę: „Bus nepaprastai įdomu pamatyti, kaip jiems seksis važiuoti ant žvyro.“

„Kauno ruduo“ išsiskirs ne tik dviejų valstybių ralio čempionatų etapais. Savaitgalį Kauno gatves džiugins ir Senjorų varžybos, kurių dalyviai vairuos įvairiausius automobilius: trasoje bus galima išvysti ir VAZ, ir „Porsche“ modelius.

Tikslas – geriausių ralių „Top 3“

Kalbėdami apie trasas, organizatoriai išskyrė ralio ilgį. Viso ralis tęsis daugiau nei 700 km, o greičio ruožų ilgis – beveik 170 km. Raliai Lietuvoje paprastai turi 40-50 km trumpesnes trasas. Toks ilgis buvo pasirinktas dėl Lenkijos ralio čempionato reikalavimų.

„Lietuvoje sunku padaryti gerą ralį, nejungiant kelių čempionatų ir kviečiant tik mūsų šalies lenktynininkus. Tiek žiūrovams įdomiau matyti iš kelių valstybių suvažiavusius pajėgius sportininkus, tiek dalyviams įdomiau varžytis ne tik savame kieme“, – gerų varžybų receptą diktavo T.Stabingis.

Tomas Stabingis (kairėje) ir Darius Grinbergas
Tomas Stabingis (kairėje) ir Darius Grinbergas

„Galima sakyti, siekiame tapti vienu iš trijų stipriausių ralių Lietuvoje – greta „Winter rally“ ir „Autoplius lakes rally“. Norime, kad projektas su lenkais būtų ilgalaikis ir „Kauno ruduo“ vėl taptų prestižiniu“, – pridūrė renginio organizatorius.

Žiūrovai turės ką veikti ne tik trasoje

„Turėsime tris žiūrovams labai patogias zonas, kurios tuo pačiu taps nemenku iššūkiu lenktynininkams – posūkiai ten reikalauja techniškumo“, – apie geriausius pasirinkimus stebėjimui pasakojo D.Grinbergas. Smulkų kiekvienos žiūrovų zonos aprašymą su žemėlapiais galite rasti paspaudę čia.

„Kaunas turi dėkingą vietą – Nemuno salą. Čia vyks tarptautinis dažasvydžio čempionatas – mūsų šalies sportininkai sakė, kad tokio didelio turnyro Lietuvoje dar nėra buvę. Atvažiuoti planuoja 12 komandų iš įvairių šalių – Estijos, Lenkijos ir kitų“, – pasakojo I.Juškevičiūtė.

Nemuno saloje vyks ir BMW dviračių varžybos, „drifto“ kartingų pasirodymas, motorolerių varžybos, šuoliai su guma nuo „Žalgirio“ arenos ir daug kitų pramogų. 17 valandą į areną sugrįš visi ralistai – D.Grinbergas prognozavo, kad vaizdų čia bus: „Siauri pravažiavimai tarp kolonų, greita ir siaura trasa, kai už 20 centimetrų teka upė – šito vaizdo nepraleisiu.“

Ralio žurnalas

GAZAS.LT specialiai raliui „Kauno ruduo 2013“ pristato ralio žurnalą. Jame rasite visą aktualiausią informaciją žiūrovams: žemėlapius, žiūrovų zonų aprašymus, maršrutinę kortelę ir starto tvarką.

Be viso to, galėsite su malonumu perskaityti interviu su greičiausiu lenkų ralistu Kajetanu Kajetanowicziumi, Lietuvos ralio legenda Sauliumi Girdausku bei straipsnį apie „Kauno rudens“ iniciatorių – Vidmantą Čiutelę.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų